14 van de 33
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
DS-cabrio 4 deurs: Kop zit er op
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 10 december 2009 09:31 PM
  [ # 196 ]
citroen23 schreef:

Resp. 26K en 37K ahh Ik denk dat ik ook maar weer eens een Ds ga aanschaffen en voorzien van een (deugdelijk) stukje landbouwplastic….........

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l13xgdygg3aj

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vqhiajaghrf4

Beiden lijken het zelfde concept.
Dak ligt open vrij ver omhoog. Zal een soort bungalow tent gebeuren zijn om op te zetten. En hebben 1 dak balijn te weinig, waardoor de daklijn niet mooi is en het doek door zakt.
Tja en dan die balk tussen de B-stijlen en de B-stijlen die blijven staan is niet echt mooi.

Ben benieuwd of ze voor die prijzen weg gaan.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 10 december 2009 11:05 PM
  [ # 197 ]

Allemaal kopiën van elkaar, zo te zien. Dat heb jij veel mooier opgelost, en dan ook nog eerst zelf bedacht! very good

Citroen!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 11 december 2009 01:42 PM
  [ # 198 ]

De bak ligt uitelkaar en alles inmiddels netjes schoon gemaakt.
Gedaan omdat de synchro van de 2 niet goed was. Verder funcitoneerde de bak goed en had hij geen bijgeluiden.
En dan blijkt er veel schade aan de bak te zijn. Hij is duidelijk in het verelden nat geweest. Kroonwiel is aan een kant erg gepit door ik neen aan roest, zo ook met onderste helft van differentieel lagers en onderste helft van pignonas lager aan de deksel kant. Goed te zien dat de synchro ring van de 2 sterk gesleten is.
Nu begrijp ik ook dat de bakolie die ik aftapte een soord chocolade melk was: gewoon veel roest in de olie. Geen idee dus wat de vorige eigenaar met de bak gedaan heeft, ik heb er 3 jr terug shcone olie in gedaan.
Tja, heb nog een andere hydrolique bak liggen en ook inmiddels uitelkaar. Deze ziet er echt veel beter uit.
Ga de beste onderdelen bijelkaar doen en daar van een bak opbouwen. Ook ga ik het zo doen dat kroonwiel/pignon 35/8 wordt en de 4e 22/28 wordt. Bij die kombies maak je een zgn Lnage 4 bak met in de 4 de zelfde overbrenging als een lange 5 bak in de 5 ( zie de lezing van Jan Epskamp recent in regio Arnhem)

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 december 2009 01:44 PM
  [ # 199 ]

Goed werk man!!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 11 december 2009 03:02 PM
  [ # 200 ]
Egbert schreef:

Naast de oliedruk sensor voor het lampje zit een plug in de oliedruk gallerij, waar de sensor voor een oliedruk meter in gaat( of een olie temp sensor in zou kunnen).

Svp meer info, foto’s?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 december 2009 03:30 PM
  [ # 201 ]

Iemand al eens gedacht dat je dan danig in de knoei komt met je motorsteun???

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 11 december 2009 10:49 PM
  [ # 202 ]
waterman schreef:

Iemand al eens gedacht dat je dan danig in de knoei komt met je motorsteun???

klopt. zit direct achter de motorsteun, maar ik kan de verloopnippel en de aansluitnippel voor de oliedruk meter wel kwijt. Gaat wel om een mechanische, dus hoeft daat geen sensor geplaatst te worden.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 december 2009 10:54 PM
  [ # 203 ]

Ok, dan kan het idd nét! Want een electronische gaat dus nooit passen.

Been there, done that…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 07-05-2009

Gepost: 12 december 2009 04:04 PM
  [ # 204 ]
Egbert schreef:
waterman schreef:

Iemand al eens gedacht dat je dan danig in de knoei komt met je motorsteun???

klopt. zit direct achter de motorsteun, maar ik kan de verloopnippel en de aansluitnippel voor de oliedruk meter wel kwijt. Gaat wel om een mechanische, dus hoeft daat geen sensor geplaatst te worden.

Je kunt ook vrij gemakkelijk een extra olie leiding kwijt op de plek van het originele manocontact. Je kunt OF het manocontact verwijderen en direct een leiding erin OF een T-stukje (laten) maken/vinden. Ik heb het laatste gedaan en werkt erg fijn.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 20 december 2009 07:43 PM
  [ # 205 ]

Ben weer een stuk verder met de V-bak.
Door er een gebruikte bak bij te halen, goede onderdelen gecombineerd.
De synchro konus van tandwiel 3e had een paar lelijke roest sporen, daarom deze konus opgedraaid. Als je er dan materiaal af haalt, moet de synchro ring verder opgeschoven worden. Uitgemeten, scheelt 0,6 mm. Dit opgelost door messing plaatje van 0,5mm op de aanslag van synchro ring te solderen.
Pingnondiepte opnieuw afgesteld. Moest wat dieper, opgelost door de vulring die daarvoor verantwoordelijk is iets af te slijpen. ( Ja nu ik een draaibank heb, wil ik ook al dat soort dingen zelf doen!!).
Daarna de lagers van differentieel afgesteld, zodat deze net zwaar genoeg loopt en uiteindelijk de tandspeling kroonwiel/pignon afgesteld. Heb door de demanotage van 2e bak (en een andere bak in het verleden) gelukkig een hele set vulringen van verschillende dikten voor de differenieel lagers.
Had dit nog nooit gedaan, leek mij altijd te specialistisch. Maar ook hier geldt: gewooon goed kijken en werplaatshandboek goed lezen en je komt er uit.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 december 2009 09:04 PM
  [ # 206 ]

Weinig mensen beginnen aan zo’n karwei. Goed bezig weer!

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 december 2009 12:58 PM
  [ # 207 ]

Toppie
Wil je mijn 5 bak doen van de zomer?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 21 december 2009 01:45 PM
  [ # 208 ]

Betekent zo’n lange vierbak nou dat je straks verder door moet trekken in de derde versnelling - of wordt die ook wat langer?

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 21 december 2009 07:53 PM
  [ # 209 ]
break23m schreef:

Betekent zo’n lange vierbak nou dat je straks verder door moet trekken in de derde versnelling - of wordt die ook wat langer?

De 3 en de 4 worden langer, dus je moet verder doortrekken in de 2.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 28 december 2009 09:46 PM
  [ # 210 ]

De bak zit inelkaar. Heb een opstelling gemaakt dat ik de priseas op 2000 toeren kan laten draaien ( as door de draaibank gestoken en er achter uit laten komen. Met Duck tape vastgezet aan de priseas en draaien maar). Bak doet het prima, schakelt goed, synchromesh doet het goed.
Weer een stapje verder gekomen.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
 
14 van de 33
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook