Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Ik zou zeggen: probeer het uit!
Chinco schreef:Sja, hij deed het echt met groot gemak! Misschien zat er een andere bak in oid, daar heb ik geen idee van. Aan foto’s zul je dat waarschijnlijk niet kunnen zien, anders heb ik nog wel wat foto’s van de koppelingswissel bij dat ding.
Andere vraag: maakt het kwa top uit of je het dakje open hebt? Ik heb namelijk tot nu toe alleen open de top uitgeprobeerd, nog niet met het dak dicht.Groeten,
Jan
Volgens mij gaat dat idd heel wat uitmaken….
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Maakt dus geen hol uit. (wel of geen open dak) Ook na de beurt is 110 max, maar het kan goed zijn dat ie nog even los moet komen.
Zo, even 520 euro lichter en een beurt rijker, maar het loopt weer als een zonnetje. Nu liep ie toch wel lekker, maar nog niet echt soepel. Ron van de Berg heeft een elektronische onsteking erin gestoken, de achterste schokdempers vervangen en verder een grote beurt uitgevoerd. Drie kleppen stonden te strak en een te ruim. Ben ik blij dat ik niet tot het uiterste ben gegaan voor de beurt!
Daarnaast brak de kabel van de motorkapvergrendeling en bleek de oliedop erin gedraaid te zijn met gastape (en het draad in het carter stuk, hij heeft nieuw draad getapt), dus al met al is ie er ruim 6 uur mee bezig geweest. Kortom: goede service en hart voor de auto, velen zouden niet de moeite hebben genomen om nieuw draad te tappen en een nieuwe bout te zoeken maar gewoon weer gastape gebruikt hebben.
Trouwens, het blokje is een AM2M, het schijnt dat ie niet in een Dyane thuishoort (maar in een Ami). Iemand ervaring met dit blok en topsnelheid?
Groeten,
Jan
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
André schreef:De motor is niet begrenst.
Hij kan zelf vrij gemakkelijk door de 6000 toeren heen zonder meteen stuk te gaan.
Met begrensd bedoel ik geen begrenzer. Tuurlijk kun je harder . Maar de max PK’s heb je bij 5750 tpm. Daar is de motor voor gebouwd. Harder is op eigen risico .
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
weetje, jullie dyane, de 90-45-MU is uit 1970. Toen hadden de dyane’s nog een enkeltrapscarburateur. Dit betekend minder makkelijk maximale toeren. ik denk dat dat een van de oorzaken is.
DAT is de verklaring die ik zocht! Bedankt! Owja, maakt het niet uit dat het een AM2M motor uit de ami is?
Groeten,
Jan
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
volgensmij niet, enkel zou het zo kunnen zijn dat er wel een tweetrapscarburateur op zit, aangezien de ami8 dit wél had. zou je een foto van de motorruimte kunnen posten? kan ik zo zien of het een enkel- of tweetrapscarburateur is.
Als de wolken uitgehuild zijn zal ik die foto maken. Bedankt voor je antwoorden vast!
Groeten,
Jan
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Michiel van Ginkel schreef:weetje, jullie dyane, de 90-45-MU is uit 1970. Toen hadden de dyane’s nog een enkeltrapscarburateur. Dit betekend minder makkelijk maximale toeren. ik denk dat dat een van de oorzaken is.
Bovendien kregen de Dyanes tegelijkertijd met de tweetrapscarbu ook een extra slang van de koelvan naar de caburateur voor extra lucht. ( soort turbo-effect ). Dit heeft de 2cv nooit gehad.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
@jeroen: de dyane 435 had ook deze extra luchttoevoer.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Michiel van Ginkel schreef:@jeroen: de dyane 435 had ook deze extra luchttoevoer.
Dat wist ik niet. Kan het me niet meer voor de geest halen. Eén van mijn eerste auto’s was een Dyane4 uit 1971. (21-93-SE)
Neem het direct van je aan!
Jeroen
Michiel van Ginkel schreef:volgensmij niet, enkel zou het zo kunnen zijn dat er wel een tweetrapscarburateur op zit, aangezien de ami8 dit wél had. zou je een foto van de motorruimte kunnen posten? kan ik zo zien of het een enkel- of tweetrapscarburateur is.
Dyane onder de kap
Dyane AM2 M
Groeten,
Jan
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
het is zoals ik het zo zie toch gewoon een dubbeltraps carburateur..
raar dat ie dan niet harder wil!
echter rijd mijn dyane niet harder als 110, terwijl dat ook een am2 is met dubbeltraps carburateur
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Handjes schreef:Apart dat een teller een negatieve afwijking kan hebben. Volgens mij is het gewoon een zaak van tandwieltjes. Kan niks aan afwijken.
.
Het km tel werk loopt via tandwieltjes. De snelheids meter wordt aangedreven door een magneet die ronddraait ( aangesloten op de bak) en die een ijzeren doosje meeneemt tegen een veertje in. de meter kan daardoor zowel negatief als positief afwijken. Mijn DS meter is iets negatief (1 a 2 km) de Ami is aardig positief (10km bij 100 km/uur)
joris
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik heb vanavond even gestart zonder de auto op contact te zetten (aparte startknop, he) en toen ik de auto daarna wel starte met contact aan kreeg ik een forse backfire. Lijkt me niet in orde, eigenlijk. Hoe kan ik dit voorkomen? Afstellen van de carb? Zou ook verklaren dat ie niet veel harder wil, lijkt me?
Ik heb nog geen vraagbaak, maar wel 1 voor een bx met carb. Kan ik die werkwijze volgen of is het specifiek voor de dyane/eend anders?
Groeten,
Jan