wie heeft er ervaring met Honda MTF versn.bakolie om moeilijk schakelen te verbeteren? Bij saabs werkt het goed dus mischien ook bij een Cx?
Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Re: andere olie voor krakende 5-bak
Heb een tip van een ervaren Citroën monteur gekregen: Begin eerst bij de schakelstangen (speling opheffen en smeren en afstellen) en dan pas naar de bak kijken. Moet ik ook nog doen
pepijn schreef:wie heeft er ervaring met Honda MTF versn.bakolie om moeilijk schakelen te verbeteren? Bij saabs werkt het goed dus mischien ook bij een Cx?
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Ik heb niet zo veel verstand van olie en/of versnellingsbakken, maar het lijkt mij ook dat andere/aangepaste olie een slecht en tijdelijk lapmiddel is. Als die versnellingsbak het niet goed doet op de voorgeschreven olie, dan is er iets mis mee.
Schijt aan originaliteit.
beetje nieuwe olie is nooit slecht
als er te weinig olie in zit is de kans dat hij slecht schakeld zelfs groot
maar de weinige ervaring dat ik nu al op heb gedaan met Citroën is dat je Citroën olie moet gebruiken, het is te zeggen ; de specificatie van de olie moet voldoen aan de Citroën normen
heel anders als bvb. een VW waar je alles mag in kappen, maar die kunnen dan weer niet tegen standaard koelmiddel
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017