Voor degenen die willen weten waarom je de motorruimte schoon zou willen maken.
Hier wil toch zelfs iemand met smetvrees nog aan sleutelen:
Ach, waar vet zit, zal het niet zo snel roesten.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
pauloort schreef:
Hmmmmm de motor was schoon maar het duurde een half uur voordat de motor weer wilde aanslaan.
thuisgekomen gecheckt (hij liep op 3 cylinders) en een van de bougiegaten stond vol water.
dus niet teveel op ontstekingsdelen en kabelconnectoren spuiten.
Paul.
En DAT !!! is nou juist de reden waarom ik het doe met draaiende moter. mocht de moter gaan haperen/inhouden dan kun je namelijk gelijk stoppen met spuiten zodat de moter weer op toeren kan komen (en tijd heeft om het water in o.a. de bougiegaten te verdampen).
heb het 1 keer gedaan zonder draaiende moter en 1 ding weet ik
nu zeker:nooit meer met een moter die NIET draait
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Robin schreef:Ach, waar vet zit, zal het niet zo snel roesten.
Of juist wel
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Robin schreef:Ach, waar vet zit, zal het niet zo snel roesten.
dit is dus iets wat je in je oren moet knopen….
ik raad het als je nog een paar jaar langer met je auto wil doen af.
lees ff het instructieboekje dar staat in :niet schoonspuiten met de hogedrukspuit en ook niet met perslucht.
de schade die je veoorzaakt merk je pas later
suc6 dennis
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
dennis van der ven schreef:lees ff het instructieboekje dar staat in :niet schoonspuiten met de hogedrukspuit en ook niet met perslucht.
de schade die je veoorzaakt merk je pas later
suc6 dennis
Ik neem aan dat bij hoge uitzondering toch wel een tuinslang over het motorblok gaat :
Bijvoorbeeld als het één grote bagger en oliebende is en je moet de koppelingsplaten of de koppakking vervangen
ZX1.4i schreef:vortex schreef:als je met een hogedrukspuit overal overheen gaat maak je meer kapot dan je lief is.
We hebben het hier niet over zo een Karcher-Hogedrukspuit van 110 Bar, maar de spuitlans in een wasbox.
Als je na het afspuiten gewoon een stukje gaat rijden, is al het water zo weer weg en heb je nergens last van.
Precies !
Nu is het met een diesel ook wat minder erg….toch ontzie ik wel de dynamo e.d.
Inderdaad wel zo makkelijk om evt lekkage’s te ontdekken.
(moet die van Renz ook eens hoognodig doen, lijkt wel een woestijn bij zijn Xantia-D) ops:
dennis van der ven schreef:Robin schreef:Ach, waar vet zit, zal het niet zo snel roesten.
dit is dus iets wat je in je oren moet knopen….
ik raad het als je nog een paar jaar langer met je auto wil doen af.
lees ff het instructieboekje dar staat in :niet schoonspuiten met de hogedrukspuit en ook niet met perslucht.
de schade die je veoorzaakt merk je pas later
suc6 dennis
ik heb ooit de R25 van een gebuur overgenomen waar ik reeds vanaf dat de wagen een jaar of 4 was aan sleutelde, ik spuit de motorruimte regelmatig uit net als de wielkassen en het chassis
ik heb de wagen verkocht toen hij 13 jaar was en van roest was nog geen sprake, steenhard was die
het was één van de allereerste die hier ingevoerd waren, bij verkoop zat hij op 370000km en binnenstaan had hij ook nooit gedaan
wat ik wel doe is kijken of er ergens een barst in de kitnaad zit, desnoods gaat die eraf op een warme dag, beetje verf, beetje nieuwe kit
zit je wagen onder de troep merk je die barsten niet op
de naden zonder kit durf ik wel preventief inspuiten met sillicone olie of WD 40
en ik durf hier thuis de hogedrukreiniger wel aan de wagen gebruiken, een Suroil van 130bar
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Bram schreef:(moet die van Renz ook eens hoognodig doen, lijkt wel een woestijn bij zijn Xantia-D) ops:
Is hij stiekum op missie geweest met zijn Xantia :