:love1
voge schreef:Inderdaad, en dan door René mooie 1.9i plaatjes voor op de zijkant laten maken natuurlijk hè!
Nee joh, gewoon plaatje met Xantia erop, waarbij iedere liefhebber van een afstandje probeert te ontcijferen wat voor een uitvoering het is. Is het niet makkelijker om er meteen RVM op te zetten
Ik zou voor de veiligheid er ook maar een ander vers motortje insteken, mits je handig genoeg bent of handig genoeg wilt worden. Hangt een beetje van je sleutelervaring af en je wil om het te leren/willen doen.
Ik heb zelf ooit als eerste grote klus de motor van mijn BX vervangen, dat is prima gelukt in een vakantieweekje. Samen met men toen nog net zo onervaren zwager als ik. Inmiddels is hij vrachtwagenmonteur en ben ik nog steeds sleutelhobbyist in hart en nieren. En geloof me, als alles achter de rug is kijk je ineens heel anders naar dat brok techniek dat auto heet. . .
Ik zou zeggen: leuke mogelijkheid om goedkoop een leuke Xantia te maken. Zoek geen te moeilijk blok ervoor (die van Pytrik is echt prima zat), en lees je eens goed in met o.a. vraagbaak en haynes. Vooral de vraagbaak is erg makkelijk (!) leesvoer en het geeft je een idee wat je kunt verwachten. Tijdens de motorwissel goed het boek erbij houden en goed uit je doppen kijken.
Iemand die meekijkt is zeker handig, vooral als ie ook nog voor de catering zorgt.
Succes!
Jan
IK heb nog geen pb’s gehad. Gaat het nog wat worden met deze auto?
Ik krijg nl nog een dkz motortje binnenkort.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.