nog een paar puntjes
Als ik de blazers aanzet op koele lucht dan blaast ie toch warme lucht.
Heeft een bx ook een lampje als de diesel bijna op is of moet je alleen het metertje in de gaten houden?
mvg ard
wbogaerts schreef:Mijn BX 1.8TD heeft GEEN zijruitjes .
Is de speciale zilver versie met achterspoiler ; MILESSE of zoiets stond er vroeger op .
originele Belgische wagen.Walter
Maar heeft ie nu wel stuurbekr. en electr ramen, CV met AB e.d. ?
Ben ik gewoon benieuwd naar.
manic schreef:nog een paar puntjes
Als ik de blazers aanzet op koele lucht dan blaast ie toch warme lucht.
Heeft een bx ook een lampje als de diesel bijna op is of moet je alleen het metertje in de gaten houden?
mvg ard
Dan is waarschijnlijk je kachelkraan defect….sluit niet meer af dus.
En JA….als er nog iets van 10 liter in zit dan gaat er een lampje branden in je tankmeter (links)
Re: paar probleempjes bij mijn bx
manic schreef:
punt 1: als ik op de snelweg rijd bij een 100 km per uur dan reageert de auto heel fel op kleine stuur corecties of in halen zelfs zo erg dat het gevaarlijk is om in te halen.
punt 2: Heeft een bx uit 1989 een anti zink bol of niet??
punt 3: Hoe kan ik merken of mijn turbo het goed doet of juist niet goed doet?
punt 4: mijn stuur staat een beetje scheef kan die gewoon recht gezet worden
Punt 1 en 4: ik zou zo op het eerste gezicht denken aan slechte achterdraagarmlagers of misschien nog wel andere onderstel-onderdelen ook. Als de achterwielen nogal scheef / \ staan als je van achter kijkt doe je er goed aan die eerst te (laten) fixen voordat je 1 eur besteedt aan uitlijnen etc. Auto wordt er instabiel van. Maar een kromme spoorstang of dat soort leuks kan je rijplezier ook behoorlijk vergallen.
Punt 3: je hoort ‘m sowie so fluiten vanaf plm 1400 of plm 2500 toeren (afhankelijk van het type) en je krijgt een leuk duwtje mee. Ontbreekt dat dan is er iets mis.
Ich bin ein Breaker