Hebben er mensen wel eens een alarm op de binnenverlichting aangesloten met een klein schakelaartje ertussen!?
Want bij meten met multimeter kom ik er niet echt uit hoe de binnenverlichting nou geschakeld word welke draad?
Of heeft er iemand een andere goed goedkope oplossing?
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Re: alarm op binnenverlichting
Superdave schreef:Hebben er mensen wel eens een alarm op de binnenverlichting aangesloten met een klein schakelaartje ertussen!?
Want bij meten met multimeter kom ik er niet echt uit hoe de binnenverlichting nou geschakeld word welke draad?
Of heeft er iemand een andere goed goedkope oplossing?
Het binnenlicht heeft een geschakelde min. Wil je daar iets op aansluiten dan zul je mogelijk zelfs een truukje moeten uithalen om de aansluiting “omhoog te trekken”, een hoogohmige weerstand naar de + aanbrengen zodat je zeker weet dat je +12 of 0 volt op de draad hebt. Als je het lampjeuit zet (tussen 2 standen in) heb je namelijk geen gedefiniëerd niveau.
Kijk voor het schema op http://www.xs4all.nl/~grootpan/bxnl/bx_schema_6_1987_9.html
Ter hoogte van “15” zie je een aardpunt, 230 t/m 233 zijn de deurcontacten voor het binnenlicht. Module 92 heb je alleen als je een TZx-uitvoering hebt (binnenverlichting-uitschakelvertraging).
Ich bin ein Breaker
Re: alarm op binnenverlichting
karel schreef:
Kijk voor het schema op http://www.xs4all.nl/~grootpan/bxnl/bx_schema_6_1987_9.html
Ter hoogte van “15” zie je een aardpunt, 230 t/m 233 zijn de deurcontacten voor het binnenlicht. Module 92 heb je alleen als je een TZx-uitvoering hebt (binnenverlichting-uitschakelvertraging).
Top hier kan ik wat mee!
Ik heb een TZD met lichtvertraging erin!!
Ga morgen even knutselen!!!
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Weet iemand waar die uitschakelvertraging zit? (nr 92)
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Is dat niet het kastje wat je links ziet zitten als je het bovenste dashboard kastje eruit haalt?
Kastje zit achter het dashboard geklemd. Links van het onderste dashboardkastje vlakbij je deuropenindicator.
Waarom gebruik je niet gewoon de sensoren van de deuren,motorkap en kofferklep en gebruik je die voor een alarmsysteem?
ik ga zsm ff kijken wat ik het beste kan doen.
Bedankt
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
WYD schreef:Kastje zit achter het dashboard geklemd. Links van het onderste dashboardkastje vlakbij je deuropenindicator.
Waarom gebruik je niet gewoon de sensoren van de deuren,motorkap en kofferklep en gebruik je die voor een alarmsysteem?
De stekker die daar naartoe loopt kom je ergens achter het cassettevak tegen. Het is een witte vierkante stekker met een hoop grijze en oranje draadjes eraan. Pas op, deze zijn zeer teer en breken zomaar af.
De draden/stekker naar de binnenlicht-vertraging is ook wel op te pakken vanaf die plek (een oude kabelboom uitpluizen doet wonderen).
Ich bin ein Breaker