Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tja, dat heb je bij een break ook niet
Arjan Verkade schreef:Tja, dat heb je bij een break ook niet
Tsjah, ik zou dan ook nooit een break DS kopen . Maar ik kan me weer wél inbeelden dat het zalig rijden moet zijn in de zomer (met een cabrio dan )
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
BunnY schreef:Maar als je die nu vergelijk met de ‘gewone’ DS. Om maar 1 ding te noemen, die pinkers aan het dak. Bij gebrek aan dak kan dat niet meer
Van die pinkers moet ik je absoluut gelijk geven, maar verder zit in deze cabrio nog wel de mooie lijn
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Zeker maar in vergelijking met die met dak… hmm. (in vergelijking met de cabrios die ze tegenwoordig maken is deze lijn inderdaad )
citroen23 schreef:Weer eentje gespot: Als !! hij achter in de de kofferbak de kap heeft zitten heeft ie het mooi “weggewerkt”.......na mijn smaak. ops:
Ik vind deze ook niet moeders mooiste. De uitgezaagde achter spadporden en de brede velgen ontsieren erg. Ik kan mij niet voorstellen dat deze auto een dak heeft.
Wel leuk voor de verzameling foto’s !
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 808
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
citroen23 schreef:En weer eentje gespot
dat is geen 4-deurs (meer), achterdeuren zitten vast. Daarom ook de verzaagde achterpanelen, die zijn niet meer los te halen voor een bandenwissel. Zo te zien ook flink minder ruimte op de achterbank, die is naar voren gezet om de kap erachter kwijt te kunnen.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Kwam ik op het Autoweek forum tegen:
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dat lijkt me een Oord-cabriolet.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Klopt, Oord. Was ook in 2004 in Archeon en staat in boek daarover.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Arjan Verkade schreef:De orginele DS cabrio vind ik weer 1 van de mooiste cabrio’s die er gemaakt zijn
Niets mis mee toch?
idd prachtig, de aller aller eerste cabrio modellen zijn volgens mij nog met koste deur, of vergis ik me.
Heb dat wel eens gezien bij een Le Dandy, die korte deur.
grtn
V.
Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Vier-deurs cabrio, 2e neus, met halve voorruit zonder lijst in deze videoclip:
http://www.youtube.com/watch?v=i5mHY-LzI24
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
nltecoko schreef:Vier-deurs cabrio, 2e neus, met halve voorruit zonder lijst in deze videoclip:
http://www.youtube.com/watch?v=i5mHY-LzI24
Interessant, ook geen hoedeplank en kofferklep.
Lijkt er op dat er gewoon veel afgezaagd is. Als dat zo is en je ziet op wat voor wegen met hoeveel man in de auto gereden wordt, dan is het platform van de DS steviger dan we denken.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Na 3 jaar rijden en 15.000 km motor en bak er uit gehaald en motor uitelkaar gehaald. Vanaf het begin olieverbriuk van 1:500 en dikke walm na afdaling. Ook synchromesh 2 slecht.
Motor:
met dank aan DriverD zuigers en cyl nagemeten ( zijn CX zuigers en cyl, kon 4jr terug niet aan DS 23 komen), ze zijn nog als nieuw.
Nokkenas en stoter bussen iets gepit, dat terwijl ik bij de revisie 4 nwe stoterbussen van clubmagazijn gemonteerd heb. Ik denk dat ik die toch weer hermonteer.
Ik wist al dat de klepgeleiders versleten zijn. Daar nu mee aan de slag.
Bak:
bij aftappen kwam er een soort dikke chocolademelk uit, eerst met de motor verder.
Vind dat ik best “goed bezig” ben.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig!
Citroen!