2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
paar probleempjes bij mijn bx
manic
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 08-01-2004

Gepost: 05 mei 2006 11:36 PM
  [ # 16 ]

nog een paar puntjes Rolling Eyes

Als ik de blazers aanzet op koele lucht dan blaast ie toch warme lucht.


Heeft een bx ook een lampje als de diesel bijna op is of moet je alleen het metertje in de gaten houden?

mvg ard

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 06 mei 2006 12:34 AM
  [ # 17 ]
wbogaerts schreef:

Mijn BX 1.8TD heeft GEEN zijruitjes .

Is de speciale zilver versie met achterspoiler ; MILESSE of zoiets stond er vroeger op .
originele Belgische wagen.

Walter

Maar heeft ie nu wel stuurbekr. en electr ramen, CV met AB e.d. ?

Ben ik gewoon benieuwd naar. Wink

manic schreef:

nog een paar puntjes Rolling Eyes

Als ik de blazers aanzet op koele lucht dan blaast ie toch warme lucht.

Heeft een bx ook een lampje als de diesel bijna op is of moet je alleen het metertje in de gaten houden?

mvg ard

Dan is waarschijnlijk je kachelkraan defect….sluit niet meer af dus.

En JA….als er nog iets van 10 liter in zit dan gaat er een lampje branden in je tankmeter (links)

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 06 mei 2006 12:46 AM
  [ # 18 ]

Re: paar probleempjes bij mijn bx

manic schreef:

punt 1: als ik op de snelweg rijd bij een 100 km per uur dan reageert de auto heel fel op kleine stuur corecties of in halen zelfs zo erg dat het gevaarlijk is om in te halen.

punt 2: Heeft een bx uit 1989 een anti zink bol of niet??

punt 3: Hoe kan ik merken of mijn turbo het goed doet of juist niet goed doet?

punt 4: mijn stuur staat een beetje scheef kan die gewoon recht gezet worden

Punt 1 en 4: ik zou zo op het eerste gezicht denken aan slechte achterdraagarmlagers of misschien nog wel andere onderstel-onderdelen ook. Als de achterwielen nogal scheef / \ staan als je van achter kijkt doe je er goed aan die eerst te (laten) fixen voordat je 1 eur besteedt aan uitlijnen etc. Auto wordt er instabiel van. Maar een kromme spoorstang of dat soort leuks kan je rijplezier ook behoorlijk vergallen.

Punt 3: je hoort ‘m sowie so fluiten vanaf plm 1400 of plm 2500 toeren (afhankelijk van het type) en je krijgt een leuk duwtje mee. Ontbreekt dat dan is er iets mis.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook