hallo,
betreft een xantia 2.0i waarvan de motor zonder olie gelopen heeft. nu hij draait nog wel maar met veel lawaai en blauwe rook die eruit komt. wat moet ik doen? de motor uit elkaar halen? en wat zou kunne stuk zijn?
heeft 175000kms en is van 93
greetz
flo
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: xantia 2.0i zonder olie
dabeatisflo schreef:hallo,
betreft een xantia 2.0i waarvan de motor zonder olie gelopen heeft. nu hij draait nog wel maar met veel lawaai en blauwe rook die eruit komt. wat moet ik doen? de motor uit elkaar halen? en wat zou kunne stuk zijn?
heeft 175000kms en is van 93
greetz
flo
goedkoopste oplossing? Xantia weggooien en een andere gaan zoeken.
Of een andere motor regelen en inbouwen… maar da’s een hoop werk
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
euhm, ik mag die wagen gratis hebben.
motor eruit en andere derin…. wwarschijnlijk zijn de pistonringen versleten en de cilinderwand beschadigd. de rest zal wel nog intact zijn. eens te lang zonder olie begint alles te schuren denk ik…
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
dabeatisflo schreef:euhm, ik mag die wagen gratis hebben.
motor eruit en andere derin…. wwarschijnlijk zijn de pistonringen versleten en de cilinderwand beschadigd. de rest zal wel nog intact zijn. eens te lang zonder olie begint alles te schuren denk ik…
Je zou voor de gein de kop eraf kunnen trekken en eens kijken wat de schade is, erger kan het toch niet meer worden.
Misschien zijn inderdaad alleen de zuigerveren versleten, wie weet???
ik bied 200 euro.
de rest is dus idd sloopverhaal.
rondje zuigers + veren + lagerschalen..
dan ben ik de 1000 euro al voorbij.
los van motor + koppakkingset.
om over de uren maar niet te beginnen.
complete revisie dus.
mvgr wupke:die mischien wel geintereseerd is in reserve onderdelen, voor zijn prive donorbank.
96 + zou ik overwegen 93 euh neuh,,kaal trekken en verder zein.
mvgr wupke
Ik heb nog een knappe 1.9 motor uit een bx gti liggen. Kost je weinig dat blok. Overbouwen en rijden zou ik zeggen.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:Ik heb nog een knappe 1.9 motor uit een bx gti liggen. Kost je weinig dat blok. Overbouwen en rijden zou ik zeggen.
zal nie zo vrolijk rijden, temeer dat het motormanagement er geen raad mee weet.
en de 100 cc die je mist, merk je echt wel in een Xantia.
het is geen BX van 900 kg maar een tuut van 1200 KG..
dus BX 1900 inbouwen hmm nee zou ik niet doen.
slopen is meer de weg,en een goedkope Xant kopen, eea overbouwen en hopla leuke Xant is weer klaar.
makkelijker en scheelt een giga bak sleutelwerk.
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:stoterstangen90 schreef:Ik heb nog een knappe 1.9 motor uit een bx gti liggen. Kost je weinig dat blok. Overbouwen en rijden zou ik zeggen.
zal nie zo vrolijk rijden, temeer dat het motormanagement er geen raad mee weet.
en de 100 cc die je mist, merk je echt wel in een Xantia.
het is geen BX van 900 kg maar een tuut van 1200 KG..
dus BX 1900 inbouwen hmm nee zou ik niet doen.
slopen is meer de weg,en een goedkope Xant kopen, eea overbouwen en hopla leuke Xant is weer klaar.
makkelijker en scheelt een giga bak sleutelwerk.mvgr wupke
jij zit gewoon op dat ding te azen.
en je vergeet dat er ook 1800 en 1600 gemaakt zijn.
en met het motormanagement van de bx (dkz) komt het echt wel goed hoor.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:kreazyV8wuppo schreef:stoterstangen90 schreef:Ik heb nog een knappe 1.9 motor uit een bx gti liggen. Kost je weinig dat blok. Overbouwen en rijden zou ik zeggen.
zal nie zo vrolijk rijden, temeer dat het motormanagement er geen raad mee weet.
en de 100 cc die je mist, merk je echt wel in een Xantia.
het is geen BX van 900 kg maar een tuut van 1200 KG..
dus BX 1900 inbouwen hmm nee zou ik niet doen.
slopen is meer de weg,en een goedkope Xant kopen, eea overbouwen en hopla leuke Xant is weer klaar.
makkelijker en scheelt een giga bak sleutelwerk.mvgr wupke
jij zit gewoon op dat ding te azen.
en je vergeet dat er ook 1800 en 1600 gemaakt zijn.
en met het motormanagement van de bx (dkz) komt het echt wel goed hoor.
ik zit niet op dat ding te azen.
sterker ,wat mot ik ermee daar ik binnenkort in een break ga rijden vanaf 95.
oftewel een 2 ltr 93tiger neuh,, kan ik weinig mee.
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:stoterstangen90 schreef:kreazyV8wuppo schreef:stoterstangen90 schreef:Ik heb nog een knappe 1.9 motor uit een bx gti liggen. Kost je weinig dat blok. Overbouwen en rijden zou ik zeggen.
zal nie zo vrolijk rijden, temeer dat het motormanagement er geen raad mee weet.
en de 100 cc die je mist, merk je echt wel in een Xantia.
het is geen BX van 900 kg maar een tuut van 1200 KG..
dus BX 1900 inbouwen hmm nee zou ik niet doen.
slopen is meer de weg,en een goedkope Xant kopen, eea overbouwen en hopla leuke Xant is weer klaar.
makkelijker en scheelt een giga bak sleutelwerk.mvgr wupke
jij zit gewoon op dat ding te azen.
en je vergeet dat er ook 1800 en 1600 gemaakt zijn.
en met het motormanagement van de bx (dkz) komt het echt wel goed hoor.
ik zit niet op dat ding te azen.
sterker ,wat mot ik ermee daar ik binnenkort in een break ga rijden vanaf 95.
oftewel een 2 ltr 93tiger neuh,, kan ik weinig mee.
mvgr wupke
Toch bood je 200…..
Enne, 1900 in een xant is snel zat. Bij dat, een BX GTi weegt 1045, en geen 900 kilo Wup
Test
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Hoe kan hij overigens helemaal droog gelopen zijn? Is het carter lek gereden? Ergens is de olie er uit gegaan, dus er zal wel meer stuk zijn…
Zou wel uniek zijn, een Xantia 1.9i
Nou heeft stoterstangen90 de reputatie om overal een motor in te lepelen die er niet in hoort
Goedzo pytrik!
Gewoon doen!
Inderdaad, en dan door René mooie 1.9i plaatjes voor op de zijkant laten maken natuurlijk hè!
:moge