Is het geen optie om met een platenbank achteruit erop te rijden of zeg ik nu iets heel geks? Als je maar 5 km/u hoeft te rijden moet dat mogelijk zijn. Laat dan de apk meester maar uitleggen waarom je achterremmen het alleen doen als je achteruit rijdt!
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
René van Maren schreef:
De topper van die dag was dat hij de handrem afkeurde! helemaal aangetrokken draaide de achterwielen nog gewoon
Ja hehe
En die keurmeester heeft nu een aantekening in zijn keurmeester’s handboek dat sommige auto’s de handremmen op de voorwielen hebben??
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
ik heb het ook gehad. had geen remdruk bij de APK. gewoon de remmen ontlucht achter (moet ook eens in het half jaar gebeuren, want dat is wel zo verstandig !!! ) en daarna remmen als een tiet
ook op de platenbank, remlichten gingen aan en gelijk remde de auto mee achter. dus dat was allemaal verder toppie inorde.
De achterremmen willen ook wel snel gaan vast zitten, en dat zie je dan vaak aan roestranden op de schijf. bij mij zijn ze mooi helemaal blank, dus das een goed teken
Ik ga dan ook regelmatig eens flink met de remmen te keer om alles lekker soepel en schoon te houden. Effe met de luchtslang overal omheen en doorheen afblazen doet wonderen !!!
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Mechuccio schreef:
blijft alleen over lekkende uitlaat, rottige adal links, en handremkabels…. we werken er aan….........
Je krijgt hem niet terug
Grapje Tonie, maar hij zit er nog steeds niet onder Pastte niet direct, geen tijd, verhuizingkje enz…...
Maar misschien kan de bix van mijn broer nog iets voor je betekenen? Staat voor jou in de buurt…..kijk maar eens bij “aangeboden”.
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
marx-7 schreef:Mechuccio schreef:
blijft alleen over lekkende uitlaat, rottige adal links, en handremkabels…. we werken er aan….........
Je krijgt hem niet terug
Grapje Tonie, maar hij zit er nog steeds niet onder Pastte niet direct, geen tijd, verhuizingkje enz…...
Maar misschien kan de bix van mijn broer nog iets voor je betekenen? Staat voor jou in de buurt…..kijk maar eens bij “aangeboden”.
haha neej thanx, men uitlaat is prima, en aan een kat heb ik niets, ik heb een lekkere vervuiler maar het punt is dat ik voor een tientje een zeer goede deauville demper kon krijgen toen mijn achterste demper echt helemaal rot was, en deze heeft geen flens zoals de uitlaat van mijn TRi dus dat zit nu met slangeklemmen en weet ik veel wat vast gebroddeld, het pijpje van de demper zit gewoon een paar centimeter in de middelste demper gestoken, maar er blijft een beetje ruimte over, maar dat klinkt wel sportief dat moet ik voor de apk ff dichtsmeren, en dan klinkt ie weer een weekje “normaal”
@rene, das echt ongelooflijk he, mja, het is jou iig gelukt schijnbaar, ik mocht hem niet in de hoogste stand zetten van de apk meester, want da was ie nog steeds afkeur
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
RH schreef:Is het geen optie om met een platenbank achteruit erop te rijden of zeg ik nu iets heel geks? Als je maar 5 km/u hoeft te rijden moet dat mogelijk zijn. Laat dan de apk meester maar uitleggen waarom je achterremmen het alleen doen als je achteruit rijdt!
Ik heb het geprobeert, maar het hielp helemaal niets, je gaat ook niet harder achteruit rijden zo’n bank op voor de veiligheid natuurlijk. mijn advies is vanaf nu ook gewoon om maar een kerustation te zoeken zonder platenbank
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mechuccio schreef:RH schreef:Is het geen optie om met een platenbank achteruit erop te rijden of zeg ik nu iets heel geks? Als je maar 5 km/u hoeft te rijden moet dat mogelijk zijn. Laat dan de apk meester maar uitleggen waarom je achterremmen het alleen doen als je achteruit rijdt!
Ik heb het geprobeert, maar het hielp helemaal niets, je gaat ook niet harder achteruit rijden zo’n bank op voor de veiligheid natuurlijk. mijn advies is vanaf nu ook gewoon om maar een kerustation te zoeken zonder platenbank
Vertel ze er dan voor hun en je eigen gemak wel vooraf bij dat de handrem op de voorwielen werkt; dat geeft zo’n slordig effect als je op een rollenbank werkt en argeloos de handrem aantrekt. Dat had “mijn” keurder (met rollenbank) dus niet in de gaten, dus de auto schoot ineens een stuk naar voren
En ook kon de hele procedure opnieuw (rijplaten erop, terug over de rollenbank, rijplaten eraf, op de rollenbank, handrem testen). Toch wel een stuk makkelijker hoor, zo’n platenbank
Ich bin ein Breaker