Hallo,
Ik heb helaas nog geen vraagbaak of een Haynes manual. Deze komt er wel snel maar daar heb ik nu helaas niks aan. Vandaar dat ik vraag of jullie even helpen.
Mijn v-snaar is zeer slecht en ik wil er graag een nieuwe omleggen.
Wat moet er losgehaald worden om de v-snaar te demonteren ?
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Begin maar met het front. Als dat klaar is is je manual wel binnen! hahaha
daarna de fan eraf en het voorste deel van de koeltunnel.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
GSA
Je begint om de grill er af te schroeven , de oude V snaar kun je met een snijkniptang kapot knippen.
Om de nieuwe erop te krijgen moet je de spanschroefen van de dynamo losdraaien zodat de dynamo helemaal naar beneden gezakt is.
Nu is het mogelijk om de V snaar over de bladen van de ventilator te doen , wel is waar stuk voor stuk. Is ie er overheen dan om de poelie van de dynamo en dan de boel weer op spanning zetten.
Het is goed te doen , enigste probleem is om de V snaar over de ventilator te krijgen , maar met enige moeite lukt dat wel.
Succes
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Sorry las effe te snel.. dacht de tandriem…
ops:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Re: GSA
citro-power schreef:Je begint om de grill er af te schroeven , de oude V snaar kun je met een snijkniptang kapot knippen.
Om de nieuwe erop te krijgen moet je de spanschroefen van de dynamo losdraaien zodat de dynamo helemaal naar beneden gezakt is.
Nu is het mogelijk om de V snaar over de bladen van de ventilator te doen , wel is waar stuk voor stuk. Is ie er overheen dan om de poelie van de dynamo en dan de boel weer op spanning zetten.Het is goed te doen , enigste probleem is om de V snaar over de ventilator te krijgen , maar met enige moeite lukt dat wel.
Succes
Bedankt voor de heldere uitleg !! Ik ga gelijk aan de slag
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
bogaard77 schreef:Sorry las effe te snel.. dacht de tandriem…
ops:
Voor de distributie moet je inderdaad wel wat meer eraf schroeven. Als je de onderhouds history niet kent zeker vervangen , maar dat geld voor elke auto.
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
citro-power schreef:
Voor de distributie moet je inderdaad wel wat meer eraf schroeven.
En dat ga ik dus weer es vrijdag doen. Dat gaat ook zeker lukken, alleen heb ik even het geheugen van een GS/GSA kenner nodig… Welke dop heb ik ook weer nodig om de koelfan los te schroeven ? Het is té lang geleden en ik heb geen zin om er vrijdag achter te komen dat ik dié nou net niet heb…
Gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Martijn de Ruijter schreef:citro-power schreef:
Voor de distributie moet je inderdaad wel wat meer eraf schroeven.
En dat ga ik dus weer es vrijdag doen. Dat gaat ook zeker lukken, alleen heb ik even het geheugen van een GS/GSA kenner nodig… Welke dop heb ik ook weer nodig om de koelfan los te schroeven ? Het is té lang geleden en ik heb geen zin om er vrijdag achter te komen dat ik dié nou net niet heb…
Gr Martijn
Als ik me niet vergis is het maatje 47 of 48. Niet echt courant…