Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
mkatgert schreef:heb net weer eens gerekend: 1:15.2. en dan heb ik radio en verwarming + ruitewisser gewoon aanstaan en is 80% in de stad gereden. ik ben tevreden.
Chapeau en een op zijn plaats hier!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Een verbruik van 1:15 haal ik bij lange na niet!
Zelfs met rustig rijden kom ik niet verder dan 1:13,5. Bij hoeveel toeren schakel je dan?
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
dat weet ik niet, ik heb geen toerenteller… wel bij een laag toerental, ik zit bij 35 al in z’n 3, rijd 50 in 4, 75 in 5 etc, altijd afremmen op de motor en dergelijke. en gewoon ver vooruit kijken. waarom hard acceleren als het stoplicht in de verte nog op rood staat gewoon de standaard-zuinig-rijstijl dus
1 op 6/7… zuinig is anders, maar heeft zeer waarschijnlijk met wat probleempjes te maken, te lezen in een ander topic hier…
Volcane 1.9I
Hallo,
Ik dacht ook maar weer eens te posten. Het houd iedereen wel bezig
De laatste tijd heb ik niet meer gekeken hoe zuinig ik rij.
Het schakelen doe ik ook vrij laag in toeren. Er is me trouwens wel eens verteld dat dit niet altijd voordelig is, omdat je motor dan onnodig hard moet werken. Ik schakel ongeveer zo:
1- alleen beginnen met rollen
2- tot +/- 30 km/h
3- tot +/- 50 km/h
4- tot +/- 80 km/h
5- meestal tot maximaal 100-110 (In het citroen service boekje staat dat het verschil van verbuik tussen 110 en 130 ongeveer 30% is)
Ook scheeld het veel om niet te vlot op te trekken en bij heuvel(tjes) niet extra gas te geven.
Groeten
(één keer 1 op 20 gehaald, maar vaker 1 op 19)
Pas bijgehouden, ik kwam met mn 2cv uit op 1 op 16 (zat geen snelweg verkeer tussen)
Update: mijn ZX begint wat meer variatie in verbruik te vertonen,bij veel stadsverkeer 1:10 en buiten de bebouwde kom 1:15 (ritje naar noord Frankrijk).
Hij was in het verleden iets zuiniger,maar misschien na het beurtje dat ie heeft gehad hij weer iets minder verbruikt.
Ben overigens nog altijd heel tevreden,zo tevreden dat ik mogelijk hierna weer een Citroen (Xsara) aanschaf.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
Bij aggresieve rijstijl en 160 op de snelweg 1:9,5
Bij rustig rijden/optrekken en niet sneller dan 110 op de snelweg 1:12,8 valt erg tegen dus
XM 2.1TD 1998
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Euhm.. plm.350km op een tank van 36-39liter, 1 op 9 tot 10 ongeveer dus. Het maximaal zuinig haalbare heb ik nog niet geprobeerd omdat ik telkens zin krijg om bij een stoplicht eens redelijk door te gassen maar voor een 16v is het verbruik redelijk normaal denk ik…
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
ik haalde met de furio met easy does it rij gedrag 1 op 12,5-13,5
ging ik lekker aan de slag dan liep het op naar 1 op 10 maar dan was ik wel flink aan het stampen hoor.
Overigens schakel ik in easy does it modus wel anders. Ik sla dan vaak een versnelling over.
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
de laatste twee keer tanken exact 1 op 14. Best tevreden ben ik dan
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Tsja, blijf een teleurstellende krappe 1:16 rijden… Voornamelijk 130 en nauwelijks stadsritten, doorschakelen bij max 2500 en veel afremmen op de motor. De km stand en broodnodige vervanging van de verstuivers zal er debet aan zijn. Maar blijf telkens lol houden met de ouwe diesel, zal ook meespelen dat ik best eens (relatief) sportief wil hoeken en dan stuur je natuurlijk met het gaspedaal bij een zx
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Jeetje, ik heb de eindstand hier niet eens gemeld.
Mijn ZX heeft over 41.797 km 2803 l diesel gebruikt.
EW schreef:Jeetje, ik heb de eindstand hier niet eens gemeld.
Mijn ZX heeft over 41.797 km 2803 l diesel gebruikt.
1:15… Da’s nog slechter dan de mijne… Hoe is dat nou mogelijk
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
david.tb schreef:
1:15… Da’s nog slechter dan de mijne… Hoe is dat nou mogelijk
Komt nog bij dat ik bekend sta als iemand die belachelijk zuinig rijdt.
tja, was een fully loaded break.
Dus: airco, stuurbekrachtiging.
En rookgordijn: er was iets niet helemaal jofel met de brandstofvoorziening: met vakantiebepakking (dakkoffer, fietsendrager en volgeladen) reed ie op top af en toe hooguit 110 met een hele dikke zwarte wolk.
Dus of de verstuivers deden het niet lekker of de pomp stond niet op tijd.
een klein rekensommetje leerde me dan ook op een gegeven moment (toen er mankementen begonnen te komen) dat in “normale lasten” een C5 met G3 (en allrisk ipv wa+) goedkoper ging zijn.