Hallo,
Hierbij de link, met wat foto’s vanmiddag genomen van het vervangen van de keienbak.
De bak zelf is niet volledig strak, gespoten met spuitbussen in de beste kleur, maar is uiteindelijk beter dan wat eronder hing. Helaas, de klus is nog niet gklaard. Een aantalmoertjes M5 is afgeknapt, de vervangende schothjes van Chypars passen nog niet goed op de bak. De gaten in de bak zitten goed, die van de schotjes zitten niet overal goed. Kwestie van fijnafstellen denk ik.
Maar wat een rotklus. Omdat de constructie niet geheel duidelijk was, heeft het meer tijd gekost om de zaak te demonteren, dan om de zaak weer te monteren. Feitelijk moet de hele voorkant eraf, inclusief bumper.
Op dit moment zit de bak eronder, de bumper zit weer op het chassis, maar alles moet nog vastgezet en afgesteld gaan worden, daarna de schotjes nmaar vastmaken aan de bak zelf. Natuurlijk, deze klus waseeng evolg van de rottigheid die ik ontdekte vorig jaar bij het vervangen van het stuurhuis, en van het sleutelen voor de grote beurt, en de rottigheid aan de linkerbalk. Daarvoor moest er al een spatbord gedemonteerd gaan worden, en ach, dan ben je al halverwege.
Hoop de klus deze week af te kunnen maken, want ik heb nog wat bouten over. Gelukkig, het smoelt wel een stuk beter dan het gasre ijzer wat er eerst onder hing…... Met dnak aan de boomhanger die de ontwateringsgaten daarvan heeft dichtgelast
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Boodschappenautootje?
Yep, maar dan moet ik eerst even 8000 euri overmaken aan de huidige eigenaar…...
En die zal dat vast niet erg vinden, en dan maakt ie um mooi voor mij af. VIP interieur, gereviseerde motor, nieuwe waterpomp, veerbollen en ga zo maar door…..
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
een polyester exemplaar uit één stuk als ik mijne er ooit onderuitgooi Zat op m’n Super5 ook. Nooit problemen mee gehad.
Heb ik aan gedacht.
Maar een metalen voor een schappelijke prijs was een goed alternatief. Franse import, vrijwel roestvrij, alleen niet geheel zonder busten en bulten, en er zit een kreukeltje in, het geheel maakte geen stijve indruk.
een beetje een flubberig stukje plaatwerk zeg maar. Ander probleem was de verkijgbaarheid van het polyester alternatief toen ik eht er aan toe had. Maar mocht deze er ooit onderuit flikkeren vanwege enhtoussias reosten, dan weet ik wel dat er polyester onder gaat.
Voor spatborden vind ik het een wat ander verhaal, maar voor een keienbak maakt het weinig uit. Enige nadeel van piolyester is volgnes mij dat het in geval van schade rijden niet echt meegeeft of indeukt, maar afknapt dan wel versplinterd. Maar, elk nadele heb zijn voordeel, want geborken polyester fix je weer simpel met een setje van een paar euri dat je bij de Gammel kunt kopen
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Twee nieuwe foto’s toegevoegd, misschien volgen er morgen meer.
De bak zit eronder, maar de passing is knudde. De schotjes van Chyparse sluiten niet mooi aan helaas. De gaten daarin (met de erachter gelaste moeren) zitten op wat andere plaatsen dan de gaten van de rand van de keienbak. Verder moet het linker spatbord een beetje verder naar buiten gesteld worden merk ik. Terug naar de keinbak, de passing is niet super, net als de punten waar die vast moet aan de voorsneppen links en rechts. Alleen links zit het een beetje vast, op een boutje waarvan de draad niet goed meer is. Zal de moer wel zijn, maar die is niet terug te vinden in de teer die op die rand zit. Omdat er voldeonde andere punten zitten om de bak mee vast te krijgen niet echt een probleem, maar ik weet dat het beter kan.
Maar goed, het ziet er nu in elk geval al een stuk frisser uit!
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!