5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 

GS 1300
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2417

Gepost: 21 september 2007 01:18 AM
  [ # 61 ]

De eerste delen terug van bij de spuiter vandaag. GROEN!!!
Mijn broertje heeft voor zijn auto bijna LHM groen uitgekozen Smile nou “gebruikt” zo’n gs ook LHM dus dat rijmt dan nog, maar van mij had het iets donkerder gemogen. Nu moet ik me weer gaan beraden in welke kleur we de velgen, morettes en achterruitpaneel gaan steken. Mischien wel in de zelfde kleur en dan de velgen grijswit.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 27 september 2007 08:03 PM
  [ # 62 ]

De GS is nu ook daadwerkelijk in zijn geheel terug van de spuiter. Duurde allemaal wat lang + kwamen nog wat extra kosten om de hoek bij aflevering
Confused Er is nog wel wat van het bedrag afgel*ld, maar dat is dus meteen de laatste keer dat we daar gaan.

Positief: de verf zit er lekker dik en strak op,

dikke minpunten: motorkap is wokkelplaat geworden in de droogoven, 1 voorscherm kwam terug met een buts erin. Dit werd afgedaan met: “wij maken nooit deuken” en “daar kan ik nu niks meer aan doen”.

gelukkig is t mijn GS niet…. Crying or Very sad

lekker,... dus maar goed terug naar de auto, die is echt GROEN!! tijd dus om er wat zwarte accenten aan toe te voegen om de kleur wat te breken.
Maar eerst moet ie nog opgebouwd worden

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 september 2007 08:10 PM
  [ # 63 ]

Lekker verhaal!
Ik hoop niet dat de lak er TE dik opzit, anders komt dat er straks nog in hele splinters vanafgebarsten.
Is dit een officieel spuitbedrijf geweest?

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 27 september 2007 08:15 PM
  [ # 64 ]

Tis zeker een officieel spuitbedrijf geweest. In Den Haag welbekend.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 28 september 2007 02:01 AM
  [ # 65 ]

ach vooralsnog zien de portieren er goed uit, is het spuitwerk klasse, alleen die paar deuken he. Dus helemaal gelijk krijg je niet van me.

anyway, vooralsnog ziet het er GROEN uit, van de week foto’s

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 28 september 2007 01:38 PM
  [ # 66 ]

Zo! in mijn afwezigheid is er nog aardig wat geschreven in dit topic Smile

het leuke is dat mijn broer, van wie de auto is, t allemaal niet zoveel interesseert. Ach, zei hij gisteren, voorlopig zit er voldoende lak op om de roest te weren en t ziet er in ieder geval veel beter uit dan met drie kleuren en t meeste vuil groene hammerrite Smile
en verder: die paar plekjes werken we nog wel een keer bij.

Dus als ik nu verder nog foto’s ga posten hoeven jullie niet vol bewondering oh en ah te gaan roepen hoor, maar een pagina vol over en weer geschrijf hoeft ook niet Wink

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 29 september 2007 09:59 PM
  [ # 67 ]

Knal!
gisteravond even de achterklep en 4 portieren erin gehangen en afgesteld, Achterklep was nog t lastigste (die was nieuw) beide achterportieren kwamen uit de auto dus daar hoefde verder niets aan gedaan te worden. De voorportieren waren ook nieuw. Maar die waren met de “doek tussen stijl en portier-truc"zo op de juiste afstelling gezet. (Dat heb je als de scharnieren niet af te stellen zijn). Wle foto’s gemaakt nog niet op de PC gezet.

vanavond verder, met bekleding opnieuw aanbrengen en waar we verder aan toe komen.

moet nog:

sluitwerk
raamophanging en bediening
alle ruiten rondom
etc

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 30 september 2007 03:10 AM
  [ # 68 ]

Bij gebrek aan bekleding voor de C stijl (morgen nog even maken) nu alleen de voor- en achterruit erin getrokken. Van 4 achterruiten degene uitgezocht met zo veel mogelijk kans op werkende achterruitverwarming (netste banen en de 2 aansluitingen aanwezig). Helaas is nu wel de sticker met “Citroën, 75 jaar toekomst” nu niet meer op de GS te bewonderen. Die zat op de achterruit die eruit kwam, waar de lipjes van de verwarming vanaf waren.
De gelaagde voorruit heeft nu iig een mooie zilverkleurige pees in het rubber.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 19 oktober 2007 03:05 AM
  [ # 69 ]

