Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Hoe kan ik het onderwerp van dit draadje aanpassen?? :
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
DIEHARD schreef:Hoe kan ik het onderwerp van dit draadje aanpassen?? :
Bij je eerste post
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Zo mijn GSA is ook weer voorzien van APK.
De adviespuntjes waren nieuw middenstuk uitlaat en stationairafstelling ivm CO2, daarnaast een band gewisseld en zo in één keer er door!
Laatste tijd wat last gehad van slecht starten bij lange stilstand (<2 weken), dus ook gelijk maar even bougies laten wisselen, bougiekabels vervangen en een nieuwe rotor in de verdelerkap.
Tevens alle universele benzineslangen gewisseld voor nieuwe en het achterste deel van de vulpijp vervangen. Hopelijk is het nu gedaan met de benzinelucht!
Maar mijn GSA kan er dus weer even tegenaan!
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed gedaan hoor! Groeten uit Nijmegen.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Het gaat inderdaad goed met de benzinelucht, er is niks meer te ruiken. Nu was dit ook niet zo vreemd aangezien de benzinepomp overleden bleek.
Gelukkig had ik nog eentje liggen en daarom deze er maar opgezet. Het was even wat werk (je kunt er zo goed bij) maar nu doet hij het weer, nu alleen de stationairafstelling nog weer aanpassen, want die was net goed, maar nu niet meer….
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gisteren bij de garage verder gezocht na het stationair probleem (afslaan bij gas loslaten) ontsteking is gecontroleerd, die staat goed. Het bleek een probleem te zijn in de stationairsproeier, door een kleine modificatie slaat hij nu niet meer af bij ga loslaten. Mooi opgelost dus…
Echter nog enkele vragen hierover. Het motorblok trilt nogal als hij stationair draait, ik heb bij de meeste andere GSsen wel gezien dat die dat lang niet zo heftig hebben. Kan dit te maken hebben met klepspeling, cq. kan dit opgelost worden door de kleppen te stellen?
Verder kwam ik een klein gaatje tegen in de draagarm aan bestuurderszijde, dit gaat denk ik een probleem worden volgend jaar bij de apk…
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
DIEHARD schreef:
Het motorblok trilt nogal als hij stationair draait, ik heb bij de meeste andere GSsen wel gezien dat die dat lang niet zo heftig hebben.
hoe gaar zijn je motorsteunen?
vraag 2 is natuurlijk, hoeveel toeren stationair maakt ie? en loopt ie dan regelmatig?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Dat gaatje had ie dit jaar eigenlijk al niet meer door de apk mee moeten komen, waarschijnlijk hebben ze het niet gezien. Maargoed, zoveel werk is een draagarm vervangen gelukkig niet
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Evan schreef:DIEHARD schreef:
Het motorblok trilt nogal als hij stationair draait, ik heb bij de meeste andere GSsen wel gezien dat die dat lang niet zo heftig hebben.
hoe gaar zijn je motorsteunen?
vraag 2 is natuurlijk, hoeveel toeren stationair maakt ie? en loopt ie dan regelmatig?
Stationair ongeveer 900 - 1000 toeren, hij loopt dan mooi regelmatig…
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Art schreef:Dat gaatje had ie dit jaar eigenlijk al niet meer door de apk mee moeten komen, waarschijnlijk hebben ze het niet gezien. Maargoed, zoveel werk is een draagarm vervangen gelukkig niet
Mee eens, maar het is werkelijk minuscuul klein, ter grote van een kwart dubbeltje!! En dat terwijl ik 4 jaar geleden het heleachtersubframe inclusief draagarmen vervangen heb. De boel ziet er ook nog mooi strak en zwart uit verder.
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
DIEHARD schreef:Stationair ongeveer 900 - 1000 toeren, hij loopt dan mooi regelmatig…
toch maar even naar je motorsteunen kijken dan…..
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Vorige week ditinterieur opgehaald uit Frankrijk. Ik was al langer op zoek maar nu toch eindelijk een redelijk interieur gevonden. Omdat ik niet veel tijd had ben ik op één dag heen en weer gereden, ‘s ochtends 0500 weg en ‘s avonds 2200 weer terug. 1400km dus. Het was op zich goed te doen maar we hadden nog al wat sneeuw in België en Nederland. Nu maar even wachten op het voorjaar en het interieur er in zetten….
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
1400 km? Da’s een hele rit.
Wel een mooi interieur, zo te zien!
Veel plezier ermee!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Tja , je moet wat over hebben voor de hobby.
Scheelt dat het interieur niet duur is.
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Tsja inderdaad, als je iets wilt moet je ervoor gaan. Het scheelt overigens dat ik met een leaseauto rijdt. Wel jammer trouwens ik zag van de week op internet nog mooie lichtmetalen velgen in Bretagne, die had ik ook wel even mee kunnen nemen. Maar ja, toen was ik al weer terug…bovendien had ik toch geen ruimte meer over..
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl