Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Ik wil in mijn C15 een zijruitje plaatsen aan de bijrijderszijde op de plaats die Citroen daarvoor bedacht heeft.
Een ruitje heb ik… hoe nu verder…
Ik heb al uitgevonden dat ik bij de Carglass een rubber voor dit ruitje kan kopen.
Ik had bedacht dat ik de oude/bestaande/gemonteerde plaat eruit ga slopen (kit lossnijden en dan wat kracht zetten?), vervolgens de rand die vrijkomt enigszins antiroest ga bewerken, hierna ga ik het rubber om het ruitje leggen en alles op z`n plaats prutsen?
Heeft iemand nog tips of suggesties of ervaringen?
Ik hoor ze graag!
bij voorbaat dank!
Robert
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 150
- C15 1.8 Diesel
- Berlingo 1.6 benzine
Gewoon doen heb ik ook gedaan.
Vergeet niet om het rubber in te smeren met zuur vrije vaseline waar deze het metaal gaat raken.
Voorkom je ook roest en vocht problemen mee.
C-15D & Berlingo
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik weet zo niet hoe het rubber er uit ziet, maar normaal gesproken gebruik ik altijd een stuk touw.
Leg het rubber om het ruit, leg een stevig maar glad stuk touw door de gleuf in het rubber waar straks het metaal komt te zitten.
Plaats het ruit aan de onderkant op zijn plaats en trek nu het touw er uit, hierbij flap je het rubber zo de andere kan van het metaal op.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo… Succes met de klus!
Edit; de metaalrand heb ik zelf eerst ontroest en met Owatrop behandeld. En daarna met tectyl ingesmeerd. Door de tectyl glijd het lekker en als het droog is, zorgt het voor een goede afdichting, zodat er geen vocht meer bij kan komen.
zijruitjes en de ruitjes van de achterdeuren leg je er zo in, zonder koord
is maar enkel sluiting, gewoon over de plaat heen
enkel de achterste zijruiten (familial) hebben binnen nog een strip zitten om de rubber extra te klemmen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
zijruitje plaatsen in een C15
Nou, ik heb dus gezien wat voor rubber ze hebben bij de carglass… Het is opzich wel aardig, maar de gleuf waar het ruitje in moet komen, is veel te breed! Het ruitje heeft enkele millimeters speling. Hier heb ik dus eigenlijk niets aan. Dit was het enige rubber dat ze hebben (volgens eigen zeggen).
Heeft iemand nog andere tips voor zo`n rubber?
Met groet,
Robert
PS ik heb nog een rubber in een achterdeur zitten die ik over heb, ik ga eens zien of dit bruikbaar is…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa