blooper1963 schreef:op die drukschakelaar zit die draad maar los en ik krijg hem niet vaster!! ik zou er een ander klemmetje moeten kunnen opknijpen,maar ge kunt er zo moeilijk aan!! en dan zekers ook aan de temperatuursensor!!
Je kan eens proberen om voorzichtig met een platte tang het klemmetje wat dichter te nijpen zodat het beter klemt.
Anders een nieuw stekkertje monteren. Hier zijn speciale tangen voor, zodat het monteren (iets) makkelijker gaat
blooper1963 schreef:
hoever sta je met Uwe SM
Motor is bijna weer gemonteerd. Beetje vertraging opgelopen door de verkeerde waterpomppakking. Jammer genoeg is de sm nog niet klaar om de motor al opnieuw te gaan inbouwen.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
blooper1963 schreef:
Ik denk dat ik mijn gekochte metertjes ga plaatsen binnenkort,ik moet enkel nog een adapter hebben voor tussen de oliefilter, met 2 gaatjes in van 1/8e één voor de oliedruk en één voor de temperatuur!! dan zet ik de watertemperatuurmeter op het plaatje vooraan de motor en rest er mij nog enkel de voltmeter ergens op aan te sluiten!! dat moet ik ook nog eens uitzoeken!!
Op het afdekplaatje dat in de plaats van het koppelstuk voor de slangen staat kan je perfect je sensors voor je metertjes plaatsen .
heb even de foto van CITRODS geleend ops: , hierop kan je het eens goed bekijken op een heel andere manier . Zo zie je ook waar het deel zit waar de oliepomp in gemonteerd is en hoe dit staat ten opzichte van je carter .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Prachtig. Nog meer foto’s om mij te plezieren?
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
PBuijsman schreef:Prachtig. Nog meer foto’s om mij te plezieren?
Moet je eens heel lief aan CITRODS vragen denk ik
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Nou Citrods, je zou me een plezier doen met een paar foto,s uit een ander hoek van je mooie SM-blok. Mocht je dus tijd en zin hebben… gaarne.
Gutta cavat lapidem…
PBuijsman schreef:Nou Citrods, je zou me een plezier doen met een paar foto,s uit een ander hoek van je mooie SM-blok. Mocht je dus tijd en zin hebben… gaarne.
http://www.freewebs.com/citrofan/
of even je mail adres laten weten.
Ik heb je site uitvoerig bekeken, leuk. Het moet wel een totale revisie zijn geworden. Knap hoor!
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
wbogaerts schreef:
Walter
Eeen schoon motortje!!
Ik wou dat de mijne ook al zo was
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citrods schreef:1: oliedrukcontact
2: olietemperatuurcontact
Op het olietemperatuurcontactje,hoeveel draden horen daar op te zitten?? 1 of 2??
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
blooper1963 schreef:
Op het olietemperatuurcontactje,hoeveel draden horen daar op te zitten?? 1 of 2??
1
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Sinds ik mijn carbu’s heb bijgesteld ,met de colortune,draait ze nu sinds één dag steeds,wel niet constant, op 5 pitten! Ook merkte ik, bij het afstellen, dat de beruchte 5de carb niet veel afstelmogelijkheden bood!! (zie eerdere posts,waar ik beschreef dat alle bougies toppie waren,behalve deze van de 5de cilynder!!) dus vermoed ik dat er hier al wel iets eerder aan de hand was?? volgens mijn bronnen,zouden het verstopte gaatjes kunnen zijn in dit gedeelte van de middenste carb. Ook is dit enkel als ze koud staat! Eens warm ,heb ik quasi geen last van! Mss heb ik de carb’s afgesteld toen de motor nog niet warm genoeg gereden was!Ook zitten er 6 nieuwe spark’s in van Champion,type:N9YC,welke er voorheen ook inzaten,met zeer bevredigend resultaat!! Ze was wel volledig op temperatuur hoor, dus nuttige sugesties zijn hier dan ook welkom.
Jammer genoeg heb ik niet al het deftig materiaal om mijn carb’s eens deftig op punt te stellen
Dus is eventuele hulp ook enigsinds welkom A.U.B.
Groet blooper1963,
Begin al eens met te demonteren en te reinigen.
Alles goed doorblazen en weer monteren.
Gelijk even de afstelling van de vlotters controleren.
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Ga eens met die carbus naar Antwerpen Fourfooz. Die man werkt al van zijn 18 jaar aan carburators en hij is nu 77 De specialist op vlak van carbus heeft mijn bx sport ook afgesteld enbij die dingen moet dat om de 15000km gebeuren.
Wel die man heeft gouden handen walter bogaerts kent hem ook.
Groetjes
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Heb haar vandaag willen starten, met weinig succes!! na een heel eind melken,sloeg ze uiteindelijk aan en draaide daarna op 2 of 3 poten!! en toen er vlammen uit de uitlaat kwamen,heb ik haar maar weer stilgelegd!! Het vreemde is: Ik had haar carb’s afgesteld met een colortune bougie,waarna de motor super goed draaide!! en als een speer optrok!! Maar vrijdag avond ben ik gaan tanken en dan is de ellende begonnen!! eerst draaide ze nog op 5 poten en nu maar op de helft hier van meer!! ik worde er depresief van
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Batterijschakelaar afzetten en twee weken volledig negeren
Dat zal ze leren
Walter
Meten is weten , gissen is missen