Misschien een rare vraag maar waarvoor dient de stand van de vering die tussen nomaal en hoog zit. Ik heb het wel eens tijdens het rijden geprobeerd maar dan stuitert de auto als een ping-pongbal over de weg.
Xantia 1.9 TD Break
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
dit dient om te kunnen rijden op wegen met hoge opstakels of kuilen maar dan niet harder als stapvoets dus een redelijk overbodige optie.
groeten Pasqual.
Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: Vering "midden-hoog"
Ralph schreef:Misschien een rare vraag maar waarvoor dient de stand van de vering die tussen nomaal en hoog zit. Ik heb het wel eens tijdens het rijden geprobeerd maar dan stuitert de auto als een ping-pongbal over de weg.
Die is gemaakt voor het met hoge snelheid kunnen nemen van een Amsterdamse trambaan…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Om de een of andere reden is de midden-hoog stand van de Xant niet zo praktisch rijdbaar als die van de BX. Als je de hoogte opmeet zul je zien dat er weinig verschil zit tussen ‘midden-hoog’ en ‘hoog’. Ping-pong gedrag is normaal, helaas. Beperkt bruikbaar dus..
Bussluis
daar zie ik soms al speciale Citroën flitspalen bij staan helaas
Oke, weet ik weer iets meer. Ik vond het al voor geen meter rijden.
Voor een bussluis is het inderdaad een goed idee! D
Misschien ook wel handig bij overstromingen D
Xantia 1.9 TD Break
maar verder zo weinig mogelijk mee rijden natuurlijk
Hebben jullie trouwens ook wel eens dat wanneer je de auto start dat de auto ineens naar beneden zakt om vervolgens weer “op te pompen”?
Xantia 1.9 TD Break
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
nee
Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0
Ralph schreef:Hebben jullie trouwens ook wel eens dat wanneer je de auto start dat de auto ineens naar beneden zakt om vervolgens weer “op te pompen”?
Ik ken het fenomeen wel, maar dat hoort bij uitvoeringen met het hydractive2 (HA2) onderstel. Jouw TD heeft dat niet. Een aanrader voor het hydraulisch gerelateerde onderhoud is Chyparse. Service tegen een erg nette prijs.
Hoge stand: max stapvoets (5km/h -10km/h)
Midden hoog: max ~40km/h
Laag: nooit rijden! (of slepen of duwen )
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije