1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
DIKKE PECHDAG VANDAAG!!!
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 30 april 2006 05:47 AM

deze morgend mijn snoek gaan ophalen in Damwoude,om 9 uur 30 waren we aangekomen!! en rond een uur of 11 vertrokken met de snoek!! de snoek haar motor zoemde als een bij!! jammer, na 200 km,ik reed aan 90 km/uur in vierde met de halfautomaat,plots een lichte krak en de motor draaide stationair??? en ik gas geven en er kwam geen beweging meer in de snoek!! ik had mij dan ook aan kant gezet en ff vanalles geprobeert!! geen avans, de versnellingsbak kon je nog verzetten,maar ik had geen aandrijving meer!!dus je plaatste hem nou in 1e of 2de of in achteruit,je kon gas geven zoveel je wou,maar de snoek bewoog geen mm!!! wat zou dit kunnen zijn?? het is voor gevallen om 14u30 en ben nu pas thuis geraakt!!je kan de versnellingen vlot verzetten er kraakt niets,maar hij rijd niet meer!! ik heb al zo verschillende personen opgebelt en gevraagd wat het kan zijn en de meeste antwoorden,de bediening van de versnellingsbak!! mijn DS specialist antwoorde dat de koppelingsplaat zou kunnen gebroken zijn, maar dan zou je toch lawaai moeten horen tijdens het verzetten van de versnellingen??? of gekraak??? ik hoop op een serieus antwoord hier van eventueel ervaren personen,of citrofielen die dit ook al hebben meegemaakt!! de snoek staat momenteel in Lier in België door de verzekering laten wegtakelen,maar met koninginnedag is het allemaal wat in de war gelopen!!ik heb 4 uur naast de autosnelweg gestaan!!dan is een Nederlands takelbedrijf mij komen halen en heeft mij en de snoek afgezet in vianen,bij autobedrijf kooiman!! daar werd er contact opgenomen met mijn verzekering en kooiman mocht mij niet naar België brengen!!er kwam mij een Belgische takeldienst oppikken!! weer 2 en een half uur moeten wachten!! deze heeft mij dan thuis afgezet en is met de snoek naar lier vertrokken,vanwaar hij dinsdag zal afgevoerd worden naar Reet (antwerpen) voor een diagnose te stellen!!mocht er hier iemand zo goed als zeker weten wat er schort,dan mag je hier steeds je mening kwijt!! want er zou volgens de DS specialist 2 dagen werk aan zijn om de koppelingsplaat en nog een paar onderdelen te vervangen!! en aangezien ik er nog niet zoveel over weet had ik graag wat meer advies!! het betrefd een halfautomaat 21 i.e. pallas uit 1971,modeljaar ‘72!! we hebben dit kunnen achterhalen hij is van net voorbij september 1971!! ik had gezegd,juni, maar dat zet de RDW er op als ze de exacte bouwdatum niet weten,maar ik heb van de ds takeldienst van België een boek kunnen inzien waar de modellen met uitvoering per serie chassisnummers instaan!! mijn chassisnummer zit in een serie van eind september model jaar 1972 en reeds met ingelegde klinken!!!
zo ik hoop op een beetje wijze raad zodat ik dinsdag of woensdag kan vergelijken met de diagnose van de DS specialist in Antwerpen!!!

triestige greeeeeetz van blooper1963, Crying or Very sad  Crying or Very sad  Crying or Very sad

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 april 2006 12:06 PM
  [ # 1 ]

vermoedelijk is de prise-as van je versnellingsbak doorgedraaid. De vertanding waarmee de as vastzit in de bak is doorgedraaid, en dus niet de vertanding waar de koppelingsplaats op zit. Deze as kan je makkelijk vervangen, want hij zit los in de bak geklikt. Alleen moet wel eerst de versnellings bak worden uitgebouwd. maar de bak zelf hoeft dus NIET uit elkaar!!! succes

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 30 april 2006 12:34 PM
  [ # 2 ]

Leg de vraag ook even voor aan Harry Martens in Limmen.
 

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 30 april 2006 02:06 PM
  [ # 3 ]

Is dit de DS die je net gekocht hebt? Dat is wel heel zuur zeg. Succes ermee. Ps, al die uitroeptekens maken je berichten niet zo makkelijk leesbaar…

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 30 april 2006 02:18 PM
  [ # 4 ]
Mach2 schreef:

Is dit de DS die je net gekocht hebt? Dat is wel heel zuur zeg. Succes ermee. Ps, al die uitroeptekens maken je berichten niet zo makkelijk leesbaar…

ja deze heb ik net gekocht!! jammer hij is nogtans goed onderhouden hoor! ik heb een heleboel facturen en de laatste dateert van maart 06,en daar hebben ze de koppleling afgesteld en heeft ie een grote beurt gehad! maar ‘t probleem ligt hem volgens mij dat de vorige eigenaar er weinig mee reed,en vooral korte afstanden!! en zij was net ontwaakt uit haar winterslaap!! dus ik hem op gehaald en dan onmiddelijk er een afstand van 358 km mee moeten overbruggen! ik kan wel ergens begrijpen dat deze dame dit niet gewoon was,en zij er daar door na 200 km de brui aan gaf Wink

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 30 april 2006 02:33 PM
  [ # 5 ]

Achter een zin mag best een punt idd.. Wink

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 30 april 2006 06:09 PM
  [ # 6 ]
blooper1963 schreef:

..maar ‘t probleem ligt hem volgens mij dat de vorige eigenaar er weinig mee reed,en vooral korte afstanden!! en zij was net ontwaakt uit haar winterslaap!! dus ik hem op gehaald en dan onmiddelijk er een afstand van 358 km mee moeten overbruggen!

