Mijn GTi is bij de autoweek keuring geweest. Daar hebben ze wat met het luchtfilterhuis zitten kloten om ‘t eraf te krijgen, compressietest gedaan enzo.
Allemaal leuk, maar nu loopt ie met horten en stoten en draait gewoon niet lekker. Waarschijnlijk zuigt ie valse lucht aan op de slang van luchtfilterhuis naar gasklephuis, en wel op het gasklephuis. De monteur spoot daar remmenreiniger op, en hij ging inderdaad harder draaien. Slang er verder op gedrukt en het werkte weer.
Dacht ik. Onderweg naar huis begon het feest opnieuw. Ik heb een tie-wrap over de slang getrokken, de slangklem heeft HEsselink er laatst afgehaald omdat die alleen maar tegenwerkt.
Het lijkt wel effect te hebben op het schokgedrag, dus ik hoop dat het een kwestie is van een nieuwe slangklem erop.
Maar… het zou natuurlijk ook de Luchtmassameter kunnen zijn, da’s nogal tere techniek en zit bij dit type GTi in het luchtfilterhuis, samen met de “computer”.
Dat kun je blijkbaar doormeten, maar wat moet de weerstandswaarde van zo’n ding zijn?
Overigens kwam er bij de keuring alleen uit dat er een barst in m’n koplampglas zit, verder niks. Over een maand of twee staat ‘t dus in het magazine Autoweek, met foto’s!
Bedankt voor alle hulp
Is opgelost, bij de Klokje Rond keuring was er een bougie gesneuveld. Die zat al niet zo lekker omdat de schroefdraad in de kop beschadigd is. Nieuwe bougies erin en klaar.