Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
of houd je eigen bx en koop een AX diesel erbij
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Wow, dat zijn nog eens reacties
Ik heb inderdaad nog nooit TZD(-Turbo) gereden, dat is juist. (Bram, als ik naar de meeting op 2 juli kan komen, zou ik graag van je aanbod gebruik maken.)
Maar een TZD (-Turbo) is dus daadwerkelijk wel een goed alternatief mag (moet?) ik concluderen. Ook al staar ik me misschien blind op die cijfertjes.
Mn huidige motor is inderdaad heerlijk, dat is voor mij ook een achterliggende gedachte om een auto te vinden met minimaal dezelfde prestaties. Puur om niet achteruit te gaan op het gevoel wat ik nu met dit motortje heb. Vandaar ook een beetje dit topic.
Marten: De ex-GTI rijders hebben het dan denk ik ook vooral over de tussenacceleraties? De 0-100 acceleratie is zowiezo minder snel. (Maar misschien moet ik wel over mijn -hopperdeplop-lekker-snel-de-snelweg-op-acceleratie- heen stappen )
En Super-Dave/Simpele Ziel: de huidige diesels zijn inderdaad zeker niet traag te noemen! Sterker nog: als ik de financiƫn er voor zou hebben, zou er al lang eentje voor de deur staan.
En tot slot (ik moet het zeker in afweging gaan nemen, een TZD. Ik ben er uit ): hoe zit het met onderhoud e.d. aan de TZD’s in vergelijking met mn huidige karretje? B.v. motorisch gezien nog valkuilen?
It was the ZL-28-RV…..
Syb-Sosef schreef:...Maar een TZD (-Turbo) is dus daadwerkelijk wel een goed alternatief mag (moet?) ik concluderen. Ook al staar ik me misschien blind op die cijfertjes.
............
En tot slot (ik moet het zeker in afweging gaan nemen, een TZD. Ik ben er uit ): hoe zit het met onderhoud e.d. aan de TZD’s in vergelijking met mn huidige karretje? B.v. motorisch gezien nog valkuilen?
Let wel…..ook een gewone TZD is een betrouwbare motor, maar haalt natuurlijk lang niet de acceleratie van de TZD-Turbo.
En een gewone TZD maakt wat meer toeren als je 100-120 rijdt…..een TZD (of TRD)-Turbo zit bij 120 km p/u op de 2900 rpm…een gewone TZD rond de 3300 en dat merk je wel onder het rijden.
Alleen staan er nog maar zo verdomd weinig goede TZD-turbo’s (berline) te koop…de laatste tijd.
Je zult dus goed moeten zoeken…..qua motor moet je vooral in de gaten houden of hij mooi regelmatig loopt (niet *hikt* tijdens stationair)...goed oppakt met gasgeven…of hij niet teveel olie lekt (hebben ze nogal eens last van)...wanneer de D-riem en spanrollen vervangen zijn en verder zul je wel weten (qua auto zelf) waar je op moet letten, veersysteem e.d.
Want je kent de BX al, begrijp ik.
V.w.b. de acceleratie van de 1.6i en de TZD-turbo…kan ik je zeggen dat ik met mijn TZD-turbo vanaf 100 km p/u eerder op de 150 zit dan een 1.6i ....en de top is ook iets hoger.
Ik zie al een tijdje deze TZD-turbo staan op MP : http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/citroen/34491703.html?return=eJwlitsKgzAQBf9FiI/GXKRNghT7J2kVlKS6mAVTS/+9q305zAzHW2E/k61dsqKRtkiDX5+jGxHBch4WGObq5deAEL3HVM2R/y8VjHDLsRVln1pcmOoEU/dI05mT5JHqE5Fwn+DAfFatlTrsTaavpjEXsrCRPTKTjaxx76ksaaIkS2hF4b4/zOYyLA==&df=1
Lak ziet er niet zo fraai uit, maar heeft nog een redelijke km.st.
Hoe hij verder is, weet ik natuurlijk niet.
Wat betreft die stoplicht sprintjes, de meeste willen vaak snel. Nu ik een T(z)d heb maakt het mij eigenlijk allemaal niet zo uit. Je zit droog, hij is hufterproof en hij komt er ook wel. Doet die ene minuut er echt wat toe ? Cruisen is veel leuker (al geef ik toe dat trappen af en toe ook wel leuk is, zelfs met een diesel )
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Bram schreef:
Ik zie al een tijdje deze TZD-turbo staan op MP : http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/citroen/34491703.html?return=eJwlitsKgzAQBf9FiI/GXKRNghT7J2kVlKS6mAVTS/+9q305zAzHW2E/k61dsqKRtkiDX5+jGxHBch4WGObq5deAEL3HVM2R/y8VjHDLsRVln1pcmOoEU/dI05mT5JHqE5Fwn+DAfFatlTrsTaavpjEXsrCRPTKTjaxx76ksaaIkS2hF4b4/zOYyLA==&df=1
Lak ziet er niet zo fraai uit, maar heeft nog een redelijke km.st.
