19 van de 28
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
De SM van blooper1963
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 08 oktober 2006 09:12 AM
  [ # 271 ]

Ook heb ik gisteren een startrelais bijgeplaatst op mijn SM en dit om het contactslot te ontlasten bij het starten!! Is een heel eenvoudig klusje! Je hoeft enkel de draad die van het contact komt naar de startmotor te onderbreken met een relais! En via het relais heb ik een draad genomen rechtstreeks van de batterij,mits een zekering geplaatst te hebben van 30 A!!Parralel heb ik ook een druknop aangesloten,zo kan ik bij eventuele onderhoudswerken zoals bvb kleppenstellen, de motor laten rondgaan zonder contact op te leggen weliswaar. Razz

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 oktober 2006 01:16 PM
  [ # 272 ]
blooper1963 schreef:

@ieksMuu: er volgen nog wel foto’s hoor maar weet niet wanneer!! En welke foto’s bedoel je?? van de wisselaar?? Want ik weet niet of dit toegelaten is op dit forum!! ik heb geen zin om hier er af te vliegen :catch

Je mag alles op het forum zetten wat je maar wilt, alles! als het maar met AUTO SM te maken heeft!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 08 oktober 2006 01:23 PM
  [ # 273 ]
blooper1963 schreef:

Maar voor de sensor,daar weet ik niet hoe ik moet meten!!
Is dat op het pinnetje en de massa? en eerst bij koude motor meten waarschijnlijk en daarna bij warme motor om het verschil in weerstand te meten?

Je zou moeten weten welke weerstand de sensor bij een bepaalde temperatuur moet geven. Dan kan je hem uitmeten.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 08 oktober 2006 02:56 PM
  [ # 274 ]

Andrew Brodie zou hierop antwoorden RTFM .

Vrij vertaald : kijk een in de manuals , staat er volgens mij wel ergens in .

Als de XM weer rijdt zal ik er eens naar kijken . Crying or Very sad


Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 oktober 2006 03:58 PM
  [ # 275 ]

In mijn boek staat het niet, daar vond ik alleen de waarde van de watertemperatuursensor!

deze moet zijn bij 80 graden 255 +/- 25 ohm. dus tussen de 230 en 280 ohm. Maar dit is dus voor de watertemperatuur.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 09 oktober 2006 03:02 AM
  [ # 276 ]
blooper1963 schreef:

een thermocontactje van 70°/75°C voor in de radiator,waardoor de fan’s reeds gaan beginnen met koelen als de thermostaat in de waterpomp volledig open staat.
Zo blijft er een constantere temperatuur in het geheel.

Welke temperaturen heeft het contact dat er nu in zit?

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 09 oktober 2006 06:41 PM
  [ # 277 ]

De thermostaat is pas bij 85 C helemaal open. De ventilateurs komen in op plm 92 C en schakelen uit op plm 80-84 C. Het lijkt me niet veel zin hebben om de fans al op 76 C te laten draaien: de thermostaat is niet eens open. Beter kun je lijkt me, een 2-voudig schakelcontact uit de CX erin zetten. Dan kunnen de fans langzaam draaien vanaf plm 89 C en snel vanaf 96.

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 09 oktober 2006 06:45 PM
  [ # 278 ]
PBuijsman schreef:

De thermostaat is pas bij 85 C helemaal open. De ventilateurs komen in op plm 92 C en schakelen uit op plm 80-84 C. Het lijkt me niet veel zin hebben om de fans al op 76 C te laten draaien: de thermostaat is niet eens open. Beter kun je lijkt me, een 2-voudig schakelcontact uit de CX erin zetten. Dan kunnen de fans langzaam draaien vanaf plm 89 C en snel vanaf 96.

Volgens mij krijg je dan het effect dat je schroeven (bijna) constant gaan draaien, zeker stationair en dat de motor dus niet op temperatuur gaat komen.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 09 oktober 2006 10:59 PM
  [ # 279 ]
citrods schreef:
blooper1963 schreef:

een thermocontactje van 70°/75°C voor in de radiator,waardoor de fan’s reeds gaan beginnen met koelen als de thermostaat in de waterpomp volledig open staat.
Zo blijft er een constantere temperatuur in het geheel.

Welke temperaturen heeft het contact dat er nu in zit?

