Ik heb een C5 uit 2001 en daarvan ging een tijdje geleden de radio kapot. De ontvangst viel telkens weg. Via internet kocht ik voor een schappelijk prijsje een vergelijkbare radio, maar in plaats van een cd speler zat daar een cassette speler in. Ik vond dat niet zo erg want ik had eveneens nog ergens een C5 cd-wisselaar kunnen bemachtigen en nu kon ik met zo’n losse cassette met een draadje eraan ook mijn MP3 speler gebruiken.
Dat liep echter mis toen ik ontdekte dat de cd-wisselaar kabel niet standaard in mijn auto zit.
Crying or Very sad Diegene van wie ik de wisselaar had overgenomen hed hem ook niet want die had zijn C5 al weg gedaan.
Bij de Citroen dealer was men zo vriendelijk de nieuwe radio aan te melden, maar men kon mij niet helpen aan de kabel tussen de radio en de wisselaar! Nu heb ik nog wel een andere wisselaar kabel liggen met zo’n blauwe ISO stekker eraan, maar de andere kant is anders. Dus is nu mijn vraag of iemand weet welke pin op de radio verbonden moet worden met welke pin van de wisselaar. Dan kan ik zelf zo’n kabel maken en hopelijk is de dealer dan weer zo aardig om ‘m voor me aan te melden.
zit daar niet een RD3 in?
axl
bedankt axl,
ja daar zat een RD3 in, maar die heb ik nu vervangen door een (geloof ik) RB3? met een cassetterecorder. Dat kon volgens de dealer ook prima, dus ik neem aan dat die aansluitingen gelijk zijn. De aansluitingen die je geeft zijn goed om te hebben, maar nu moet ik diezelfde aansluitingen aan de CD wisselaar nog weten. Dat is een Clarion PU-2293D met een kort verlengkabeltje. Aan de CD wisselaar zelf zit een vrij grote blauwe connector met 12 pennen (“de VAN connector?”, male). Het verlengkabeltje met aan de ene kant zo’n zelfde blauwe stekker (female) heeft aan de andere kant een zwarte stekker met 10 polen waarvan er twee niet gemonteerd zijn.
Dus als iemand me nog aan die aansluitingen kan helpen?
ruwo
Kijk voor plaatsje van de divese connectoren en uitleg wat en waar even op mijn site, http://www.frankknot.com
Alle genoemde connectoren heb ik gezien
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Bedankt exroosje,
volgens mij moet het daarmee lukken. Ik ga het proberen en laat weten of het gelukt is
ruwo
Het aansluiten van de CD-wisselaar lijkt gelukt. Alleen ziet de radio nog geen wisselaar. Ik moet hem nu nog laten aanmelden op het systeem. Op naar de garage dus en aangeven dat ik zelf een kabeltje in elkaar geknutseld heb… (omdat zij mij hem niet konden leveren!)
Toch nog maar even laten weten dat het allemaal gelukt is. Vorige week de auto naar de garage gehad voor een beurt en meteen gevraagd of ze de cd-wisselaar wilden aanmelden. Geen probleem!
En nou doet-ie het ook nog! dank zij jullie tips.
Bedankt,
Ruwo