He Forumleden,
Zit met een probleempje…
Vanaf september ga ik naar het buitenland voor stage, maar tot die tijd wil ik wel auto gaan rijden. Nu heb ik nog niet me rijbewijs maar ik zie niet veel problemen dat ik hem volgend maand haal. Van die situatie gaan we dan maar even uit. Maar wat kan ik het beste doen?
Auto kopen en auto stil laten staan in tijd dat ik weg ben(5 maanden in buitenland)
Short-lease ? (weet hier nog maar weinig over)
Zijn er nog meer mogelijkheden, rekening houdend met het feit dat ik zo’n 2000 euro voor deze 5 maanden te besteden heb?. Ik wil circa 10 000 km rijden binnen deze periode.
Ik zou zeggen, koop een leuke BX 1400, lekker zuinig, makkelijk te onderhouden, en vrij goedkoop in de aanschaf, zorg ervoor dat je een redelijke BX koopt met een recente APK, dan ben je voor hoogstens 750 euro wel klaar, even een paar maandjes rijden en dan heb je twee keuzes; verkopen of schorsen en ergens stallen.
Succes
Emiel
hoeveel km ga je rijden :
ik denk zo’n 15 000 km
@Bx19TRS
Ja maar ik wil liever niet met een auto blijven zitten, vandaar dat ik even kijk wat andere opties zijn.
dan is huren ook geen optie
citroenc2 schreef:dan is huren ook geen optie
hoeft niet zozeer volle 5 maanden te zijn, 3 of 4 is ook oké. met iets van 7500 km.
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Hoe dan ook, ik denk dat een auto kopen het goedkoopst is.
Even los daarvan, dat zogenaamde short-lease of huren: vaste prijs, nieuwere type autos, geen onderhoud of wat dan ook. Dit spreekt mij voor die periode wel aan.
Ik heb met een auto kopen dat dit er nog bij komt, daarna schorsen (word een auto naar mijn mening niet beter op, kost ook geld om ergens neer te zetten). Weet iemand nog interessante short-lease of huur? Bij voorbaat Cit
Kortom, zijn er nog andere opties ?
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Tja, maar short-lease is simpelweg duur.
Googel maar eens op Short lease , op diverse sites kom je de tarieven tegen.
Als je een goedkoop BX-je koopt en je bent bang mee te blijven zitten, dan kan je hem altijd nog laten slopen door bijvoorbeeld leden van het forum! Dan kan je er ook nog iets aan over houden.
M&M schreef:
Maar hier staat dus wel bij minimaal 1 jaar je rijbewijs !!
Rittensport is een prachtige hobby.
ik zou een kleine auto van het kaliber citroen,renault,peugeot .... kopen van een 10 tal jaren oud.als je wat zoekt kun je gerust een deftige vinden voor een zacht prijsje
Ik zou een doos kopen voor een borrel en een sigaar en nadien inleveren bij de sloop. Of je haalt een BX voor diezelfde borrel en sigaar en doneert ‘m nadien aan het forum en/of je organiseert daarna een sloopmeeting.
Animal triste post coitum
Ik ben inmiddels wat verder, word een xm, bx of bmw 520 ops:
jantje schreef:ik zou een kleine auto van het kaliber citroen,renault,peugeot .... kopen van een 10 tal jaren oud.als je wat zoekt kun je gerust een deftige vinden voor een zacht prijsje
Klein? Daar doen we niet aan ops:
patje74 schreef:Tja, maar short-lease is simpelweg duur.
Googel maar eens op Short lease , op diverse sites kom je de tarieven tegen.
Als je een goedkoop BX-je koopt en je bent bang mee te blijven zitten, dan kan je hem altijd nog laten slopen door bijvoorbeeld leden van het forum! Dan kan je er ook nog iets aan over houden.
De bx 16v die ik op het oog heb, zal niet worden gesloopt
Tuurlijk wel…de cros 205jes en andere 16v’s moeten toch ook rijdend gehouden worden
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
5 maand stil laten staan zou ik zeggen
vragen of je pa hem zo soms wil starten desnoods 1 dag in de week mee wil nemen naar het werk
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:5 maand stil laten staan zou ik zeggen
vragen of je pa hem zo soms wil starten desnoods 1 dag in de week mee wil nemen naar het werk
anders moet hij maar naar geesteren