Ik geloof 85°C/92°C!
En de thermostaat staat zo goed als volledig open op +/- 75°C!
Heb ik van op de Franse SMclub gehoord!!
Als je een 3 rijenradiator bezit,dan heb je een constante temperatuur als je een thermocontact plaatst van 70°C/75°C,maar ook met sterkere fan’s!! Ik heb hiervan testen gezien op een Frans forum en die persoon heeft alles op een testbank getest,voor hij het inbouwde in zijn SM en dit werkt helemaal naar behoren!! En het fabeltje van uw motor niet op temperatuur te krijgen…. dat zal toch niet met een SM het geval zijn geloof ik!! ik heb gisteren nog een test rit gemaakt en op een lang recht stuk zo zeker en 5 tal minuten 220 per uur aangehouden,ik dacht bij me zelf nu is het plooien of breken,maar nee hoor na dan weer normaal te rijden stond het thermometertje van eind op het witte vlak ,terug in het midden ongeveer!! maar die meters zijn wel niet betrouwbaar hoor. want mijne thermometer van de olie ,die is geloof ik kaduuk! die beweegt niet meer!!
@waterman771: het contactje naast de oliefilter is volgens mij niet het thermometer contactje,want ik heb die draad ervan aan de massa gelegd ,en dan brand de stoplamp+het olielampje constant. ofwel is dit de kritiekestop sensor of de oliedruksensor!!
Ik ga eens kijken of ik het vind in de manuals.
Gisteren heb ik ook mijn carburatoren afgesteld en zoals ik vermoede stond cilynder 5 niet helemaal goed!! daarom dat die bougie altijd veel vuiler was dan de rest!!maar jammer genoeg heb ik hem niet veel beter gekregen maar toch goed genoeg om bij het gas geven de kloppen in de uitlaat,bij gas lossen te verwijderen.
De overige carb’s stonden bijna goed! En ze trekt weer een stukje beter nu!! Wink

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 10 oktober 2006 12:09 AM
  [ # 280 ]

Handboek 581 vermeldt bij S.234-0 dat de thermostaat begint te openen bij 76 C en geheel open is bij 85 C. Tegen de 100 C gaat het waarschuwingslampje branden. En de fans komen pas in bij 92. Dat betekent m.i. dat de werktemperatuur rond de 85 C ligt.

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 10 oktober 2006 01:03 AM
  [ # 281 ]
wbogaerts schreef:

Andrew Brodie zou hierop antwoorden RTFM .

Vrij vertaald : kijk een in de manuals , staat er volgens mij wel ergens in .

Als de XM weer rijdt zal ik er eens naar kijken . Crying or Very sad

Walter

De XM doet het weer Laughing

Er staat inderdaad niets over het olietemperatuurkontakt in de manuals Surprisedops:

Om zeker te zijn kan je een nieuw kontakt kopen : 5.407.539  
17 Eurotjes bij de franse club .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 10 oktober 2006 01:46 AM
  [ # 282 ]
wbogaerts schreef:

De XM doet het weer Laughing

Er staat inderdaad niets over het olietemperatuurkontakt in de manuals Surprisedops:

Om zeker te zijn kan je een nieuw kontakt kopen : 5.407.539  
17 Eurotjes bij de franse club .

Walter

ja maar, de grote vraag is: WAAR ZIT DAT OLIE TEMPERATUURSENSORTJE???? het geen ik zie zitten is de oliedrukschakelaar,dus het dichtst bij de oliefilter!! maar het contact voor de temperatuurthermometer vind ik ni op mijne SM! en het moet er ergens opzitten ,want mijn thermometer van de olie heeft gewerkt!! dus het zit gemonteerd ergens maar waar????
Ik denk dat ik mijn gekochte metertjes ga plaatsen binnenkort,ik moet enkel nog een adapter hebben voor tussen de oliefilter, met 2 gaatjes in van 1/8e één voor de oliedruk en één voor de temperatuur!! dan zet ik de watertemperatuurmeter op het plaatje vooraan de motor en rest er mij nog enkel de voltmeter ergens op aan te sluiten!! dat moet ik ook nog eens uitzoeken!!
Zeg Walter,sinds ik dat relais geplaatst heb op mijn startmotor,slaat ze vlugger aan en ook nu de carburatoren geregeld zijn,ik heb geen ploffen meer in de uitlaat bij gas geven en terug los laten!!
Ik heb wel goed mijn pollekes verbrand,want dat is een warm werkje hoor die carb’s afstellen!

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 10 oktober 2006 02:00 AM
  [ # 283 ]

Olietemp sensors zitten over het algemeen in het carter, in de olie die daar in staat. Als je bijv bij een xm zpj v6 blok aan de onderkant kijkt zie je een ongebruikte sensor zitten, die is voor de olietemp.


GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 10 oktober 2006 02:34 AM
  [ # 284 ]

1: oliedrukcontact
2: olietemperatuurcontact

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 10 oktober 2006 02:48 AM
  [ # 285 ]
citrods schreef:

1: oliedrukcontact
2: olietemperatuurcontact

Ach zo!! nu weet ik hem zitten!!
dus kan het goed zijn tijdens de montage van mijn koelleidingen van de oliewisselaar dat ik de draad er af geduwd heb,want ook op die drukschakelaar zit die draad maar los en ik krijg hem niet vaster!! ik zou er een ander klemmetje moeten kunnen opknijpen,maar ge kunt er zo moeilijk aan!! en dan zekers ook aan de temperatuursensor!!
hoever sta je met Uwe SM?

Profiel  
 
 
19 van de 28
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook