1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Hoogte regeling werkt niet bij ingedrukt rempedaal
vijv
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 26 mei 2006 05:03 AM

Sinds lort heb ik een probleem wat ik nog niet eerder tegen ben gekomen op de diverse forums:

Wanneer ik rem voor een stoplicht merk ik dat de achterkant van de wagen te laag staat. Dit wordt pas gecorrigeerd als ik de rem loslaat

Met wat spelen kwam ik er achter dat de wagen in zijn geheel niet in hoogte te verstellen is als de rem is ingedrukt. Pas als ik de rem loslaat gaat hij naar wens omhoog of omlaag.

Het betreft hier een XM break automaat uit 95.
Iemand enig idee wat er eventueel defect kan zijn?

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 26 mei 2006 05:10 AM
  [ # 1 ]

Re: Hoogte regeling werkt niet bij ingedrukt rempedaal

vijv schreef:

Sinds lort heb ik een probleem wat ik nog niet eerder tegen ben gekomen op de diverse forums:

Wanneer ik rem voor een stoplicht merk ik dat de achterkant van de wagen te laag staat. Dit wordt pas gecorrigeerd als ik de rem loslaat

Met wat spelen kwam ik er achter dat de wagen in zijn geheel niet in hoogte te verstellen is als de rem is ingedrukt. Pas als ik de rem loslaat gaat hij naar wens omhoog of omlaag.

Het betreft hier een XM break automaat uit 95.
Iemand enig idee wat er eventueel defect kan zijn?

Dit is normaal.

De getrokken draagarmen achter hebben de karakteristiek dat de wielbasis (de lengte tussen voor en achteras) iets verschuift als de achterwielen inveren of uitveren. Hoe hoger de de auto op zijn poten komt te staan, hoe korter de wielbasis. Als je remt op het moment dat de hoogte gecorrigeerd moet worden, kan de wielbasis niet veranderen en zal dus de hoogte ook niet veranderen.

Totdat je de rem loslaat en dan dondert de auto als een zout zak naar beneden of hij springt ineens omhoog.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 mei 2006 12:21 PM
  [ # 2 ]

IDD. Zet je auto in rij stand met de achtewielen strak tegen een hoge stoeprand en zwaar op de handrem.  Blijft ie weken hoog staan!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 26 mei 2006 07:07 PM
  [ # 3 ]

zo ontdek je elke dag weer iets nieuws…..

mooi spul he??....... citroen

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  
 
robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-12-2003

Gepost: 27 mei 2006 02:24 AM
  [ # 4 ]

in de C5 heb je hier geen “last” meer van, helaas; in de Xantia deed ik vaak het volgende:
als je op een rood verkeerslicht afrijdt, blijf het rempedaal ingedrukt houden, ook als je stilstaat; kijk in je achteruitkijkspiegel naar degeen die achter je staat; die zit meestal met de blik op oneindig. Laat dan heel even je rempedaal een stukje los, zodat de wagen de hoogte corrigeert. Je ziet (vaak) degeen achter je verschrikt kijken: wat gebeurde er? Soms kan je die truc meerdere keren achterelkaar uithalen.  Twisted Evil

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 28 mei 2006 12:08 AM
  [ # 5 ]

als je het goed doet, als je auto is ingezakt en op druk komt, kan je zelfs de achterkant laten “springen”

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Pasqual
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005

- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Gepost: 14 juli 2006 11:39 PM
  [ # 6 ]

vandaar ook de handrem op de voorwielen,

groeten Pasqual.

Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 15 juli 2006 04:31 PM
  [ # 7 ]
Pasqual schreef:

vandaar ook de handrem op de voorwielen,

groeten Pasqual.

Precies, als de handrem op alle 4 de wielen zou werken zou je auto door de handrem omhoog blijven. Als je daarna zou instappen en de handrem eraf zou halen zou ie als een zak zout naar beneden storten.

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 juli 2006 04:36 PM
  [ # 8 ]
Willem schreef:

als je het goed doet, als je auto is ingezakt en op druk komt, kan je zelfs de achterkant laten “springen”

dat kan ik met mijn Xsara ook heb ik ontdekt Laughing

Profiel  
 
Gepost: 15 juli 2006 09:26 PM
  [ # 9 ]
deur63 schreef:
Pasqual schreef:

vandaar ook de handrem op de voorwielen,

groeten Pasqual.

Precies, als de handrem op alle 4 de wielen zou werken zou je auto door de handrem omhoog blijven. Als je daarna zou instappen en de handrem eraf zou halen zou ie als een zak zout naar beneden storten.

Handrem nooit op de 4 wielen.(uchuch “nooit”)

Op de voorwielen dus niet op de achterwielen, aangezien die scharnierend zijn en voor abnormale wagenhoogtes kunnen zorgen dus, zoals al beschreven.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 16 juli 2006 01:44 PM
  [ # 10 ]

Even off-citroen-topic.. zijn er uberhaupt auto’s met de handrem op alle 4 de wielen? of werken normale schokbrekers anders dan de hydraulische pootjes van een citroen? (wanneer een citroen achteren inveert neemt de afstand tussen de voor en achterband toe, maar bij een standaard auto heb je daar ook diezelfde veermethodiek, of werkt de achtervering zoals de voorvering van een citroen?)

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
Gepost: 16 juli 2006 02:41 PM
  [ # 11 ]
deur63 schreef:

Even off-citroen-topic.. zijn er uberhaupt auto’s met de handrem op alle 4 de wielen? of werken normale schokbrekers anders dan de hydraulische pootjes van een citroen? (wanneer een citroen achteren inveert neemt de afstand tussen de voor en achterband toe, maar bij een standaard auto heb je daar ook diezelfde veermethodiek, of werkt de achtervering zoals de voorvering van een citroen?)

Hangt ervan af welk systeem er word gebruikt, er zijn er met Mc pherson’s of triangels vanachter maar de meeste hebben toch wel de scharnierende draagarmen zoals AX/BX.

Of vergis ik me hier zo in??

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Pasqual
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005

- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Gepost: 17 juli 2006 03:24 AM
  [ # 12 ]

de meeste auto’s hebben zowel voor als achter veerpoten met schroefveren en schokdempers. maar die blijven na het starten dan ook op de zelfde hoogte, dus hoeven ze daar ook niet zo moeilijk te doen over de plaatsbepaling van de handrem, dus zullen ze al snel kiezen voor de achterremmen omdat die niet meesturen dus geen geklooi met je handremkabels.

groeten Pasqual.

Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 17 juli 2006 11:23 AM
  [ # 13 ]

en dat je de auto dmv een ruk aan de handrem door de bocht kan gooien

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 17 juli 2006 12:51 PM
  [ # 14 ]

Een handrem op de voorwielen is veel effectiever als noodrem.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 17 juli 2006 01:24 PM
  [ # 15 ]

Handrem nooit op de 4 wielen.(uchuch “nooit”)

Volgens mij bedoelde ie:

Als de handrem achter zit, en de aandrijving voor, kun je met de handrem erop en in de versnelling alle wielen blokkeren als de auto stilstaat. Komt op hetzelfde neer Wink

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook