Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
hallo,
weet er hier iemand de technische gegevens van de motor die in mijn toekomstige DS 21 i.e. pallas 1971 zit?? of waar ik op een site ze ergens kan vinden? mij verzekeringsagent heeft dit nodig om de verzekering te bepalen!!
wat heb ik nodig???
de exacte cylinderinhoud
hoeveel pk’s of kw de motor heeft (precisie gewenst)
fiskale paardenkracht
DS21 I.E.
Motorcode DX3
Periode september 1969 - augustus 1972
Inhoud 2.175 cm3
Vermogen 124 SAE pk bij 5250 min-1
Cilinders 4
Boring 90 mm
Slag 85,5 mm
Compressieverhouding 8,75 : 1
Hoofdlagers 5
Brandstofsysteem Bosch elektronische inspuiting
Wat wil je nog meer?
Het enige wat je moet nagaan is of er nog de originele DX3 in ligt!
Het motorplaatje zit rechtsvoor,vlak bij de startmotor.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Marten schreef:DS21 I.E.
Motorcode DX3
Periode september 1969 - augustus 1972
Inhoud 2.175 cm3
Vermogen 124 SAE pk bij 5250 min-1
Cilinders 4
Boring 90 mm
Slag 85,5 mm
Compressieverhouding 8,75 : 1
Hoofdlagers 5
Brandstofsysteem Bosch elektronische inspuitingWat wil je nog meer?
Het enige wat je moet nagaan is of er nog de originele DX3 in ligt!
hartelijke dank marten!! zo veel te vlugger heb ik mijn verzekering
Zeg Blooper….
Let wel even op wil je ????
Want .....
SAE pk is volgens mij niet hetzelfde als DIN pk ofte KW…...
Het is maar voor je verzekeringspremie…....
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Marten schreef:DS21 I.E.
Motorcode DX3
Periode september 1969 - augustus 1972
Inhoud 2.175 cm3
Vermogen 124 SAE pk bij 5250 min-1
Cilinders 4
Boring 90 mm
Slag 85,5 mm
Compressieverhouding 8,75 : 1
Hoofdlagers 5
Brandstofsysteem Bosch elektronische inspuitingWat wil je nog meer?
Het enige wat je moet nagaan is of er nog de originele DX3 in ligt!
Het motorplaatje zit rechtsvoor,vlak bij de startmotor.
staat er op dit motorplaatje ook het motor nummer of staat dit ergens in het blok ingeslagen?? en waar als het kan?? want ze hebben dit nodig te verifieren als ik hem conform moet laten verklaren en laten schouwen!!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
BIG charlie schreef:Zeg Blooper….
Let wel even op wil je ????
Want .....
SAE pk is volgens mij niet hetzelfde als DIN pk ofte KW…...
Het is maar voor je verzekeringspremie…....Greetz
BIG charlie
weet jij dan niet waar ik de gegevens kan vinden
SAE ,zo werd ‘t vroeger uitgedrukt geloof ik maar toen werd ‘t DIN en nu is’t KW!!! dus SAE zou niet ‘t zelfde zijn als DIN?? want ik moet dit hier wel exact weten héé voor ze mij te veel doen betalen!!!
Hierbij dezelfde motor met iets andere SAE en DIN PK’s omdat het een ander toerental betreft dan de gegevens hierboven
bron: ID/DS site
Modeljaar 1970
DS21 injection électronique
Motor: Cilinderinhoud 2175 CC. Fiscaal vermogen: 12 CV. Bruto vermogen 139 SAE-PK bij 5.500 tr/min, 125 DIN-PK bij 5.250 tr/min. Maximaal koppel 20 mkg SAE bij 4.000 tr/min 18,7 mkg DIN bij 2.500 tr/min.
Banden: voor: 185X380 Xas, achter 185X380 Xas.
Prestaties: Maximale snelheid: 188 km/h. Verbruik 10,8 l/100 km.
”....staat er op dit motorplaatje ook het motor nummer of staat dit ergens in het blok ingeslagen?? en waar als het kan?? want ze hebben dit nodig te verifieren als ik hem conform moet laten verklaren en laten schouwen!!...”
zoals gezegd: Het motorplaatje zit rechtsvoor,vlak bij de startmotor.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
ik heb mijn verzekeringsvoorstel gehad en onmiddelijk getekend teruggestuurd!! mijn DS komt op een gewoon kenteken omdat ik de oldtimerbeperking tot het rijden met het voertuig nogal streng vind!! ik moet betalen per jaar € 248 en dit is een gewone verzekering met suplement van assitance bij pech/ongeval 24uop24u in alle lidstaten van europa!! valt nog mee vind ik voor een voertuig met 12 fiscale paarden!!
verkeersbelasting = €30 en het eerste jaar moet ik belasting op de inverkeersstelling betalen en dat = €61,50 en we kunnen veilig rijden!!!
