Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Hallo iedereen,
Ben eergisteren begonnen met het herstellen van de achterbumper van men SPORT, deze was helemaal gescheurd.
Zoals het te zien aan de uitlaat gescheurd , 1 grote scheur en nog een paar hoekjes eraf:
En hier parkeerschade(“uitgehold”). Alsook gescheurd…
De uitlaatkant hersteld (Moet nog fijn afgewerkt worden)
Als er iemand nog tips heeft, alles is welkom!
mvg
Ruben
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
opschuren met P120
dat putteke aan uwen uitlaat nog uitplamuren
en dan spuitplamuur zetten
2tot3dagen laten drogen
dan opschuren met P180 , en afzakken naar P500
dan is hem klaar vor grondverf
en achteraf paint
GRTZ
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
zal ik doen, merci
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Word mooi hoor
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Dat hoop ik ook
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
mooi hoor was dat mijn achterbumper of je ouwe? ga door met het goede werk
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
[list]achterkant van de bumper schoonschuren en opschuren met 80 schuurpaier. daarna met glasvezelmatjes, polyeshter hars en eventueel metalen strips verstivigen. zo creeër je ook een vast ondergrond om dadelijk op te vullen met hars, dat het er niet doorheen zakt. goed laten drogen nu
Nu de buitenkant. scheuren helemaal glad uitslijpen, dat alle loss delen eruit zijn.
daarna opvullen met polyesther hard en gladvezel matjes.
afschuren en eventueel met POLYESTHER PLAMUUR plamuren
strak schuren met eerst 80, dan 120, dan 180, dan 240 en dan 360. Met kurkblokje !!!!! en heel goed uitschuren !!!!!!!! ZEER BELANGRIJK !!!!
dan in de spuitplamuur zetten. ruim uitspuiten anders krijg je randen te zien met het schuren.
spuitplamuur uitschuren met waterproof schuurpapier. 400, dan 800 dan 1000. omdat het metallic lak is. anders zie je later de krassen er doorheen. weer schuren met een blokje, en goed voelen !!!! opletten voor randen, altijd uitschuren tot je “wolkjes” krijgt.
Daarna goed uitblazen, stofvrij maken, ontvetten en met een kleefdoek eroverheen.
daarna spuiten in de kleur, in 3 keer. als laatste blakke lak, als de verf opgedroogd is. ook hier weer 3 lagen, en probeer tegen het zakken aan te spuiten voor een mooi glad resultaat.[/list:u]
TIP : doe de bumper in zijn geheel in 1 keer, anders zie je kleur verschil Overal goed schuren met 1000, tot hij helemaal egaal dof is. en alle plekje netjes wegwerken
En geloof me, dit is de manier, ik ben autoschade hersteller, en zo krijg je het beste en mooist resultaat. Al is het wel vrij veel werk voor sommige
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
doe je ook wel eens forum leden helpen herstellen ?:wink:
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
koffie staat klaar.
Ik wil wel mensen helpen of eventueel adviseren. mocht er iets zijn, PB me maar
PS : Wijzig je onderschrift even, je hebt de BX SPORT al voor je deur staan
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:koffie staat klaar.
Ik wil wel mensen helpen of eventueel adviseren. mocht er iets zijn, PB me maar
PS : Wijzig je onderschrift even, je hebt de BX SPORT al voor je deur staan
je snapt m niet heb er twee gekocht goed dat ik het weet koffie heb ik wel
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
@ Roy, tis mij bumpertje, van de SPORT
@ Vortex, thx, met de handeleiding ernaast schuren en plamuren zal het worden
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
vortex schreef:[list]achterkant van de bumper schoonschuren en opschuren met 80 schuurpaier. daarna met glasvezelmatjes, polyeshter hars en eventueel metalen strips verstivigen. zo creeër je ook een vast ondergrond om dadelijk op te vullen met hars, dat het er niet doorheen zakt. goed laten drogen nu
Nu de buitenkant. scheuren helemaal glad uitslijpen, dat alle loss delen eruit zijn.
daarna opvullen met polyesther hard en gladvezel matjes.
afschuren en eventueel met POLYESTHER PLAMUUR plamuren
strak schuren met eerst 80, dan 120, dan 180, dan 240 en dan 360. Met kurkblokje !!!!! en heel goed uitschuren !!!!!!!! ZEER BELANGRIJK !!!!
dan in de spuitplamuur zetten. ruim uitspuiten anders krijg je randen te zien met het schuren.
spuitplamuur uitschuren met waterproof schuurpapier. 400, dan 800 dan 1000. omdat het metallic lak is. anders zie je later de krassen er doorheen. weer schuren met een blokje, en goed voelen !!!! opletten voor randen, altijd uitschuren tot je “wolkjes” krijgt.
Daarna goed uitblazen, stofvrij maken, ontvetten en met een kleefdoek eroverheen.
daarna spuiten in de kleur, in 3 keer. als laatste blakke lak, als de verf opgedroogd is. ook hier weer 3 lagen, en probeer tegen het zakken aan te spuiten voor een mooi glad resultaat.[/list:u]
TIP : doe de bumper in zijn geheel in 1 keer, anders zie je kleur verschil Overal goed schuren met 1000, tot hij helemaal egaal dof is. en alle plekje netjes wegwerken
En geloof me, dit is de manier, ik ben autoschade hersteller, en zo krijg je het beste en mooist resultaat. Al is het wel vrij veel werk voor sommige
klopt bijna helemaal
behalve dat deel tot de p1000
spuitplamuur moet je tot 500 opschuren
dan grondverf zetten
en dan schuren tot P1000
zo doe ik dit toch allez en op aanraden van spuiters
spuitplamuur kan je tot 360 schuren. je hebt een betere hechting, en 360 is meer als voldoende !! Zo leer je het trouwens ook als je de opleiding volgt voor autoschade
Daarbij is spuitplamuur tevens een grondverf, alleen deze heeft ook eenvullende werking, in tegenstelling tot een primer !!!
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap