Sébastien Loeb wint alweer Rally van Argentinië
Sébastien Loeb heeft zondag de eindzege in de Rally van Argentinië op zak gestoken. De Franse wereldkampioen bleef in de zesde manche om het WK met zijn Citroën Xsara van het Belgische Kronos-team de Noor Petter Solberg (Subaru Impreza) en de Italiaan Gigi Galli (Peugeot 307) voor.
Solberg had na de 22 klassementsproeven, waar Loeb er zes van won, een achterstand van 34.6 op Loeb. Galli volgde op 3:24.3. Voor Loeb was het de vierde overwinning van het seizoen, de 24ste in zijn carrière.
De 32-jarige Elzasser moet nu nog twee WK-rally’s winnen om even goed te doen als het record van 26 zeges van de Spanjaard Carlos Sainz.
Copiloot van Loeb evenaart Moya
Daniel Elena, de Monegaskische co-piloot van de Franse rallyrijder Sébastien Loeb (Citroën Xsara), heeft zondag in de rally van Argentinië zijn 24e zege geboekt in het wereldkampioenschap. Daarmee komt hij op gelijke hoogte van de Spaanse recordhouder Luis Moya, de co-piloot van Carlos Sainz tijdens de behaalde wereldtitels van ‘90 en ‘92.
Elena behaalde al zijn zeges aan de zijde van Sébastien Loeb, met wie hij twee keer wereldkampioen werd (in 2004 en 2005). “Mijn geheim om te winnen is een betrouwbare auto, een goedwerkende ploeg en een co-piloot die records breekt,” aldus een lyrische Loeb.
Aantal zeges van een co-pilooot in het wereldkampioenschap:
24: L. Moya (Spa) en D. Elena (Mon)
21: N. Grist (GBr)
20: T. Rautiainen (Fin), S. Harjanne (Fin), I. Kivimaki (Fin)
18: A. Hertz (Zwe)
16: B. Occelli (Fra), T. Siviero (Ita)
14: J. Piironen (Fin)
13: P. Mills (GBr), C. Geistdorfer (Den), R. Mannisenmaki (Fin),
H. Thorszelius (Zwe)
10: B. Cederberg (Zwe), R. Reid (GBr)
Bron : http://www.planete-citroen.com/forum/forumdisplay.php?f=17
De historie van mijn citroën’s
Citroen Visa
Saxo
Xsara Vtr
Nu met een Picasso SX
Ouders
Citroen Traction Avant
Ds
Bx
Zx Coupe 2.0 16v
Xsara Break Hdi
En het mooie is, dat ze nog altijd met een Xsara Coupé rijden. Een auto die nieuw niet meer in de showroom van de Citroën-dealer staat.
Totaal aantal Berichten: 27888
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
blijft goede rijder
en goede auto natuurlijk
al vond ik de rode versie wel mooier
rijdt hij dit jaar nu prive of met fabrieks ondersteuning?
laat die C4 WRC maar komen…...........Nog fff een klein jaartje wachten
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:laat die C4 WRC maar komen…...........Nog fff een klein jaartje wachten
Deze is niet de WRC voor 2007 maar van Kenneth Hansen voor de Europese Rallycross
Een groot verschil (Bvb : de radiator en koeling zitten achteraan bij deze) daar ze dit beter kunnen beschermen omdat in Rallycraoss regelmatig contact is tussen de wagens
Citroen Visa
Saxo
Xsara Vtr
Nu met een Picasso SX
Ouders
Citroen Traction Avant
Ds
Bx
Zx Coupe 2.0 16v
Xsara Break Hdi
arjan_verkade schreef:blijft goede rijder
en goede auto natuurlijk
al vond ik de rode versie wel mooierrijdt hij dit jaar nu prive of met fabrieks ondersteuning?
Officieel is het privé , maar er is idd fabrieks ondersteuning
Citroen Visa
Saxo
Xsara Vtr
Nu met een Picasso SX
Ouders
Citroen Traction Avant
Ds
Bx
Zx Coupe 2.0 16v
Xsara Break Hdi
- CX 25 GTi Turbo 2
ja klopt, vorig jaar kreeg ik nog om de zoveel tijd een e-mail van citroen.nl dat er weer een wist behaald was
dit jaar dus niet meer.
volgens mij heb ik gehoord dat Citroën volgend jaar met de C4 gaat meendoen, aangezien er regels zijn aangepast en het nu stuk goedkoper is geworden
Ja in 2007 komen ze terug met de C4 WRC die Loeb met Bugalski nu aan het ontwikkelen zijn
Op deze link kan je al wat meer volgen over de tests :photo
http://www.photo-4.com/archives.php?page=1&perpage=10&ideve=620&idcat=3&idyea=12
Citroen Visa
Saxo
Xsara Vtr
Nu met een Picasso SX
Ouders
Citroen Traction Avant
Ds
Bx
Zx Coupe 2.0 16v
Xsara Break Hdi
- CX 25 GTi Turbo 2
Xsara-Wrc schreef:Ja in 2007 komen ze terug met de C4 WRC die Loeb met Bugalski nu aan het ontwikkelen zijn
Op deze link kan je al wat meer volgen over de tests :photohttp://www.photo-4.com/archives.php?page=1&perpage=10&ideve=620&idcat=3&idyea=12
jammer dat je een inlog voor de foto’s nodig heb
arjan_verkade schreef:Xsara-Wrc schreef:Ja in 2007 komen ze terug met de C4 WRC die Loeb met Bugalski nu aan het ontwikkelen zijn
Op deze link kan je al wat meer volgen over de tests :photohttp://www.photo-4.com/archives.php?page=1&perpage=10&ideve=620&idcat=3&idyea=12
jammer dat je een inlog voor de foto’s nodig heb
Hier een filmpje cadeau en zet je geluid maar open http://video2rallye831.free.fr/essai_c4_1-video2rallye83.wmv
Als je nog foto’s wil laat je maar iets weten
Citroen Visa
Saxo
Xsara Vtr
Nu met een Picasso SX
Ouders
Citroen Traction Avant
Ds
Bx
Zx Coupe 2.0 16v
Xsara Break Hdi
Ik wil ook een C4 WRC
Al ben ik wel van mening dat de Xsara mooier klinkt.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI