De GS heeft de neiging aan het begin van een rit af te slaan als het gas eraf gaat (overigens ook met choke), tijdens een rit gebeurt dit ook wel eens (redelijk wat filewerk de afgelopen week). Is het raadzaam dan wat aan de afstelling te doen of kan deze amateur daar voorlopig beter af blijven? Moet het motortje nog een beetje leren kennen, zowel qua aard als qua techniek, mijn Aca ken ik nu redelijk, maar bij de GS moet ik nog een tijdje onder de kap turen. Maar ik had zo graag een GS die niet in de file opnieuw gestart hoeft te worden en waarbij je niet steeds met je gaspedaal hoeft te spelen om hem aan de gang te houden.
Jeroen van Tol
http://www.beesnstuff.nl
Heeft een GS niet net als de GSA een elektonische stationairsproeier? Dit heb ik namelijk regelmatig meegemaakt, omdat dat ding vaak kapot gaat. Het ziet er uit als een soort rond cilindertje wat in de carburateur geschroefd zit, en waar een kabeltje uit komt. Als je de auto op contact zet moet hij klikken. Doet hij dit niet, heb je of een fout in de bekabeling, of is de spoel kapot…
Maar ik weet dus niet zeker of een gs er ook een heeft, maar de symptomen komen mij bekend voor.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
gs
Ik denk dat het een kwestie is van een vuile carburateur.
Dus de carburateur goed schoonmaken inclusief de sproeiers uiteraard.
En ik zal ook eens kijken naar de benzinefilters , zal vast wel nooit vervangen wezen. Er zit er 1 bij de benzinetank en soms ook tussen de benzinepomp en carburateur. Zit die er niet dan is het altijd verstandig om er daar 1 te monteren.
Een GS heeft geen stationair sproier , heeft alleen een GSA , die kan dus niet stuk zijn.
Kan iemand mij vertellen waar op deze foto het rood gearceerde slangetje voor dient en wat dan het geelomcirkelde cilindertje is? En hoort/mag er in dat slangetje een beetje lucht zitten?
Jeroen van Tol
http://www.beesnstuff.nl
Dat slangetje hoort volgens mij bij de vacuüm vervroeging van je ontsteking, hij loopt namelijk naar je verdelerkap, deze moag geen water/brandstof bevatten.
Het andere omcircelde is of een elektrische stopzetter of een el. sproeier.
succes
Emiel
BX19trs schreef:Dat slangetje hoort volgens mij bij de vacuüm vervroeging van je ontsteking, hij loopt namelijk naar je verdelerkap, deze moag geen water/brandstof bevatten.
Dus in dat slangetje zou alleen lucht in mogen zitten?
Jeroen van Tol
http://www.beesnstuff.nl
Volgens mij zeker weten!
Emiel
Dat geel omcirkelde ding is je stationairklep, sluit brandstof af als je kontakt af zet, als die uitvalt en je gas loslaat dan slaat je motor af.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Dat is dan goed, leek even niet zo,maar was schaduw van mijn vinger
Jeroen van Tol
http://www.beesnstuff.nl
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
gs
Het slangetje is inderdaad voor je vacuum voor je ontsteking.
Het geel omcirkelde is de stationair sproeier. Ik dacht dat ze er bij een GS nooit op zaten , dat had ik dus verkeerd. De proeier moet een tik geven zogauw je de auto op contact zet.
Merkte net dat na een half uurtje rijden de motor pas stationair blijft lopen. Wel wat zwakjes, maar ze bleef aan.
Jeroen van Tol
http://www.beesnstuff.nl
Re: gs
citro-power schreef:Ik denk dat het een kwestie is van een vuile carburateur.
Dus de carburateur goed schoonmaken inclusief de sproeiers uiteraard.
En ik zal ook eens kijken naar de benzinefilters , zal vast wel nooit vervangen wezen. Er zit er 1 bij de benzinetank en soms ook tussen de benzinepomp en carburateur. Zit die er niet dan is het altijd verstandig om er daar 1 te monteren.
Een GS heeft geen stationair sproier , heeft alleen een GSA , die kan dus niet stuk zijn.
Moet nog een vraagbaak oid kopen, maar wat maak je naast de sproeiers nog meer schoon?
Er zit dus wel een benzinefiltertje bij de carb, maar mijn buurman vroeg zich af of deze goed zit, met het filtertje richting carb. Viel me trouwens wel op dat er behoorlijk wat lucht in zit als de motor draait, en dat er regelmatig een flinke luchtbel mee naar binnen gezogen wordt richting carb. Is dat bezwaarlijk of normaal?
