toch een type 1?
CX
Ja aangezien ze dan ook belastingvrij zijn is alleen maar voordeel. (wel tot 1981 dan ) En ik heb toevallig vandaag zo,n cx van binnen gezien. (een kennis van me pa heeft er eentje) En moet zeggen het dashboard is een stuk mooier plus de tellers die ronddraaien dat ziet er geweldig uit!!
Groeten Tom
elke dag heb ik het voorrecht om te zweven in mijn eigen cx!
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Re: CX
CX Lover schreef:Ja aangezien ze dan ook belastingvrij zijn is alleen maar voordeel. (wel tot 1981 dan ) En ik heb toevallig vandaag zo,n cx van binnen gezien. (een kennis van me pa heeft er eentje) En moet zeggen het dashboard is een stuk mooier plus de tellers die ronddraaien dat ziet er geweldig uit!!
Groeten Tom
...Nog een believer erbij
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Re: Aanschaf CX
CX Lover schreef:Heb die daarom ook weer dooverkocht en ben zodoende een DS tegengekomen heb die uiteraard gekocht. Nu is deze alleen veel te veel werk voor mij dus deze gaat er weer uit (spijtig maar helaas )
Je moet wel in je achterhoofd houden dat een CX gemiddeld evenveel werk en geld kost om op de weg te houden als een DS, vergis je daar niet in!
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
cx
Nou met teveel werk bedoelde ik vier deuren die geen onderkant meer hadden en een chassis waar nog heel veel aan gelast moest worden .
Nou kan ik zelf best wel wat ook lassen maar omdat ik ook nog een studie heb en dus niet alle tijd erin kan steken zou het wel eens heeeel lang kunnen duren voordat de ds dan af zou zijn en dat wil ik dus niet.
Groeten Tom
elke dag heb ik het voorrecht om te zweven in mijn eigen cx!
Ik zat net toevallig in een oude Auto Motor und Sport uit ‘92 te lezen met een artikel over 30 jaar duurtesten. De absolute recordhouder in rampzaligheid op de laatste en 80e plaats was een -destijds dus gloednieuwe- CX2400 uit 1978 met 149 minpunten over 100.000 km. Hij heeft 65 dagen doorgebracht in de garage tijdens de test. De nummer 79 van de lijst (‘80 Opel Senator) had 87 punten en nummer 78 (een Rover 2600 hehe…heel slechte auto) had er 68,5.
De CX TRD Turbo uit 1987 had daarentegen 31,5 punten en dat was prima, nl. de 28e stek (qua punten). Beter dan de Mercedes S-klasse en BMW 7-serie hehe. Ter vergelijk: een XM TD uit ‘91 had 36,5 punten.
De Mazda 626 2.0i GLX uit ‘89 was het beste met 2,5 minpunten over 100.000 km.
Als ik dat lees dan zou ik toch een latere CX kopen. Maar ik denk dat de enige CX die je nu nog echt kunt vertrouwen een auto is die iemand zelf ooit helemaal in elkaar heeft geschroefd en dus niet een auto die in ‘originele fabrieksstaat’ verkeert (net als bij de DS hehe). Als je er eenmaal een hebt gevonden om te rijden/restaureren is roest de grootste vijand samen met je eigen onwetendheid over hoe alle dingen werken. Tijd zul je gewoon moeten maken, net als geld hehe. Je kunt ook gewoon doorsparen en een goeie kopen bij een specialist waar daarna nog alles aan misgaat wat je zelf kunt fixen. Het stelletje optimisten -want CX-rijders - hier zal onderhand alles wel hebben meegemaakt.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Texter schreef:Ik zat net toevallig in een oude Auto Motor und Sport uit ‘92 te lezen met een artikel over 30 jaar duurtesten. De absolute recordhouder in rampzaligheid op de laatste en 80e plaats was een -destijds dus gloednieuwe- CX2400 uit 1978 met 149 minpunten over 100.000 km. Hij heeft 65 dagen doorgebracht in de garage tijdens de test. De nummer 79 van de lijst (‘80 Opel Senator) had 87 punten en nummer 78 (een Rover 2600 hehe…heel slechte auto) had er 68,5.
De CX TRD Turbo uit 1987 had daarentegen 31,5 punten en dat was prima, nl. de 28e stek (qua punten). Beter dan de Mercedes S-klasse en BMW 7-serie hehe. Ter vergelijk: een XM TD uit ‘91 had 36,5 punten.
De Mazda 626 2.0i GLX uit ‘89 was het beste met 2,5 minpunten over 100.000 km.Als ik dat lees dan zou ik toch een latere CX kopen. Maar ik denk dat de enige CX die je nu nog echt kunt vertrouwen een auto is die iemand zelf ooit helemaal in elkaar heeft geschroefd en dus niet een auto die in ‘originele fabrieksstaat’ verkeert (net als bij de DS hehe). Als je er eenmaal een hebt gevonden om te rijden/restaureren is roest de grootste vijand samen met je eigen onwetendheid over hoe alle dingen werken. Tijd zul je gewoon moeten maken, net als geld hehe. Je kunt ook gewoon doorsparen en een goeie kopen bij een specialist waar daarna nog alles aan misgaat wat je zelf kunt fixen. Het stelletje optimisten -want CX-rijders - hier zal onderhand alles wel hebben meegemaakt.
Vergeet niet dat dit soort kinderziekten bij een type 1 allang verdwenen zijn. Elke mogelijk probleem is al meerere keren getackeld. Ik denk dat de verschillen tussen type 1 & 2 vandaag de dag kleiner zijn.
Ik zou dat artikel wel een keer willen lezen. Kun je het inscannen?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Heey, welkom op dit forum.
Ben zelf ook 17 jaartjes jong en ook groot CX-fanaat. Mijn pa kocht drie jaar geleden ook een CX die eigenlijk rijp was voor de sloop. Hij dacht dat ik er een goede tijd mee zou krijgen en mocht ik de auto opknappen. Eigenlijk ben ik vorig jaar pas echt Citroën-fanaat geworden en heb dus ook enige tijd in de CX gestoken. Jammer genoeg stond et ding altijd buiten en kreeg de roest mooi de kans om zijn slag te slaan. Zo kreeg ik afgelopen week het bericht dat de CX verkocht is. God zij dank. Maar tegelijk vond ik het toch jammer, omdat het mijn enige kans was om al vroeg in mijn autorijd-jaren een CX te kunnen rijden. Ding heeft een LPG-instalatie, maar is nog niet belastingvrij. Was een 25 GTi uit 1984.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Hoi Tom, als ik jou was zou ik gaan voor een CX vanaf modeljaar ‘82 gaan (dus vanaf augustus ‘81). Deze zijn namelijk stukken roestbestendiger dan de modellen daarvoor. Oftewel de ‘breedspoor’ modellen, te herkennen aan de dikkere kunststof C-stijl. Suc6 gewenst namens een 24-jarige CX-fanaat die vanwege studie en twee linkerhanden zijn CX-avontuur tot 2 à 3 jaar moet uitstellen.
La CX, elle est plus qu’une voiture.
Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français
cx 2400 pallas
Bedankt voor al jullie reacties!
Ik heb vandaag contact gehad met een man op leeftijd die eerste eigenaar is van een cx 2400 pallas uit 1977 met 175000 km op de teller.
Met als extra airco.
De auto is altijd keurig onderhouden door iemand van de cx club zei de man (misschien bekend hier?). Nu was het zo ik belde de man op en hij had de auto als tweede auto aangeschaft.
Hij had meerdere reacties op zijn advertenties gehad maar diegene die hij aan de telefoon had gehad maakte hem bang en mijn stem beviel hem wel dus hij vond dat ik wel mocht komen kijken maar hij niet zkere wist of hij hem nou wel of niet weg wilde doen. En ik ga denk ik een afspraak maken om hem vrijdag te gaan bekijken.
Waar het nu allemaal om draait is eigenlijk; Wat zou zo,n auto nou nog waard zijn aangezien de man vroeg wat ik ervoor wilde geven. En ik daar eigenlijk totaal geen idee van heb! Nu weet ik wel het gaat ook wel om het gevoel dat je bij de auto hebt. maar toch wil ik even jullie mening weten.
Groeten Tom
elke dag heb ik het voorrecht om te zweven in mijn eigen cx!
Totaal aantal Berichten: 6491
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Beetje raar verhaal als iemand vraagt wat je voor de auto wil geven als je hem nog niet eens gezien hebt. Je hebt CX-en en CX-en… Een goede en harde Pallas uit 1977 (heb er zelf een) kost denk ik ergens tussen de 4500 en 7000 euro, afhankelijk van zaken als km-stand en staat van onderhoud. Meer lijkt mij niet reeel. Op Citromobile stond een CX Pallas uit 1978 met maar 15000 km op de teller en die moest 12500 kosten, zoiets is een zeldzaamheid (ook qua prijs). Een serie 1 CX is weliswaar schaars aan het worden, maar een Pallas is nog geen laagdaks Prestige zeg maar. Ter vergelijk: Mijn CX kostte twee jaar geleden 4950 euro. Bodem keihard, lak dof en maar een paar plekjes op de gebruikelijke plaatsen (portieren) en verder een prima auto met maar 75000 km. Heb je geen foto’s van de auto?
Sowieso een beetje een typisch figuur volgens mij:
diegene die hij aan de telefoon had gehad maakte hem bang
Grrrr…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
cx
haha ja precies. Nee heb er geen foto van. Maar de beste man woont 25 kilometer van me af dus ben er zo (moet alleen nog wachten op me pa aangezien die in kreta zit) Maar ik ga er zoieso kijken om er tog eerst een gevoel bij te krijgen voordat ik ga vertellen wat ik ervoor wil geven.
Groeten Tom
elke dag heb ik het voorrecht om te zweven in mijn eigen cx!
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Re: cx
Je moet hem inderdaad eerst zien om een oordeel te kunnen vellen. Kan een bak zijn die nog geen 750 euro waard is maar ook een juweeltje. Ben benieuwd naar de foto’s
CX Lover schreef:haha ja precies. Nee heb er geen foto van. Maar de beste man woont 25 kilometer van me af dus ben er zo (moet alleen nog wachten op me pa aangezien die in kreta zit) Maar ik ga er zoieso kijken om er tog eerst een gevoel bij te krijgen voordat ik ga vertellen wat ik ervoor wil geven.
Groeten Tom
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Als je daar bent, onthou het kenteken, kan je direct zien of hij liegt of niet !En km zeggen niet veel bij een cx als hij maar roest vrij is en strak