Het is 1 voordeel als jij net overal een stapje eerder mee bent: dan kan ik leren van jouw fouten
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 515
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Volgens mij is het toch handig als je de voetenbank en de bodemplaat gaat lassen als je de eend toch al uitelkaar hebt. Is bij de onze toen ook gebeurd.
Het is voorlopig mooi weer dus je kunt de eend overdag lekker uitstallen (als je de ruimte hebt tenminste)
Totaal aantal Berichten: 515
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Lelijke Eend schreef:Het is 1 voordeel als jij net overal een stapje eerder mee bent: dan kan ik leren van jouw fouten
je bent toch al langer bezig aan een chassis en chassiswissel ops:
Kijk even in m’n topic en je weet hoe ver ik ben
visapowerrr schreef:Volgens mij is het toch handig als je de voetenbank en de bodemplaat gaat lassen als je de eend toch al uitelkaar hebt. Is bij de onze toen ook gebeurd.
Het is voorlopig mooi weer dus je kunt de eend overdag lekker uitstallen (als je de ruimte hebt tenminste)
Lijkt mij ook. Het is buitengewoon onhandig om dat niet te doen als de koets toch al van het chassis af is. Je kan trouwens best makkelijk op een rollend chassis tussen je huis en garage op en neer rijden.. Hihi, hebben we indertijd nog in het weiland gedaan: rijden met een rollend chassis.
Kan je trouwens wat foto’s maken van de knik in het chassis ? Is natuurlijk het handigste als de koets er af is
We gaan alleen naar de garage zodra de koets voorbewerkt is en er gelast kan gaan worden. Hopelijk is dat volgende week zaterdag of die zaterdag er op. De rest doen we in de achtertuin en dan hopen op net zulk mooi weer als de afgelopen week.
Caroline81 schreef:We gaan alleen naar de garage zodra de koets voorbewerkt is en er gelast kan gaan worden. Hopelijk is dat volgende week zaterdag of die zaterdag er op. De rest doen we in de achtertuin en dan hopen op net zulk mooi weer als de afgelopen week.
Als je de mannen goed aan het werk houdt, moet je wel een eind kunnen komen
We hebben inmiddels bij beiden de koets los van het chassis en de voorkant er af. Vandaag gaan we motorblokken er uit halen en de goede koets op het goede chassis zetten (los) en de rest “aan bonken slijpen” zoals mijn broer dat noemt. Schiet aardig op al dus
Beiden ? Waren er 2 Eendjes ?
Lelijke Eend schreef:Beiden ? Waren er 2 Eendjes ?
een wheels chassis dacht ik
in elk geval proficiat met de aankoop
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Kunnen die mannen hier ook niet even komen helpen, moet even koppeling wisselen Maar gefeliciteerd Caro, kun je lekker met het dak open touren van de zomer!
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Ik wil wel helpen.
T(h)ijs schreef:Kunnen die mannen hier ook niet even komen helpen, moet even koppeling wisselen Maar gefeliciteerd Caro, kun je lekker met het dak open touren van de zomer!
Hehe, da’s nog ff afwachtne natuurlijk. Slopen is makkelijk. In elkaar zetten duurt veel langer.
Het was wel machtig mooi weer om te sleutelen vandaag! Ik had vandaag mijn eerste serieuze klus aan een vreemde eend in de bijt. Niet Citroen, niet Frans en zelfs niet Europees :S. Wel leuk…
Na een hele dag hard werken hebben we vandaag dan de koets van de gele op het wheels chassis gezet. Het motorblok hebben we nog niet er uit getild. Het grappige is dat ik alles aan de gele zelf gedaan heb, behalve dan het overtillen natuurlijk. Als ik goed geinstrueerd word kan ik best een hoop
De blauwe koets is in stukjes geslepen.
Foto’s heb ik wel gemaakt, maar met de camera van mijn moeder en ik kan de usbkabel niet vinden…
Nu is het dus zaak dat er plaatwerk (voetenbak/bodemplaten) besteld gaat worden. Iemand tips over waar het beste enzo?