Hoe hij verder is, weet ik natuurlijk niet.
Me broer heeft er ook al een oogje op
woensdag kwam iemand bij deze BX kijkne
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ijs schreef:(al geef ik toe dat trappen af en toe ook wel leuk is, zelfs met een diesel )
Tsja…..ik ben net terug van een retourtje Haarlem - Emmen….en op de heenweg, tussen Zwolle en Hoogeveen zat er zo’n Caddy bak (SDI) achter me aan te hijgen (bumperklever dus )....ik zat op 130…(op GPS 126) en drukte het pedaal van de Tzd-turbo voor het eerst eens op de plank, na een aantal seconden tikte ik de 180 aan…..Doeiii Caddy
Dan is het wel leuk die extra power, maar verder zit ik meestal rond de 130-140 (tellersnelheid)....kreeg me iets teveel envelopjes van het CJIB in het verleden.
Maar wat kom je lekker uitgerust uit je GTI-stoel vandaan, na een uur of 5 continue erin te hebben gezeten.
Het is mij helemaal niet te doen om echt tegen iemand anders te sporten. Uiteraard is wat Ijs zegt helemaal waar: zo af en toe is t best leuk en daar ging het mij om.
Vandaag weer op de weg geweest, en ik begin inderdaad meer belang te hechten aan de tussenacceleratie. > (Zit er toch een toekomstige diesel-man aan te komen?? )
Die TZD Turbo die jullie aangeven op MP valt me zo op de foto’s nog wel mee eigenlijk. En met mn huidige velgen er onder zal ie er ook wel weer wat strakker uit zien denk. Maar die 500 euro vraagprijs… Dat is volgens mij wel ietwat laag voor een verder goede TZD Turbo (gezien zeldzaamheid enzo)? Tenminste, bij mij gaat een beetje een alarmlichtje knipperen zeg maar.
Kent iemand die auto verder hier?
Verder: mocht iemand tegen een mooie aan lopen: geef gerust door
It was the ZL-28-RV…..
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
op deze vraag is dus maar 1 antwoord mogelijk en dat is:
nee
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
dennis van der ven schreef:op deze vraag is dus maar 1 antwoord mogelijk en dat is:
nee
Helemaal goed!!
Syb-Sosef schreef:Die TZD Turbo die jullie aangeven op MP valt me zo op de foto’s nog wel mee eigenlijk. En met mn huidige velgen er onder zal ie er ook wel weer wat strakker uit zien denk.
Maar die 500 euro vraagprijs… Dat is volgens mij wel ietwat laag voor een verder goede TZD Turbo (gezien zeldzaamheid enzo)? Tenminste, bij mij gaat een beetje een alarmlichtje knipperen zeg maar.
Kent iemand die auto verder hier?Verder: mocht iemand tegen een mooie aan lopen: geef gerust door
Tsja….maar op de foto lijkt me de motorkap er niet zo fris meer uit te zien…..dat zegt hij ook eerlijk, vandaar de vrij lage prijs. (denk ik)
Je moet er eigenlijk een stuk mee rijden om te bepalen hoe hij is…en dan nog kun je NA aankoop altijd nog wat dingen tegenkomen…..ook bij die van mij kwam ik na een week achter een aantal zaken, die ik tijdens de best wel lange proefrit niet had gemerkt.
De achterwielen stonden aardig recht….toch bleek er een ADAL (rechtsachter) slecht te zijn….daar kwam Citroenspecialist Rene Spaan uit Krommenie achter, toen hij drukloos op de brug stond.
(Ik was daar voor bollen vullen.)
Kortom….je moet ook een beetje geluk hebben, zeker met een auto van beneden de 1000 euro…die van mij was met een nieuwe APK 850.- euro….heb er nu zo’n 200.- aan uit gegeven, nieuwe filters, olie e.d. en ADAL dus.
Sinds een week of 2 rammelt er een stabilisatorstokje (of reactiestangetje noemen ze dat geloof ik)....kost 60 euro (aan materiaal).
Het zijn auto’s van 13 a 14 jaar oud….dus kosten zul je altijd blijven maken.