cd lezen autoradio
mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 534

Gepost: 17 mei 2006 02:43 AM

Heeft er iemand nog tips om mijn sony autoradio weer lekker te laten draaien? Hij leest namelijk erg slecht cd’s. Sommige cd’s helemaal niet en anderen pas vanaf nummer 4 of 5 en dan slaat hij nog regelmatig over. Schoonmaken met zo’n cdtje heb ik al een paar keer gedaan met zeer weinig resultaat. Ook al een keer open gehad maar ook vanbinnen schoon.

Ik zou het jammer vinden om een andere radio aan te schaffen want hij doet het verder goed (radio gedeelte), ook in samenwerking met mijn carkit.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 17 mei 2006 04:52 AM
  [ # 1 ]

Waarschijnlijk heb je het hier over CD-R i.c.m. een wat oudere radio-CD speler Confused:
Dan kan het zijn dat het ene merk CD-R beter doet dan een ander merk, ook is de brandsnelheid van invloed.
Probeer eens een originele (geperste) CD ipv een gebrandde, dat zal vast een stuk beter gaan.

Profiel  

Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 17 mei 2006 12:46 PM
  [ # 2 ]

!

Dat probleem heb ik ook met mijn Sony CD-autoradio.

Soms leest ‘ie CD-r’s zonder problemen.. en soms blijft hij eeuwig zoeken of slaat ‘ie steeds over en kan hij de nummers niet ‘vinden’. Ik heb hem al helemaal schoon gemaakt van binnen, geen resultaat.

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)

"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  

mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 17 mei 2006 01:10 PM
  [ # 3 ]

Gebrand of origineel lijkt er niets mee te maken te hebben, sterker nog ik heb een paar gebrande cd’s in de auto liggen omdat die het redelijk doen. Heel veel originele cd’s doen het helemaal niet.

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 17 mei 2006 01:30 PM
  [ # 4 ]

Probeer eens een schoonmaak cd.
Werkt dat niet dan is je lens gewoon op (die laser in je cd speler heeft ook een bepaalde levensduur!) en kan je het apparaat in zijn nieuwe natuurlijke omgeving plaatsen:

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 17 mei 2006 06:33 PM
  [ # 5 ]
mvbbx schreef:

Gebrand of origineel lijkt er niets mee te maken te hebben

Heeft er heel veel mee te maken, per merk CD-R is er een verschil in hoe sterk de laserstraal van de speler word gereflecteerd. Een CD-R reflecteer minder licht, een CD-RW nog minder, om die reden kunnen hele oude CD-Rom/radio-CD spelers deze schijfjes niet of slecht lezen. De nieuwere generatie CD-spelers beschikt over een techniek (ben de naam efffe kwijt) die de intensiteit van de laser verhoogd bij slechte reflectie.

De brandsnelheid is ook van invloed, zeer snel branden, betekent dat er meer kleine foutjes op de CD zitten, moderne spelers kunnen dit prima corrigeren, maar een wat oudere speler hapert.

In een ver verleden toen de double speed schrijver nog erg duur waren, heb ik heel veel geexpirimenteerd met diverse merken CD-R schijven. Het bleek dat niet alle CD-R schijven het goed deden in de autoradio, en al helemaal niet in de wisselaar.

Profiel  

mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 17 mei 2006 06:52 PM
  [ # 6 ]

FF anders formuleren: mijn radio kan met sommige gebrande cd’s beter overweg dan met originele cd’s Wink
Ik ben het met je eens dat er verschillende factoren zijn die in het nadeel kunnen werken voor gebrande cd’s en zeker voor oudere radio’s. Ik heb idd wel het idee dat sony cd’s het iets beter dan dan andere merken.

Maar goed, nog maar een keer schoonmaken en anders… Crying or Very sad

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 17 mei 2006 07:01 PM
  [ # 7 ]
mvbbx schreef:

FF anders formuleren: mijn radio kan met sommige gebrande cd’s beter overweg dan met originele cd’s Wink
Ik ben het met je eens dat er verschillende factoren zijn die in het nadeel kunnen werken voor gebrande cd’s en zeker voor oudere radio’s. Ik heb idd wel het idee dat sony cd’s het iets beter dan dan andere merken.

Las hij eerst wél goed ?

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 17 mei 2006 07:06 PM
  [ # 8 ]
M&M schreef:
mvbbx schreef:

Geen sony meer ( niet echt een topmerk qua autoradio’s Wink  )
Hoop dat hij het weer gaat doen ...  Razz

Mijn kenwood vertoonde na een aantal jaar spelen exact dezelfde kuren.
Merk zegt ook niet alles.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 17 mei 2006 07:11 PM
  [ # 9 ]
M&M schreef:
mvbbx schreef:

Geen sony meer ( niet echt een topmerk qua autoradio’s Wink  )
Hoop dat hij het weer gaat doen ...  Razz

Sony is prullaria qua CD spelers. Je bent niet de eerste en zeker niet de laatste. Schoonmaak CD’s raad ik ten zeerste af. Beter: maak em open en reinig dan de lens met alcohol en een wattenstaafje.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 17 mei 2006 08:26 PM
  [ # 10 ]
mpostma schreef:

Sony is prullaria qua CD spelers. Je bent niet de eerste en zeker niet de laatste. Schoonmaak CD’s raad ik ten zeerste af. Beter: maak em open en reinig dan de lens met alcohol en een wattenstaafje.

Ik ben anders zeer tevreden met mijn Sony na 1,5 jaar, en als deze kapot is heb ik een excuus om een andere te kopen Wink

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 17 mei 2006 08:44 PM
  [ # 11 ]
ZX1.4i schreef:
mpostma schreef:

Ik ben anders zeer tevreden met mijn Sony na 1,5 jaar, en als deze kapot is heb ik een excuus om een andere te kopen Wink

De uitzondering bevestigt de regel Wink Meja, na een paar kapotte Sony CD spelers ben ik natuurlijk niet meer onbevooroordeeld.

Profiel  

mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 18 mei 2006 12:13 AM
  [ # 12 ]

Hij is overleden…Na erachter te zijn gekomen dat de lens dof en niet meer schoon te krijgen was heb ik besloten een nieuwe radio te kopen. Omdat ik toch wel positief ben over Sony(ja zelfs over deze radio, was al vrij oud) is het er weer een Sony geworden. Uiteraard weer met Ab(zonder draadje! Very Happy ) want zonder zou ik in een Bx niet willen en MP3.

Bovendien is mijn Bixje vandaag 15 jaar geworden dus dat is zijn cadeautje!!! Very Happy

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 mei 2006 05:46 AM
  [ # 13 ]
mpostma schreef:

De uitzondering bevestigt de regel Wink Meja, na een paar kapotte Sony CD spelers ben ik natuurlijk niet meer onbevooroordeeld.

Nou zal het gebruik ook wel afhankelijk zijn voor de levensduur denk ik, zo heel erg veel gebruik ik de radio niet, enkel op de snelweg en dan luister ik meestal naar de Radio. Ik heb voor de Sony gekozen omdat deze snel schakelt tussen de opgeslagen zenders. Het liefst had ik een Kenwood vanwege goede ervaring hiermee, echter had deze net als een JVC en de meeste andere merken een hinderlijke “schakeltijd” tussen de opgeslagen zenders. Erg irritant als ik tussen de opgeslagen zenders zap en steeds een paar 3 sec. moet wachten.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook