m’n eerste topic over m’n XTR opent niet meer zo lekker, vandaar dat ik vanaf vandaag maar een vervolg plaats…
inmiddels heb in in bijna 24 maanden nu 38.000 kilometers afgelegd met m’n 1.6i-16V Sensodrive, volgende maand weer even voor een korte pitstop en een garantiebeurtje naar de lokale dealer.
voor die tijd gaan eerst de winterbanden weer de zomerstalling om plaats te maken voor het volgende fraaie nieuwe (zomer)sportrubber in de maat 195/50 R16:
let ook even op het nieuwe logo:
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
afgelopen week de 2e jaarbeurt laten doen bij m’n XTR,
er zitten nu naar 2 jaar bijna 40.000 kilometers op de teller.
daarbij meteen even het rechter portierraam laten herstellen, het gaat nu weer volledig naar beneden.
voor de goede werking weer drie nieuwe ruitenwisserbladen en een nieuw interieurluchtfilter.
ook even het rechterachterportier laten stellen >> het tocht nu niet meer achterin
tenslotte de claxonbediening aangepast >> voor het eerst doet deze nu precies wat ik wil !! (vervuilde contacten)
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
een 2e hittegolf binnen een maand dreigt ons land te overspoelen.
nu we net verhuist zijn naar een huis met grotere achtertuin en dito terras, hebben we behoefte aan verkoeling en vooral schaduw…
wat doe je dan: je gaat naar het plaatselijke meubelplein op een maandagnamiddag en zoekt een parasol uit.
beetje grote, lange doos, maar het past gelukkig in de XTR (voorstoel plat voorover, dan wil 185 cm doos er wel in).
de passagiere kan dankzij de separaat neerklapbare achterbank ook nog mee retour…
denkt ze
want de C3 weigert bij het starten alle dienst.
de startmotor gaat 2.5 keer rond, gevolgd door een fluittoon uit het vooronder…
maar starten: nee !
vier keer proberen: steeds hetzelfde resultaat.
gelukkig is dealer nog telefonisch bereikbaar, en binnen 10 minuten stopt er een Jumper met deskundige hulp
en wat blijkt: de XTR start nu als een zonnetje ops:
net als bij de tandarts
voor de zekerheid blijft de auto toch een nachtje slapen bij de dealer;
om e.e.a. nader te bekijken (motormanagement, startmotor e.d.) daarom staat er nu een fraaie bordeauxrode Xantia met zwart leer op onze oprit… leuk vervoer voor een dagje
benieuwd wat de XTR mankeert; morgenmiddag weten we meer.
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Nu maar hopen dat ze het kunnen vinden…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
ik denk dat zo’n foto zeker gevolgen heeft voor de trafic op je topics
in eerste instantie dacht ik: er heeft een stuk op m’n stukje gereageerd
het kan verkeren, soms valt het mee, soms valt het tegen…
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Om even off-topic te gaan : dit is de avatar die de meeste opschudding heeft gezorgd volgens mij
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
vind hem in ieder geval beter dan die bmw…..
ik heb de XTR weer bij de dealer kunnen ophalen…
men heeft NIETS kunnen vinden, alles bleek goed (startmotor, motormanagement, e.d.)
wel bleek er weer een nieuwe Sensodrive update nodig te zijn…
(viel helaas buiten de garantie, want die is net 2 maanden verlopen)
wat me opvalt: het sensodrive-programma is verbeterd !
de bak komt nu bij het starten vanzelf in de automaatstand, en blijft daar ook in staan als je even achteruit gereden hebt, of even met de flippers op- of terugschakeld.
in de oude situatie ging de bak in alle gevallen uit de automaatstand.
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
weer eens een vervolg op het levensverhaal van m’n XTR:
de laatste maand is er nogal wat gebeurd…
weer een motorstoring (op 1e kerstdag, op een ander topic al uitgebreid beschreven)
tot op heden niet weer voorgekomen.
het zal wel aan de winterbanden liggen, die er sinds half december weer onder zitten….
afgelopen week weer een leuk ritje gehad; samen met de C5 van schoonpapa mocht de C3 een dagje op en neer van Twente naar Schiphol.
altijd weer prettig rijden achter zo’n C5 Phase2, met die kunstzinnige achterlichten.
geen problemen gehad met motormanagement o.i.d., wel weer de cruisecontrol de hemel in geprezen.
wat ik alleen wel een groot nadeel van de C3 vind is de wat kleine tank, maar ja, dan had ik hiervoor ook maar geen 406 moeten rijden met 70 liters; daar ga je je aan wennen.
2006 trouwens afgesloten met 2 rekeningen uit Leeuwarden, ook daar hebben ze oog voor Citroen’s
Vanmiddag heeft de XTR trouwens ruzie gehad: de C3 heeft blijkbaar een tik op haar neus gehad van zo’n eigenwijze textiele lap in de wasstraat…
bij het uitrijden zag ik in de spiegelende kont van een Opel Meriva (ook net gewassen dus) dat m’n kentekenplaat op 1 oor hing…
wat doe je dan: meteen naar de dealer; voordat het ding eraf vliegt en er zo’n duf 1-tje op je plaat zit.
gelukkig gebeurde een en ander om de hoek bij de dealer op zaterdagmiddag; 10 minuten later reed ik weer met een strakke neus het terrein van Bennie Wilmink in Almelo (LOF !!) af…
complimenten voor m’n dealer !!
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
volgende week gaat de XTR voor het eerst een APK meemaken…
(3 jaar en 56.000 km na aflevering)
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
En nog steeds tevreden?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ja, ondanks 5 ongeplande werkplaatsbezoeken na uitval van o.a. motormanagement e.d.
Ik blijft enthousiast over de veelzijdigheid, rijcomfort en de uitgebreide uitrusting van de auto.
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Ik vind dit toch wel apart hoor.
Volgens mij was jij 1 van de eerst op dit forum die aan kwam zetten met een nieuwe Citroën, en zie hier, 3 jaar later nog steeds actief.
Dat is wel een vermelding waard eigenlijk he?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
oh, wees maar niet bang hoor,
vooralsnog blijf ik actief als C3 rijder op dit forum,
en wie weet wat de toekomst nog brengt
(de gedachten gaan toch steeds weer uit naar een C5-II berline)
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Soms moet je een beetje geluk met je auto hebben.
Inmiddels C3 1.6 ook 3 jaar en hij mag donderdag voor een beurtje + (1e) APK naar de garage.
Hij is daar het afgelopen jaar (sinds de 2e / jaarlijkse serv.beurt) 1x geweest voor een lekke band + lampje.
Nu benieuwd wat er uit de keuring komt.
Die update van de Sensodrive zal ik ook even vragen, bij mij blijft hij na flipperen in de handbediening staan.
Ik heb trouwens wel de extra garantie bijgekocht voor 2 jaar, dan kan ik even (financieel) onbezorgd doorrijden tot na de verhuizing.
Daarna kunnen we de balans opmaken of weer een nieuwe afkan .......
Rittensport is een prachtige hobby.