Whoooo er is echt grote opruiming geweest in dit topic!

maargoed, vandaag op een manier toch wel erg opgeschoten.
De GS is gewaxt in de holle ruimten, het rechter voorscherm is gemonteerd, evenals de kinnebak, en het frame voor de koplampen.
De kinnebak moest nog hersteld worden van de aanrijding die begin dit jaar een geknapte voorruit opleverde, een van de 2 poten vertoonde een knik.

maar het belangrijkte, niet het meest opvallende: de schakelstang is vervangen!
Ik heb eentje van een nieuwer type genomen (die is langer) vervolgens aangepast volgens het oude model, en daar een zwanehals ingemaakt zodat de schakelstang toch past op het pookje van de bak, en dat zonder de pook in het interieur te compromiteren.
Helaas had ik de knik de verkeerde kant opgezet, en paste het voor geen meter. (dat krijg je als je de spullen niet zelf uitbouwt). Maargoed, na nog een vermaking paste het wel.
En volgens de eigenaar gaat het schakelen nu heel soepel. (de bak gaf ook een zucht van verlichting, of was dat verbeelding?)
ik heb er zelf nog niet in gereden, maar ik ga er vanuit dat het goed zit. Misschien van de week toch nog even testen….......Wink

Misschien wel leuk: het is dus toch mogelijk (voor degenen die het willen) om een GSA combinatie in een GS te leggen, en het goed werkend te krijgen. Deze auto heeft er alleen zo’n 10 jaar over gedaan om het werkelijkheid te zien worden…..

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 24 oktober 2007 02:46 AM
  [ # 70 ]

Sinds gisteren zit nu ook het andere zijscherm op de GS, tevens is de voorbumper gemonteerd, maar ik zag dat hij de rubber randjes bij de hoekstukken vergeten was….

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 25 oktober 2007 02:26 AM
  [ # 71 ]

achterverlichting, en -bumper geplaatst.
BX stoelen passen zonder aanpassingen in de GS….

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 28 oktober 2007 01:48 PM
  [ # 72 ]

ehm bovenstaande wat betreft BX GTI stoelen is deels waar, in de zin van: de bevestigingen zitten op de juiste plek echter dan moet je niet langer zijn dan 1.75-1.80 want dan zit je toch echt te hoog…..
Dus we hebben maar een laag schuim uit de zitting gehaald, met als gevolg dat de rugsteun ineens ook precies op de goede hoogte zit….. Smile

Profiel  

Pbreed
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82

Gepost: 29 oktober 2007 09:33 PM
  [ # 73 ]

Instructie boekje

Ik heb nog een Vraagbak GSA in de aanbieding kijk maar op
http//auto-diversen.marktplaats.nl/instructieboekjes/122358265-vraagbak-citroen-gs-en-gsa.html

Pieter

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 29 oktober 2007 10:32 PM
  [ # 74 ]

bedankt voor de aanbieding maar ik heb al een haynes.

nog een paar avondjes werken en de GS kan voor de apk. nog even de bekleding op de vleor erin leggen, de midden console afmaken, de boel schoonmalken en de portierbekleding aanbrengen en de uitlaat afdichten, dat is het wel zo’n beetje. Scheiet al aardig op nietwaar?

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 15 januari 2008 09:57 PM
  [ # 75 ]

de GS is gewax-oiled, staat nu op winterbanden.
wegens defect aan de buitenste zuiger de rechterachterremklauw vervangen. Nieuwe RVS nippel op de bestaande leiding gezet met zo’n mooi flenstooltje. Nu fijn ook geen gepiep meer bij remmen door de hangende zuiger.

vorige week is een setje GSA lichtmetalen velgen aangeschaft, deze komt er weer op met de zomerbanden.

binnenkort ff nog de bakolie verversen. verder geen klachten over deze voiture.

Profiel  

5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook