Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
is hij ook orgineel gelevert zo????
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
langevelsloo schreef:Als je het niet mooi vindt, zeg dan niets!!! Niet meer dan fatsoenlijk vind ik dat.
Juist. Hoewel deze nog redelijk was in vergelijk met vikingo…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Clignoteurs: die heb ik gewoon in de achterlichten gezet. In de gaten komen de standaard reflectoren.
Kieren: er zitten nog nergens raam rubbers of deurrubbers, moet ik nog een oplossing voor vinden.
Is deze auto ooit zo geleverd: Nee, maar Citroen heeft wel ooit een prototype door Reuter laten maken, deze is in dezelfde tijd gemaakt als de 1e Chapron en Citroen heeft toen voor Chapron gekozen. Zie: http://www.xs4all.nl/~meeter/dscabrio/1/page/image3.html
Tja en dat randje originele kap bij de voorruit. Ik heb foto’s waar het randje nog wit is en dat vind ik bij open kap het mooiste. ( http://www.xs4all.nl/~meeter/dscabrio/5/page/image12.html ) Dan gaat het ook lijken op de rode 4deurs cabrio met SM motor, daar is het randje rood gespoten. De kappenbouwer heeft het initiatief genomen om het met stof te bekleden en dat ziet er vind ik bij gelsoten kap geweldig uit, maar bij open kap inderdaad minder. Dus ik begrijp de reacties van mensen die zeggen het niet mooi te vinden. En ja als Viking dan zegt dat het foei lelijk is, dan voel ik mij wel gekwetst, maar het zet mij ook aan het denken. (De kunst in het leven is om duidelijk te zijn, maar niet te kwetsen, helaas is niet iedereen dat gegeven.) Ik weet nog niet wat ik er mee ga doen. Het randje moet blijven, als ik het weg haal, dan moet ik helemaal opnieuw beginnen met de kap = 6maanden werk+ 4.500 Euro (ja want dat betaal je aan de kappernbouwer om uit het niets een kap over het frame heen te zetten). Maar ik heb nog keuze over de kleur: zwart, stof, geel ( Janquille, wat de auto ook wordt).
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Dit is toch een prachtig projekt!! Wij dromen van een DS cabriolet -en daar zal het wel bij blijven- en jij bouwt hem gewoon. Ziet er prachtig uit. Natuurlijk hoeft niet iedereen het mooi te vinden, maar de manier waarop je dat zegt is de kunst. Maar het heeft je wel aan het denken gezet! Ik vind dat onderdeel ook het minst fraaie… Indien de wagen zelf geel wordt, wat vind je er dan van het stukje dak bekleed te laten met het stof van de kap. Het lijkt me niet mooi indien dat stukje dan geel is, vooral niet als de kap dicht is!
Succes verder, echt iets om te blijven volgen
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Egbert schreef:...
Was mn wit suggestie niet eens zo’n vreemd idee blijkbaar…
Je bent meer een aanhanger van form follows function dan form before function, wat dat stukje dak betreft… en daar is natuurlijk ook wat voor te zeggen.
Suk6 met het aanpakken van de verdere verbeterpunten.
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Voor degenen die het stukje dakrand bij de voorruit niet zo mooi vinden, even ter overweging waar Egbert in geslaagd is en wat niemand, ik herhaal niemand, hem tot nu toe heeft nagedaan:
Dit is de eerste zelfbouw vier-deurs DS cabriolet waarbij zowel de open als de gesloten versie volledig is uitgewerkt met juist veel aandacht voor estethiek.
-Deze cabriolet heeft een volwaardige kap. Onder meer de rode vier-deurs DS met SM-motor beschikt -nog- niet over een kap, maar alleen over een afdekhoes / tonneau.
-Met de kap op blijven veel van de originele lijnen van de DS Berline behouden. Hier is een discussie mogelijk, want de achterkant en vooral de achterruit wijkt enigszins af. Toch denk ik dat dit een uitstekend geslaagde operatie is geweest. Alleen de Reuter cabriolet leek nog meer op een originele Berline, omdat die de glazen achterruit gebruikte. Dit zorgde echter weer voor een ander probleem, namelijk dat de kap op de carrosserie ligt in open toestand…dit in tegenstelling tot die van Egbert, waar…
-Met de kap open de kap volledig verdwijnt in de carrosserie. Er blijft dus geen bobbel bovenop de achterklep liggen, zoals bijvoorbeeld bij een Kever Cabriolet en ook bij het prototype van de Reuter DS cabriolet.
-Kap constructie in eigen huis ontworpen en gebouwd. Problemen die je ondermeer tegenkomt zijn de lengte van de kap, vorm in gesloten toestand, grootte van het pakket in open toestand, uitstekende delen, afsluitingen. Ik denk dat er niet veel onder ons zijn die dit Egbert na kunnen doen, ook al zouden ze willen.
Vanwege al deze redenen kun je die rand niet lelijk vinden. De meeste voorwerpen uit heden en verleden konden ontworpen en gemaakt worden doordat er compromissen gesloten werden. Als Egbert naar die rand kijkt dan denkt hij: Wat een mooie oplossing, nu kan de kap helemaal in de carrosserie verdwijnen. Bovendien, zo’n randje komt hem over veertig jaar goed van pas, waait zijn toupetje niet zo snel weg.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
@boeman
Wat een heldere en objectieve kijk op dit bijzondere project. Het is inderdaad een sterk staaltje pas en meet werk dat hier verricht is. Top!
zeker knap werk
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En vanaf nu gooi ik elke post die me niet zint van dit draadje af.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
boeman schreef:Bovendien, zo’n randje komt hem over veertig jaar goed van pas, waait zijn toupetje niet zo snel weg.
mjaa, dat kan wel hè, zo’n geintje. Zou ons allemaal over veertig jaar wel eens willen zien. Hydraulisch geveerde rollator-meetinkie houden?
Er komt een hittegolf aan de komende dagen, dus je kunt gaan genieten van de DS cabrio.
bogaard77 schreef:En vanaf nu gooi ik elke post die me niet zint van dit draadje af.
Dat vind ik toch wat ver gaan, waarom zo agressief? Ik ben het helemaal met je eens dat de boodschap ‘niet bijzonder elegant’ gemeld werd, maar zo autoritair hoeft voor mij ook niet.
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Frank Selen schreef:bogaard77 schreef:En vanaf nu gooi ik elke post die me niet zint van dit draadje af.
Dat vind ik toch wat ver gaan, waarom zo agressief? Ik ben het helemaal met je eens dat de boodschap ‘niet bijzonder elegant’ gemeld werd, maar zo authoritair hoeft voor mij ook niet.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Het commentaar is idd erg ongenuanceerd, maar het is toch een forum voor en door gebruikers?
Dus liever alleen maar poeslieve reacties ? Spreek dan liever vikingo aan op zijn ongenuanceerde uitlatingen, i.p.v. meteen deze spierballen taal.
Weer ontopic,
Vind het ook niet mooi, maar dat zegt niks over de gedane inspanningen en het plezier wat de TS van zijn auto heeft.
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Egbert schreef:Clignoteurs: die heb ik gewoon in de achterlichten gezet. In de gaten komen de standaard reflectoren.
Kieren: er zitten nog nergens raam rubbers of deurrubbers, moet ik nog een oplossing voor vinden.
Is deze auto ooit zo geleverd: Nee, maar Citroen heeft wel ooit een prototype door Reuter laten maken, deze is in dezelfde tijd gemaakt als de 1e Chapron en Citroen heeft toen voor Chapron gekozen. Zie: http://www.xs4all.nl/~meeter/dscabrio/1/page/image3.html
Tja en dat randje originele kap bij de voorruit. Ik heb foto’s waar het randje nog wit is en dat vind ik bij open kap het mooiste. ( http://www.xs4all.nl/~meeter/dscabrio/5/page/image12.html ) Dan gaat het ook lijken op de rode 4deurs cabrio met SM motor, daar is het randje rood gespoten. De kappenbouwer heeft het initiatief genomen om het met stof te bekleden en dat ziet er vind ik bij gelsoten kap geweldig uit, maar bij open kap inderdaad minder. Dus ik begrijp de reacties van mensen die zeggen het niet mooi te vinden. En ja als Viking dan zegt dat het foei lelijk is, dan voel ik mij wel gekwetst, maar het zet mij ook aan het denken. (De kunst in het leven is om duidelijk te zijn, maar niet te kwetsen, helaas is niet iedereen dat gegeven.) Ik weet nog niet wat ik er mee ga doen. Het randje moet blijven, als ik het weg haal, dan moet ik helemaal opnieuw beginnen met de kap = 6maanden werk+ 4.500 Euro (ja want dat betaal je aan de kappernbouwer om uit het niets een kap over het frame heen te zetten). Maar ik heb nog keuze over de kleur: zwart, stof, geel ( Janquille, wat de auto ook wordt).
mijn voorgaande post laat niet onverlet dat ik het een knap staaltje vind, het bouwen van deze cabrio.
NIET onverlet?