Beste mensen,
Sinds een kilometer of 400 heeft mijn BX een vreemde tik. bij lichte belasting tikt de motor een beetje en bij zware belasting tikt ze harder. De motor is wel oud maar liep heel aardig en ineens na en korte stop begon het tikken. het is geen harde ratel maar een soepel getik als bij een naaimachine.
Wat is dit?
Met vriendelijke groeten!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Is een rondje kleppenstellen een idee?
zou dat echt alles verhelpen?
Met vriendelijke groeten!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
princejoao schreef:zou dat echt alles verhelpen?
Tja, zoals je het beschrijft, kan het natuurlijk van alles zijn. Als je hem de eerste de beste monteur laat horen, herkennen ze gelijk of het de kleppen zijn. Dus laat er even iemand naar luisteren.
(of neem het geluid op en plaats het hier )
Oliepeil al gecontroleerd?
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Bij zware belasting tikt ze harder? Ik hoop maar dat je geen lager kwijt bent. Ik zou als ik jou was heel snel m’n olie gaan verversen. Als er veel te veel metaal in zit, is het einde oefening.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
autotje had ook al 3 ton gelopen toch? niet gek anders
Dat is toch een type 1 met 1400?
mijn collega is peug 104-maf, die weet ALLES van die dingen (heeft er 6 ofzo) daar ligt dezelfde motor in.
Als je er niet uitkomt, pb me dan even, kan ik het hem navragen.
Ik heb hem wel eens gehoord dat als ze ff zonder olie komen te staan ,die blokkies, dat ze dan flink gaan tikken.
Hij heeft nu in z’n dagelijkse 104 gl6 een tikkend blok, troost je, daar rijdt hij al 10.000 km mee…... hij probeert het rot te krijgen ,maar t lukt niet .
(dat blok was al gaar toen hij hem erin lepelde…. is een experiment zeg maar.)
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
bedankt
Hoiu mensen dank voor alle hulp maar t was loos alarm. nadat er een specialist gekeken had bleek het slechts een niet goed bevestigd spruitstuk te zijn!! ik haal weer adem!
Met vriendelijke groeten!
Re: bedankt
princejoao schreef:Hoiu mensen dank voor alle hulp maar t was loos alarm. nadat er een specialist gekeken had bleek het slechts een niet goed bevestigd spruitstuk te zijn!! ik haal weer adem!
heb jij altijd iets met spruitstukken?
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
raar he
ja de spruitstukgod heeft vast en zeker nog een appeltje met mij te schillen of zo! Hoe is het met de 16v??
Met vriendelijke groeten!
Re: raar he
princejoao schreef:ja de spruitstukgod heeft vast en zeker nog een appeltje met mij te schillen of zo! Hoe is het met de 16v??
dat zal ik je binnenkort wat uitgebreider via een pb laten weten, maar het gaat prima: de abs moet nog en ik wil een andere voorruit, maar verder lijkt alles onder controle (hoewel je daarmee moet oppassen bij een bx natuurlijk)
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar