Dus aangezien mijn auto het einde is aan het naderen van zijn levensduur en ik toevallig exact dezelfde zag staan op 2dehands, leek het me miss interessant te zijn om eens te gaan kijken wat er exact mis mee was en de algemene staat van de auto.
Maar nu merk ik al 1 ding dat verschillend is TOV bij mij (denk ik toch).
aan de rechterkant van de auto boven het lmh reservoir staat zo een raar stuk, wat is dit?
En als iemand TOEVALLIG (zou zo bijna niet kunnen) zou weten wat er exact mis kan zijn dat de eigenaar beschrijft mag hij dat ook altijd zeggen.
het gaat dus over deze auto:
link
da’s toch gewoon het dieselfilter met de handpomp erop?
Oki shame on me ops: ops: ops:
Heb dat dus domweg ook op mijn auto wil nu een grote schelp om in weg te kruipen.
Maarja mijn auto is dus vandaag officieel aan het doodgaan ben ermee naar garage geweest: koppeling is zo goed als dood dus ben ik hevig aan het twijfelen wat ik ga doen.
Ik ben student en is nu al 2de bx in minder als 1 jaar tijd dat ik ga moeten wegdoen.
Een goede fiets kopen? Flauw natuurlijk maar aan auto’s van deze leeftijd zitten weleens kosten…Eea is natuurlijk afhankelijk van de staat maar met een andere bx weet je ook niet wat je krijgt. Dus als het alleen de koppeling is (laten) vervangen en lekker doortuffen
mvbbx schreef:Een goede fiets kopen? Flauw natuurlijk maar aan auto’s van deze leeftijd zitten weleens kosten…Eea is natuurlijk afhankelijk van de staat maar met een andere bx weet je ook niet wat je krijgt. Dus als het alleen de koppeling is (laten) vervangen en lekker doortuffen
Voor 600€ vind ik heus wel een betere BX met minder km’s en in betere staat.
Van de deze kreunde er iets aan het linkervoorwiel elke keer hij omhoog ging of ik een bocht nam.
Er zaten ook gaten in de bodem.
Maarja ik heb 950€ voor de auto betaald
dan ben je best wel genaaid..
kijk of je bij je volgende bx iemand mee kan krijgen met verstand ervan? of probeer checklistjes te zoeken..
http://www.tramontana.co.hu/citroen/maintenance/maintenance.php#GoingToBuy
daar staat een erg uitgebreide engelstalige checklist
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
Als die koppeling het enige is wat ermee mis is dan zou ik geen andere kopen, wie weet wat daar weer mee is.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
je moet toch je best doen om een bx met gaten in de bodem te vinden
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
citrofiel!ik? schreef:Als die koppeling het enige is wat ermee mis is dan zou ik geen andere kopen, wie weet wat daar weer mee is.
Is niet het enige er zijn 10001 dingen mis aan die auto mar ander groot probleem is roest aan onderkant van auto(gaten), een gare gelaste drempel ophanging van linkervoorwiel compleet gaar.
Interieur stinkt dan nog enorm en zit vol sigarettengaatjes,....
Voor belgische standaarden krijg ik deze niet opnieuw gekeurd en dus is het zeker niet de moeite om daar nog geld in te steken.
Ik ga er nu gewoon mee rijden tot de koppeling totaal opgeeft en dan zal ik wel zien als mijn pa wilt komt er een beter bixje met garantie van mijn plaatselijke garage dan of een xant.
Als ik het zelf moet betalen wss een C15 of zelfs geen 4 wieler meer.
Omschrijving:
Citroen bx clachic 1800 cc turbo diesel, km +- 292000 voor onderdelen of opmaak. pompsysteem is vermoedelijk kapot startbod: 250,00 euro.
Clachic… :
Zal wel Biarritz bedoelen
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX