metro2005 schreef:
In mijn bx(en) is er nog nooit iets electrisch stukgegaan
OFFTOPIC: Ja maar jij had ook geen electrisch verwarmde rechter EN linkerspiegel Maar wat dat betreft heb ik op een oude auto liever minder dan meer poespas dankzij de BX.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:Ok, laat ik het dan even toelichten
Geef ik ook even een toelichting
Ik heb die luxe niet (6 onder 1 kapper), dus mijn auto’s staan noodgedwongen buiten. Maar de ‘88-er die ik had was gewoon roestvrij en ploegde ook ‘s winters gewoon door de sneeuw. Is wel wat nieuwer dan een ‘78-er natuurlijk, maar volgens mij kan een late CX bij dagelijks gebruik prima buiten staan.
Ook de ‘88-er had zo zijn kuren, lampjes die gaan branden en na enige tijd weer uitgaan e.d. zonder duidelijke reden, digitale klokjes vaak kapot, maar ik ken de serie 1 niet zo, wellicht minder electronica? Heb net een GS gekocht, maar ga toch weer sparen voor CX (over een jaartje of twee, heb ik ook nog tijd om een garagebox te zoeken ofzo, toch wel handig).
Jeroen van Tol
http://www.beesnstuff.nl
Kijk kijk! Gezien je laatste regel zijn we het er toch over eens dat CX’en gewoon binnen horen te slapen
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
ernst23 schreef:
Ach ja, tis dezelfde als die van mij, alleen 1 jaar ouder en met airco….
Meer info op http://www.hagenenschildkamp.nl/
Dat is inderdaad een mooi apparaat zeg, doe maar die maar haha. Ook mijn kleur trouwens. Wij hebben vroeger ook 2 cx-en gehad, en een xm exclusief 2.5 td, maar ze waren allemaal zulk donderblauw. Dus zoiets zoek ik inderdaad. Ben me nog steeds aan het verdiepen, maar spoedig zal ik me aansluiten bij de cx-stoet
T(h)ijs schreef:Kijk kijk! Gezien je laatste regel zijn we het er toch over eens dat CX’en gewoon binnen horen te slapen
<sputter>Die van voor ‘85 dan. Is meer om de GS dan in te stallen, alhoewel de Aca nog het meest last van bruine vlekjes heeft. En om wat te sleutelen, doe ik nu voor de deur. Auto’s moeten eigenlijk gewoon rijden. Wellicht dat de GS nog een antiroestbehandling krijgt (als ik weer eens wat gespaard heb)</sputter> Anyweg, de Oprons blijven de mooiste.
Jeroen van Tol
http://www.beesnstuff.nl
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
misschien kan je dit weekend even daarlangs gaan (zoals vele van ons ) daar kan je vast hoop dingen leren en zien
er staat ook vaak mooie auto’s tekoop
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
T(h)ijs schreef:Ik kan eigenlijk maar 1 noodzakelijk advies geven na 17.000km met een 78’er CX 2000 Super sinds november 2005.
Zorg voor een garage. Deze autos ( ik heb een 2l 4-bak op LPG ) zijn mechanisch prima in orde maar de grootste vijand is roest. Kan de auto niet binnen/onder een carport staan begin er dan niet aan. Bij mij heeft ze de winter buiten moeten slapen en je ziet ze roesten in die maanden.
Ik vind het een schiterende wagen, en bovenstaand puntje heeft me tot nu toe weerhouden om er een aan te schaffen. Ik had verschillende mooie op het oog. Uiteindelijk steeds maar gedacht met een snik zolang hij buiten moet slapen heeft het geen zin.
Moet maar nog even wachten….........
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Een CX kan best buiten slapen, dat doet die van mij ook. Maar dan moet hij in aanvang wel goed getectyleerd zijn en een nette carrosserie hebben. En je moet ermee RIJDEN. De meeste mensen laten zo’n auto veel te veel stilstaan. Dan gaat hij rotten. Gewoon als dagelijkse auto gebruiken, het hele jaar door. Heb je nergens last van. Zolang hij maar goed in de Dinitrol zit!
En auto die slechts voor de zondagse ritjes tot leven gewekt wordt moet beslist binnen slapen.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Helemaal mee eens. Volgens mij is stilstand nog steeds achteruitgang. Binnenslapen is natuurlijk prachtig mits het een goed geventileerde ruimte is. En ook nooit nat binnen zetten, dan kun je ‘m beter buiten laten staan.
DS5 2012 (de 12e Citroen in mijn autoleven)
Fiat 500 2015
HYMER camper B544 1992
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005
- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
ook aspirant cx-rijder
Ga voor jezelf eerst een keus maken wat voor CX je wil: Série 1 of 2. Vervolgens kijk je of je een berline, Prestige/limousine of een Break wil. Ga je er het hele jaar mee rijden, dan is een Série 2 denk ik beter, vanwege de mindere roestgevoeligheid. Dit wil overigens niet zeggen dat een Série 2 automatisch minder roest heeft. Geef je ogen en oren goed de kost. Word lid van de CX Club! Daar lopen veel mensen met ervaring. Ga je verdiepen in de CX. Het beste om iets te leren over in dit geval de CX, is interesse. Aangezien de interesse er bij jou wel is, moet dit geen probleem zijn. Bezoek eens het technisch evenement van de CX Club. Binnenkort is er weer één. Om meer te leren over een CX is er eigenlijk maar één manier en dat is door er gewoon eentje te kopen. Neem eerst eens een simpele CX, bijv. een 2 liter. Deze zijn binnen redelijkheid betaalbaar en je hebt een goede basis. In de regel is een CX een betrouwbare auto, zeker motorisch, maar ze kan wel eens nukkig zijn en daar moet je tegen kunnen. Ik heb zelf inmiddels mijn zesde CX in een periode van 5 jaar en ik heb er nog nooit iets mee gehad. Slechts één keer en de reden waarom ik die niet meetel is, omdat dat mijn eigen schuld was. Ik ben begonnen in een 20 Athena uit 1982. Daarna volgden er al snel meer: 25 GTi 1987, een CX 2000 uit 1974, een CX 25 GTi Turbo 2 uit 1988, een CX 2400 Prestige injection (1978) en een CX 25 Prestige Turbo 2 (1989). Verder heb ik daarvoor en tussendoor 3x een BX gehad, één XM V6 en een ID 19. De CX is en blijft mijn auto. Succes en vooral veel plezier in de wereld van de CX.
Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html