heren/dames
ten eerste een fijne Hemelvaart.
ten tweede mijn Ds loopt niet lekker stationair op gas (geen probleem bij benzine)
nu is mijn vraag waar zit de schroef op de gas verdamper om het sttionair te regelen.
groet Robert
er zijn tientalle verschillende verdampers !!
ik weet dus niet welke jij hebt maar kort samen gevat zit er meestal 1 schroef op de verdamper welke dus je stationair regelt.
meestal uitdraaien als het goed is gaat dan je stationair omhoog
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik dacht dat die schroef voor CO was…wat is de stelschroef in de slang naar je carb-tussenstuk dan?
Bij mijn laatste APK was de CO niet helemaal goed,er is wat gedraaid aan allerlei stelschroefjes.
Nu is CO blijkbaar okee,maar stationair toerental ongeveer 900 tpm op gas.
Was er niet ergens een draadje over het afstellen van je gasinstallatie op het forum?
Ik meen tenminste dat een keer te hebben gezien…
EDIT: hiero -> http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=169406
‘Spirit of avant-garde’
op de verdamper staat Landis.
valse lucht heeft dat ook invloed op stationair lopen????
Pascal schreef:Ik dacht dat die schroef voor CO was…wat is de stelschroef in de slang naar je carb-tussenstuk dan?
de hoeveelheid van het gas:
te ver uitdraaien is een te hoog (onnodig) verbruik
te ver indraaien dan houd de moter in en/of gaat knallen in uitlaat daar die gesmoord wordt…........
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
macdoedel schreef:op de verdamper staat Landis.
valse lucht heeft dat ook invloed op stationair lopen????
valse lucht heeft ZEKER invloed: het “zijstuk” van de koppeling tussen carburateur en luchtfilter wil nogal eens gaan scheuren daar het volle gewicht van de oliecarterslang er aan hangt; controleer deze eens !!!
ook luchtfilter controleren dat deze de luchttoevoer niet te veel beperkt !!
(wordt eningzins beperkt door de olie die in het filter moet zitten)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Gemekker met betrekking tot CO is dat veroorzaakt door aanpassingen voor apk goedkeur, of is dat inherent aan LPG rijden?
In de garage nog gehoord afgelopen week, ietwat sleutelen aan de carburatie dan wel stelschroeven om apk norm te halen, en daarna de zaak weer terug zetten.
Reden heirvoor is wat er als start van dit topic beschreven is, een motor die niet fijn meer stationair loopt. Heb vroegah zelf met een slopel kadett carburatie hetzelfde gehad. Auto beurtje met apk, maar stationair draaien met warme motor ho maar. Je bleef gas bij geven. Klacht voorgelegd aan de garage, en in no time was het weer als vanouds. Met de opmekring, dat het nu niet meer volgens apk nomren was, maar who cares? Had men de norm maar moeten zetten op gebruikte motoren en niet op nageltje fabrieksnieuwe niet ingelopen blokjes.
suc6 met oplossen!
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Lpg heeft zowiezo een heel laag CO gehalte dus maak je geen zorgen. De stelschoef in de slang is voor vollast. Op de verdamper stel je de stationair hoeveelheid lpg zo dat ie netjes loopt.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>