Jeroen van Tol
http://www.beesnstuff.nl
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Re: gs
jeroenvt schreef:citro-power schreef:Ik denk dat het een kwestie is van een vuile carburateur.
Dus de carburateur goed schoonmaken inclusief de sproeiers uiteraard.
En ik zal ook eens kijken naar de benzinefilters , zal vast wel nooit vervangen wezen. Er zit er 1 bij de benzinetank en soms ook tussen de benzinepomp en carburateur. Zit die er niet dan is het altijd verstandig om er daar 1 te monteren.
Een GS heeft geen stationair sproier , heeft alleen een GSA , die kan dus niet stuk zijn.Moet nog een vraagbaak oid kopen, maar wat maak je naast de sproeiers nog meer schoon?
Er zit dus wel een benzinefiltertje bij de carb, maar mijn buurman vroeg zich af of deze goed zit, met het filtertje richting carb. Viel me trouwens wel op dat er behoorlijk wat lucht in zit als de motor draait, en dat er regelmatig een flinke luchtbel mee naar binnen gezogen wordt richting carb. Is dat bezwaarlijk of normaal?
Als je het goed wil doen moet je de bovenkant van de carburateur losmaken en alles goed schoonmaken. Ook de sproeiers eruit draaien en doorblazen met lucht. Waar je de benzineslang op de carburateur schuift zit vaak ook een benzinefilter , wel een kleintje maar toch even schoonmaken.
Tevens kan ik je adviseren om de filter bij de tank en de filter bij de pomp te vervangen door nieuwe.
Ik denk dat al je problemen met stationair lopen dan wel voorbij zijn.
En ja , het is wel vrij normaal als er zo nu en dan een luchtbel meekomt , doet ie van mij ook wel.
Als je toch overweegt om de benzinefilters te gaan vervangen , neem dan ook gelijk de benzineslangen mee , kost weinig en het is een stuk veiliger.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Re: gs
citro-power schreef:Ik denk dat het een kwestie is van een vuile carburateur.
Dus de carburateur goed schoonmaken inclusief de sproeiers uiteraard.
En ik zal ook eens kijken naar de benzinefilters , zal vast wel nooit vervangen wezen. Er zit er 1 bij de benzinetank en soms ook tussen de benzinepomp en carburateur. Zit die er niet dan is het altijd verstandig om er daar 1 te monteren.
Een GS heeft geen stationair sproier , heeft alleen een GSA , die kan dus niet stuk zijn.
Meen me te herinneren dat mijn GS X3 er wel 1 had. De carb was ook bijna identiek met die van mijn GSA. Misschien is dat een type 2 feature.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Horten en stoten
Heb gisteren de vlotter er even uitgehaald en even doorgeblazen, het filtertje bij de carb kreeg meteen meer benzine. Het helpt iets, maar de problemen zijn nog niet weg, zal van de week de carb gaan doen. Anyweg, als ik wegrij (met choke) gaat het op zich prima, maar toen ik vanochtend in de file stond moest ik met mijn gaspedaal de boel steeds op toeren houden. Als ik dan wilde optrekken ging de auto behoorlijk schokken en stoten (zowel in zijn 1 als in zijn 2). Is dat een gevolg van die vuile carb? En kan het kwaad?
Heb van de week op de citromobile Autohandboek Citroën GS & GSA gekocht. Is dat gewoon de vertaalde Haynes of een aangepaste versie?
Jeroen van Tol
http://www.beesnstuff.nl
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Re: Horten en stoten
jeroenvt schreef:Heb gisteren de vlotter er even uitgehaald en even doorgeblazen, het filtertje bij de carb kreeg meteen meer benzine. Het helpt iets, maar de problemen zijn nog niet weg, zal van de week de carb gaan doen. Anyweg, als ik wegrij (met choke) gaat het op zich prima, maar toen ik vanochtend in de file stond moest ik met mijn gaspedaal de boel steeds op toeren houden. Als ik dan wilde optrekken ging de auto behoorlijk schokken en stoten (zowel in zijn 1 als in zijn 2). Is dat een gevolg van die vuile carb? En kan het kwaad?
Heb van de week op de citromobile Autohandboek Citroën GS & GSA gekocht. Is dat gewoon de vertaalde Haynes of een aangepaste versie?
Ik denk nog steeds dat je de gehele carburateur inwendig goed moet schoonmaken incl. de sproeiers goed doorblazen. Nieuwe filters , en dan vooral bij de tank , monteren en een flesje brandstofsysteem reiniger in de tank gooien ( de inhoud natuurlijk) doet ook vaak wonderen. Dat neemt al het vuil en water mee zodat de motor het verbrand.
Succes.
p.s. volgens mij is het niet een vertaalde Haynes.