Nee sorry;daar geloof ik geen ene malle moer van.
Zo werkt dat niet.
Waarschijnlijk was de prise-as al slecht,maar omdat er slechts kort mee gereden werd kon ze het wel aan.
Goed; prise-as vervangen is op zich appeltje-eitje,maar er moet redelijk veel gedemonteerd worden voor je dit klusje kunt doen.
Ik denk dat je garagist toch wel een dag zoet is met deze klus,en als het tegen zit wel meer.
Dat wordt dus minimaal €500 euro,exclusief de as zelf…
Gezien de stevige aankoopprijs zou ik kijken of je niet iets kunt overleggen met de vorige eigenaar, dit valt onder “verborgen gebreken” mits aantoonbaar is dat de as al slecht was bij aankoop….
Dat zal in België niet anders geregeld zijn dan hier in Ollanda,niet?
Succes!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
id20driver
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 10-04-2006

- ID/DS ID 20 D super
- 2CV AZU B
Gepost: 30 april 2006 08:36 PM
  [ # 7 ]

Waarom gelijk het ergste denken? Mischien is het wel iets heel simpels. Bijvoorbeeld een tekort aan LHM waardoor de versnellingen niet kunnen worden ingeschakeld en er daardoor geen aandrijving meer is.

Voor een DS Techniek cursus ga je naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 30 april 2006 10:55 PM
  [ # 8 ]

Even kijken of ik het snap.
Je bedient de schakelpook, maar er gebeurt niks.
Zou het heveltje naar de koppelingsclilinder kaduuk kunnen zijn? Dan wel de veer die eraan vast zit? Dat zou je moeten kunnen zien lijkt mij, maar ja kan nooit weten.
Ik hoop voor je dat het wat simpels is…....

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 01 mei 2006 02:27 AM
  [ # 9 ]
id20driver schreef:

Waarom gelijk het ergste denken? Mischien is het wel iets heel simpels. Bijvoorbeeld een tekort aan LHM waardoor de versnellingen niet kunnen worden ingeschakeld en er daardoor geen aandrijving meer is.

LHM staat op maximum,dus ik vermoed dat er hier niets mis is!!!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 01 mei 2006 02:31 AM
  [ # 10 ]
superpetur schreef:

Even kijken of ik het snap.
Je bedient de schakelpook, maar er gebeurt niks.
Zou het heveltje naar de koppelingsclilinder kaduuk kunnen zijn? Dan wel de veer die eraan vast zit? Dat zou je moeten kunnen zien lijkt mij, maar ja kan nooit weten.
Ik hoop voor je dat het wat simpels is…....

MVG, Peter

de schakelpook werkt nog hetzelfde als voor de panne,enkel blijft hij hangen in de startpositie,is dat normaal?? dus als je de wagen start en de motor draait,dan moet je vliegensvlug het pookje naar de nulstand trekken,wat ik op zich niet erg vind als je het weet.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 01 mei 2006 02:37 AM
  [ # 11 ]
superpetur schreef:

Even kijken of ik het snap.
Je bedient de schakelpook, maar er gebeurt niks.
Zou het heveltje naar de koppelingsclilinder kaduuk kunnen zijn? Dan wel de veer die eraan vast zit? Dat zou je moeten kunnen zien lijkt mij, maar ja kan nooit weten.
Ik hoop voor je dat het wat simpels is…....

MVG, Peter

ja ,daarvoor moet het reservewiel weg en de luchtinlaatbak gedemonteerd worden. en dan moet je nog met 2 zijn ook,één iemand die het pookje bedient,en iemand die kijkt of de plunjertjes bewegen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 mei 2006 12:35 PM
  [ # 12 ]

Inderdaad met zn tweeen kijken. iemand bedient de pook ( in zn 1) en geeft gas. iemand anders kijkt of de koppeling iest doet.( begint te koppelen) . Doet ie dat dan heb je mogelijk idd een kapotte prise as.
Rolling Eyes

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 01 mei 2006 11:44 PM
  [ # 13 ]

hoeraaaa!!!!

deze draad mag voor mij dicht jongens!! want…..

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 01 mei 2006 11:53 PM
  [ # 14 ]

Wat een pech zeg!! Maar vertel, waarom zo vrolijk?? Rijdt ze weer??

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 02 mei 2006 12:27 AM
  [ # 15 ]
voge schreef:

Wat een pech zeg!! Maar vertel, waarom zo vrolijk?? Rijdt ze weer??

inderdaad,lees de draad maar even van: MIJN DAME DOET HET WEER!!

Mvg blooper1963;

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook