Totaal aantal Berichten: 389
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
hallo allemaal,
Ik wil op deze plek even stil staan bij het overlijden van moeder eend.
“Op 29 april j.l. vloog ze nog fijn samen met pa eend over de N50 bij kampen. Helaas maakte een donkergrijze ZX break turboD een bruut einde aan dit eenden geluk….”
Helaas heb ik gisteren een eend geschept met een gangetje van 100km/h. Uiteraard is dat ook erg zielig voor het eendenpaartje maar ik zit ook met de brokken.
Ik wist niet dat een eend zo hard kon aankomen. Mijn linkerkoplamp heeft zo’n klap gehad dat alle ophangpunt aan de achterkan zijn afgebroken terwijl aan de voorkant alles nog heel is! Verder heb ik het knipperlicht in stukken terug kunnen vinden in het spatbord; compleet naar binnen geslagen dus.
Nu kan ik dus voor de tweede keer in een half jaar weer op zoek naar een nieuwe linkerkoplamp en knipperlicht. Op 1 januari heeft mijn vriendin namelijk een lichte aanrijding gehad met een vw passat, die het nodig vond om tijdens het verlaten van de rotonde in eens te remmen ipv op te trekken. Resultaat een trekhaak op de bumper en in de koplamp.
Kort gezegd ik was gisteravond bij thuis komst niet erg gelukkig met de nieuwe situatie
Ik heb vandaag maar even professorisch alles weer terug gehangen met behulp van tape en Ty-wrapes! Waar zouden we zijn zonder die kleine plastic riempjes!
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi DiffĂ©rence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
Ik vind het erg lullig voor je, maar ben toch blij dat het geen 2cv was !
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Ik vind het erg lullig voor je, maar ben toch blij dat het geen 2cv was !
Haha, daar dacht ik idd ook aan.
Koplampje en knipperlicht zijn de kosten volgens mij ook niet. Maar blijft natuurlijk zuur. Niet alleen van je auto maar ook van de eend. (vind het leuke beestjes)
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Lelijke Eend schreef:Ik vind het erg lullig voor je, maar ben toch blij dat het geen 2cv was !
Toen ik de topictitel las, had ik de zelfde vrees…
Op die zelfde N50 heb ik eens een spreeuw in mijn koplamp gekregen. Deze spreeuw heeft het dak van mijn voorganger een kus gegeven om vervolgens via de zijkant van een vrachtwagen (tegenligger) mijn koplamp in te duiken. Het was een heus een-tweetje! De schade bedroeg 1 koplamp plus een half uurtje werk bij de dealer. Rekening >> leasemaatschappij.
Maakt het uit? ze zijn beiden onveilig voor op de weg
Blijf wel zielig voor die eend, van mij had het een 2CV mogen zijn, een levend dier is toch wel meer waard.
Ik doe even net alsof ik verstandig ben en ga niet in op het bericht van ZX1.4i.
Lelijke Eend schreef:Ik doe even net alsof ik verstandig ben en ga niet in op het bericht van ZX1.4i.
Ik doe even alsof ik denk dat je de ” ” vergeten ben en meer waarde heb voor een levend wezen dan een auto.
Zolang de eend geen bedreigde diersoort is ...
Maar ik hou inderdaad liever alles heel.
Totaal aantal Berichten: 389
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Hallo allemaal, bedankt voor het meeleven met moedereend, mijn TurboD en mij…
Ik ben inderdaad niet blij met het ongevalletje (eenden zijn leuke beessies) maar ik heb dit nog steeds veel liever dan dat ik met 100 km/h een eend met 4 wielen (ergo: 2cv) aanrijdt. Dan is de schade een stuk groter ben ik bang.
Ik vraag me ook af hoe de inzittenden in een 2cv zo’n klapper overleven.
Koplampje en knipperlicht zijn de kosten volgens mij ook niet….
Die kosten vallen inderdaad wel wat mee maar voor een gebruikte koplamp vraag bart ebben toch al 50euro. Dat het de tweede keer is dit jaar maakt het natuurlijk wel zuur, maar goed dan moet je je auto in een garage zetten met de deur op slot en er alleen maar naar kijken… dan gebeuren dit soort zaken niet.
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi DiffĂ©rence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Totaal aantal Berichten: 1613
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
ZX1.4i schreef:Lelijke Eend schreef:Ik vind het erg lullig voor je, maar ben toch blij dat het geen 2cv was !
Blijf wel zielig voor die eend, van mij had het een 2CV mogen zijn, een levend dier is toch wel meer waard.
Huh, een moderator die dit soort taal uitkraamt? Mag ik daar even een *melding* van doen?
Handjes schreef:ZX1.4i schreef:Lelijke Eend schreef:Ik vind het erg lullig voor je, maar ben toch blij dat het geen 2cv was !
Huh, een moderator die dit soort taal uitkraamt? Mag ik daar even een *melding* van doen?
@Handjes : “relativeer”. Er stond een smiley bij. Als je het in de context ziet van een Sohail die iets tegen Elmer zegt, weet ik in de regel wel genoeg. Niet druk over maken…
@TS: shit happens. Vervelend voor jou en voor de eend die het niet kan navertellen. Meja, je doet er niks aan… Het schuldgevoel t.o.v. moeder eend zal ook wel weer slijten.
Totaal aantal Berichten: 1613
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
mpostma schreef:@Handjes : “relativeer”. Er stond een smiley bij. Als je het in de context ziet van een Sohail die iets tegen Elmer zegt, weet ik in de regel wel genoeg. Niet druk over maken…
Geen flauw idee welke persoonlijke discussies en/of vetes er gaande zijn. Dan lees je zoiets in een andere context. Had de smilie wel gezien hoor, anders had ik het wel wat bruter gevonden. Maar ik snap niet waarom een moderator off topic gaat.
Handjes heeft een punt betreft offtopic gedrag, gebruikers krijgen er een waarschuwing voor
Idd behoorlijk wat schade, maar met 100km/u komt alles hard aan denk ik…
@wajo: kan je geen koplamp op de sloop scoren voor weinig? Niet iedereen heeft twee koplampen voor een flesje wijn maar iets goedkoper moet kunnen lijkt me?
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
Die kosten vallen inderdaad wel wat mee maar voor een gebruikte koplamp vraag bart ebben toch al 50euro. Dat het de tweede keer is dit jaar maakt het natuurlijk wel zuur
probeer het een bij GAM in cuijk, vlakbij ebben, maar goedkoper!
en ook nog een sympathieke gast.
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Caroline81 schreef:Handjes heeft een punt betreft offtopic gedrag, gebruikers krijgen er een waarschuwing voor
Offtopic? De TS knalt tegen een eend op, LE is blij dat het om een eend ging en niet om een eend. Waarop ZX1.4i veteld dat alle soorten eenden niet veilig zijn op de weg.
En als ik de topictitel zo lees, dan gaat het duidelijk om eenden. Het enige offtopic dat ik in dit topic kan ontdekken is de discussie of dit offtopic is!
Kappuh nah!!!