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 07-10-2005
- C6 (2005-2012) 2.2 HDI Exclusive
- C5 Tourer 1.6 HDI VTR
blooper1963 schreef:ik heb mijn verzekeringsvoorstel gehad en onmiddelijk getekend teruggestuurd!! mijn DS komt op een gewoon kenteken omdat ik de oldtimerbeperking tot het rijden met het voertuig nogal streng vind!! ik moet betalen per jaar € 248 en dit is een gewone verzekering met suplement van assitance bij pech/ongeval 24uop24u in alle lidstaten van europa!! valt nog mee vind ik voor een voertuig met 12 fiscale paarden!!
verkeersbelasting = €30 en het eerste jaar moet ik belasting op de inverkeersstelling betalen en dat = €61,50 en we kunnen veilig rijden!!!
Hoe kom je aan die €30 verkeersbelasting? Volgens deze info zou dat €328 moeten zijn? Weet je ook wat het verschil is met een 23IE?
Pib
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Paint.It.Black schreef:blooper1963 schreef:ik heb mijn verzekeringsvoorstel gehad en onmiddelijk getekend teruggestuurd!! mijn DS komt op een gewoon kenteken omdat ik de oldtimerbeperking tot het rijden met het voertuig nogal streng vind!! ik moet betalen per jaar € 248 en dit is een gewone verzekering met suplement van assitance bij pech/ongeval 24uop24u in alle lidstaten van europa!! valt nog mee vind ik voor een voertuig met 12 fiscale paarden!!
verkeersbelasting = €30 en het eerste jaar moet ik belasting op de inverkeersstelling betalen en dat = €61,50 en we kunnen veilig rijden!!!Hoe kom je aan die €30 verkeersbelasting? Volgens deze info zou dat €328 moeten zijn? Weet je ook wat het verschil is met een 23IE?
Pib
ge moet eens goed kijken naar het blad van uwe link die jij geplaatst hebt!!daar staat onder de kolonnen met prijzen nog tekst!! ge leest de tekst eens goed en dan zie je bij paragraaf 6 <<forfaitair>> staan dat ge een forfaitair bedrag moet betalen voor wagens die sinds meer dan 25 jaar in ‘t verkeer gebracht zijn!! dus een 21 of een 23 da speelt geen rol!!! en als ge hem nu inschrijft als oldtimer of onder gewone plaat,dat blijft het zelfde zolang uw AUTO meer dan 25 jaar in het verkeer is geweest!! het enige wat iets duurder zal zijn bij een 23 ,is de verzekering,omdat ze rekening houden met de KW’s
en als 3de bewijs :ik heb naar de D.I.V. gebeld voor zeker te zijn als ik hem niet inschrijf als OLDTIMER maar als gewone dagelijkse AUTO wat de verkeersbelasting was en ze hebben geantwoord dat het forfaitair is vanaf het 25e inschrijvingsjaar!!!!
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 07-10-2005
- C6 (2005-2012) 2.2 HDI Exclusive
- C5 Tourer 1.6 HDI VTR
blooper1963 schreef:Paint.It.Black schreef:blooper1963 schreef:ik heb mijn verzekeringsvoorstel gehad en onmiddelijk getekend teruggestuurd!! mijn DS komt op een gewoon kenteken omdat ik de oldtimerbeperking tot het rijden met het voertuig nogal streng vind!! ik moet betalen per jaar € 248 en dit is een gewone verzekering met suplement van assitance bij pech/ongeval 24uop24u in alle lidstaten van europa!! valt nog mee vind ik voor een voertuig met 12 fiscale paarden!!
verkeersbelasting = €30 en het eerste jaar moet ik belasting op de inverkeersstelling betalen en dat = €61,50 en we kunnen veilig rijden!!!Hoe kom je aan die €30 verkeersbelasting? Volgens deze info zou dat €328 moeten zijn? Weet je ook wat het verschil is met een 23IE?
Pib
ge moet eens goed kijken naar het blad van uwe link die jij geplaatst hebt!!daar staat onder de kolonnen met prijzen nog tekst!! ge leest de tekst eens goed en dan zie je bij paragraaf 6 <<forfaitair>> staan dat ge een forfaitair bedrag moet betalen voor wagens die sinds meer dan 25 jaar in ‘t verkeer gebracht zijn!! dus een 21 of een 23 da speelt geen rol!!! en als ge hem nu inschrijft als oldtimer of onder gewone plaat,dat blijft het zelfde zolang uw AUTO meer dan 25 jaar in het verkeer is geweest!! het enige wat iets duurder zal zijn bij een 23 ,is de verzekering,omdat ze rekening houden met de KW’sen als 3de bewijs :ik heb naar de D.I.V. gebeld voor zeker te zijn als ik hem niet inschrijf als OLDTIMER maar als gewone dagelijkse AUTO wat de verkeersbelasting was en ze hebben geantwoord dat het forfaitair is vanaf het 25e inschrijvingsjaar!!!!
Oké, bedankt voor de info, had het idd niet goed gezien!
Pib