alarm op binnenverlichting
Superdave
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 483

Gepost: 19 april 2006 01:42 AM

Hebben er mensen wel eens een alarm op de binnenverlichting aangesloten met een klein schakelaartje ertussen!?

Want bij meten met multimeter kom ik er niet echt uit hoe de binnenverlichting nou geschakeld word welke draad?

Of heeft er iemand een andere goed goedkope oplossing?

Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 19 april 2006 02:15 AM
  [ # 1 ]

Re: alarm op binnenverlichting

Superdave schreef:

Hebben er mensen wel eens een alarm op de binnenverlichting aangesloten met een klein schakelaartje ertussen!?
Want bij meten met multimeter kom ik er niet echt uit hoe de binnenverlichting nou geschakeld word welke draad?
Of heeft er iemand een andere goed goedkope oplossing?

Het binnenlicht heeft een geschakelde min. Wil je daar iets op aansluiten dan zul je mogelijk zelfs een truukje moeten uithalen om de aansluiting “omhoog te trekken”, een hoogohmige weerstand naar de + aanbrengen zodat je zeker weet dat je +12 of 0 volt op de draad hebt. Als je het lampjeuit zet (tussen 2 standen in) heb je namelijk geen gedefiniëerd niveau.

Kijk voor het schema op http://www.xs4all.nl/~grootpan/bxnl/bx_schema_6_1987_9.html
Ter hoogte van “15” zie je een aardpunt, 230 t/m 233 zijn de deurcontacten voor het binnenlicht. Module 92 heb je alleen als je een TZx-uitvoering hebt (binnenverlichting-uitschakelvertraging).

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Superdave
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 19 april 2006 02:19 AM
  [ # 2 ]

Re: alarm op binnenverlichting

karel schreef:

Kijk voor het schema op http://www.xs4all.nl/~grootpan/bxnl/bx_schema_6_1987_9.html
Ter hoogte van “15” zie je een aardpunt, 230 t/m 233 zijn de deurcontacten voor het binnenlicht. Module 92 heb je alleen als je een TZx-uitvoering hebt (binnenverlichting-uitschakelvertraging).

Top hier kan ik wat mee!
Ik heb een TZD met lichtvertraging erin!!
Ga morgen even knutselen!!!

Profiel  

Superdave
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 19 april 2006 05:48 PM
  [ # 3 ]

Weet iemand waar die uitschakelvertraging zit? (nr 92)

Profiel  

mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 534

Gepost: 20 april 2006 12:07 AM
  [ # 4 ]

Is dat niet het kastje wat je links ziet zitten als je het bovenste dashboard kastje eruit haalt?

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 20 april 2006 12:12 AM
  [ # 5 ]

Kastje zit achter het dashboard geklemd. Links van het onderste dashboardkastje vlakbij je deuropenindicator.

Waarom gebruik je niet gewoon de sensoren van de deuren,motorkap en kofferklep en gebruik je die voor een alarmsysteem?

Profiel  

Superdave
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 20 april 2006 01:00 AM
  [ # 6 ]

ik ga zsm ff kijken wat ik het beste kan doen.

Bedankt

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 20 april 2006 01:12 AM
  [ # 7 ]
WYD schreef:

Kastje zit achter het dashboard geklemd. Links van het onderste dashboardkastje vlakbij je deuropenindicator.

Waarom gebruik je niet gewoon de sensoren van de deuren,motorkap en kofferklep en gebruik je die voor een alarmsysteem?

De stekker die daar naartoe loopt kom je ergens achter het cassettevak tegen. Het is een witte vierkante stekker met een hoop grijze en oranje draadjes eraan. Pas op, deze zijn zeer teer en breken zomaar af.

De draden/stekker naar de binnenlicht-vertraging is ook wel op te pakken vanaf die plek (een oude kabelboom uitpluizen doet wonderen).

Ich bin ein Breaker

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook