hallo,
komende zomer ga ik met de auto naar het zuiden van Frankrijk.
nu ben ik de gelukkige bezitter van een gps apparaat op de pda (tomtom 5), en op internet bestaan er ook vele sites om de route te plannen, ik ebn er trouwens enkele jaren geleden ook al geweest en de route is me bekend. (Leopoldsburg, België naar Cagnes-sur-Mer, Frankrijk).
Nu heb ik berekend dat de snelste route voor het heen-traject 1218km is en de tolkost 60,50€ bedraagt. reistijd: 11 uren en 30 minuten.
Via tomtom heb ik echter de keuze om tolwegen te vermijden (een besparing van 60,50€ (ongeveer een volle bak super 95 dus).
dan is de snelste route 1161km lang maar de reistijd bedraagt dan 15 uren., 3,5 uurtjes langer rijden dus, om 60km korter te rijden en 60,50€ te besparen. of ik nu 11u.29 of 15:00u. moet rijden, maakt me weinig uit.
Oja, ik weet dat ik effectief +/- 12 uren doe over dit traject rekening houdende met een 4 tal stops van een 10-tal minuutjes (+/- om de 300km), 2 tankstops en 1 eet-stop van +/- een half uur.
nu is mijn vraag:
is het de moeite om de tolwegen te vermijden of kan ik er toch maar beter langsheen rijden en voor de kortste reistijd opteren.
Alvast bedankt voor jullie reactie!
oja, ik rijd alleen dus ik kan op mijn eigen tempo rijden en stoppen wanneer ik het nodig vind/ wanneer het nodig is. (zoals boven vermeld)
Merci, Wilfried
ik rij ook redelijk vaak door frankrijk en binnendoor is het zeer goed te doen het gaat wel iets langzamer maar je ziet nog eens iets van het land maar de keuze blijft toch bij je zelf liggen wat je gaat doen
tja, als je niet persézo snel mogelijknaar het zuiden wil kachelen, dan zou ik lekker vakantie vieren!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar