tip gevraagd: radiator 2.5td vervangen.
msk69
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56

Gepost: 10 mei 2006 03:55 PM

Hallo,

Ik wou de radiator van m’n 2.5td er “even” uithalen, om te vervangen. Op eerste gezicht zou er genoeg ruimte zijn om hem er zo uit te kunnen tillen.

Slangen netjes losgehaald, en tillen maar. Nu kom ik aan de accuzijde net een paar cm tekort om het er netjes uit te kunnen tillen. Met een beetje kracht zou het wel lukken, maar dan moet de nieuwe er ook met kracht in, en dat zie ik niet zitten.

De vraag: Wat is het makelijkste te verwijderen, de kunstof omhuizing van de accubak, of de brede “slotplaat” die tussen de spatborden zit / tussen radiator en grill.

Alle tips welkom…

b.v.d.

Marco

Groet, Marco

Profiel  

msk69
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56

Gepost: 11 mei 2006 05:10 PM
  [ # 1 ]

Hebbiz…

De 3 schroeven van de plasic gril losdraaien (sleuteltje 10) de 4 schroeven van de slotplaat eruit (sleuteltje 13) Dan de slotplaat iets naar je toe trekken. Geen geweld, iets doet het al..

De radiator trek je er aan de rechter kant eerst uit, en kantel deze als het ware naar boven. Af en toe een duwtje tegen de slotplaat noodzakelijk. Als de radiator er ca. 100 graden naar boven is dan kun je hem iets naar rechts trekken, en kun je hem er uit pakken, zonder dat de hydro. leiding in de weg zit van de onderste aansluiting van de radiator. Ik heb de onderste slang van het blok afgekoppeld, omdat je bij de onderste slangklem slecht bijkomt, en er over de slangklem een vergrendeling zit zodat die niet van de radiator af kan schieten.

Ik had geluk, bleek de extra radiator te zijn die verrot is.. scheelt weer een paar euries.

Groet,

Marco

Groet, Marco

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook