Ik vroeg me af of er iemand hier, een soort instructie heeft om een bobine te testen, of een paar waardes waar de weerstanden van de polen op mijn bobine tussen horen te zitten. Het gaat om een 90’er V6 12klepper, en er zit een bosch bobine op
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Als je hem door kunt “piepen” zal hij niet doorgebrand zijn
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Ja dat begrijp ik, maar is er geen manier die wat nauwkeuriger is?
Als het goed is staat in de vraagbaak de spanning en het aantal ohm’s dat de bobine moet afgeven. Staat in de vraagbaak van de bx in elk geval.
Ik heb net een week liggen klooien met de bobine van mijn eigen bx, die bleek dus niet meer te redden en heb er een andere tussen gezet. Uitproberen bleek vrij simpel, de bougies hadden geen vonk meer…...conclusie was dat de bobine naar de eeuwige jachtvelden was.
Spanning kreeg hij wel.
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Probleem is dat de V6 niet in een Olving of Haynes vraagbaak wordt besproken. De ontsteking van een V6 is ook anders dan bij de gewone xm’s, de V6 heeft een rotor en een verdeelkap.
Welke waardes worden er voor de BX gegeven?
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Misschien nog voor een ander die er intresse in heeft: ik heb de mijne ff getest bij de dealert, de weerstand tussen de primaire spoel moet 0,5 Ohm zijn en tussen de secundaire spoel 6,5 KOhm, de mijne was goed in ieder geval, dus ik kijk weer ff verder, zal wel aan het alarm liggen..