Over een maand vertrek ik voor een tijdje naar Down Under voor mijn werk en ik was alvast aan het kijken naar een huurauto, toen zag ik toevallig dat je in Sydney een C4 kan huren. Ik wist niet dat Citroën actief was in Australië....
Weet iemand toevallig of er verschillen zitten tussen de auto’s die hier geleverd worden en de auto’s die daar geleverd worden?
Nu ik weet dat Citroën daar actief is, ga ik uiteraard op zoek naar een C5 om te huren, die rijd ik per slot van rekening hier ook. Ik weet niet hoe de wegen rondom Sydney zijn maar ik kan me voorstellen dat er toch wel wat “slechte” wegen zijn en dan is een C5 toch ideaal…..
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Snoepreisje????? Vanaf juni word ik voor een maand of 4 “gedetacheerd” bij ons kantoor in Australië om ze uit de brand te helpen met een “kennis” probleem zullen we maar zeggen.
Dat betekent dus dat ik 5 juni vertrek voor 3 weken, dan weer 3 en een halve week thuis zit, dan weer een week of 3 daar, etc, etc… Hier noemen ze dat werkvakanties…. Ben wel blij met deze baan hoor, ik zie in ieder geval nog wat van de wereld in plaats van iedere dag op hetzelfde kantoor te zitten….
Jammer natuurlijk wel dat ik dan mijn vrouw niet zo vaak zie en mijn Citroën moet missen… Het helpt wel dat ik zo mijn DS-spaarrekening kan spekken zodat ik misschien binnenkort toch weer een snoek kan bezitten….
Wij krijgen namelijk een overnachtingsvergoeding voor iedere nacht dat we niet thuis zijn vanaf 3 dagen weg a 40 Euro bruto per nacht. Tel maar uit wat mijn weken weg me op gaan leveren voor mijn DS aanschaf
Hallo,
Citroen wordt in Australie redelijk verkocht, in Nieuw-Zeeland gaat het beter. Vaak heb je dealers in Australie waar Franse auto’s worden verkocht, dus niet een echte Citroen dealer.
De modellen zijn het zelfde als hier, vaak komen ze wel veel later naar Australie. En van een model worden er vaak maar 1 of 2 aangeboden.
Dus b.v. voor de C5 de 3.0 liter benzine met automaat en de meeste luxe uitvoering.
99% van de auto’s in Australie is automaat en rijdt op bezine.
Benzine is daar echt nog goedkoop!
Kijk maar op http://www.citroen.com en daarna doorlinken naar Australie!
Veel plezier!
Bob
Re: Citroën in Australië
Bas schreef:
Weet iemand toevallig of er verschillen zitten tussen de auto’s die hier geleverd worden en de auto’s die daar geleverd worden?
Het belangrijkste verschil is natuurlijk dat het stuur aan de “verkeerde” kant zit…
Wen je alvast aan om aan de rechterkant van de auto in te moeten stappen; dat staat minder lullig als er mensen naar je staan te kijken.
Re: Citroën in Australië
Daffodil31LE schreef:Bas schreef:
Het belangrijkste verschil is natuurlijk dat het stuur aan de “verkeerde” kant zit…
Wen je alvast aan om aan de rechterkant van de auto in te moeten stappen; dat staat minder lullig als er mensen naar je staan te kijken.
Oh ja, ze rijden links…...