20 van de 38
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
Mechuccio’s 16V-6 [Happy klepper]
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43331
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 juli 2007 03:25 PM
  [ # 286 ]

Prachtig project! Maar…. wat dat aanlopen van je linker voorwiel betreft zul je waarschijnlijk toch wel iets moeten gaan verzinnen. Voor de APK mag je stuuruitslag namelijk niet zo groot zijn dat de wielen aanlopen tegen andere onderdelen. Met andere woorden, je zult iets moeten gaan klussen wat er voor zorgt dat je stuuruitslag dermate beperkt wordt dat je wielen NOOIT ergens tegen aan lopen bij maximaal sturen. Of je moet een enorme ranzige apk keurmeester kennen die ‘m gewoon ff afmeld…....

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wizardwilly
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 355
Geregistreerd: 29-03-2006

- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Gepost: 28 juli 2007 03:35 PM
  [ # 287 ]

zie ik nu goed op die laatste foto dat de band aan kan lopen bij volledige stuuruitslag? Is dat wat je bedoelt met niet verder kunnen sturen?  Is dat niet gevaarlijk in korte haakse bochten (kruising)?

Verkocht, helaas schade gereden!

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 28 juli 2007 03:35 PM
  [ # 288 ]

velgen monteren met een lagere ET Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 28 juli 2007 08:17 PM
  [ # 289 ]

De band kan inderdaad flink tegen de bak aanlopen (@waterman bedankt voor de tip) op zich ken ik wel zo’n ranzige keurmeester Laughing maar ik heb het liever op orde natuurlijk.
Jammer dat die leiding nu net roet in het eten gooit, ik ben ook al naarstig op zoek naar iemand die zo’n leidingkje kan maken voor me.
Hij was kennelijk al eens gerepareerd getuige de wartel net voor de krul, dus uiteindelijk blijft er maar een stukje van 70 centimeter over dat vervangen dient te worden, of ik moet zo’n los warteltje zien te krijgen dat ik een stuk leiding uit de TRI trek, eigenlijk heb ik er weinig goesting naar om de leiding van voor tot achter te vervangen, maar als het niet anders gaat dan gaat het niet anders Very Happy
Morgen probeer ik iig de TRI maar eens van de grond te krijgen, op eigen kracht doet ie dat niet meer dus dat wordt ook nog een leuk project op zich Smile

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 28 juli 2007 11:44 PM
  [ # 290 ]
Mechuccio schreef:

De band kan inderdaad flink tegen de bak aanlopen (@waterman bedankt voor de tip) op zich ken ik wel zo’n ranzige keurmeester Laughing maar ik heb het liever op orde natuurlijk.

Beperken van de stuuruitslag, ik hoorde dat ze dat truukje ook bij de 306-met-6-bak uitgehaald hebben.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 28 juli 2007 11:46 PM
  [ # 291 ]
Mechuccio schreef:

probleem 1: de motor loopt meteen 4000 toeren stationair, vanwege het 2e probleem heb ik hier niet meer naar gekeken, maar heeft iemand enig idee wat dit kan veroorzaken? ik ben er zeker van dat alle slangen op hun plek zitten en ook de gaskabel staat niet te strak, de gasklep is gewoon helemaal gesloten, en toch bleren.

Weet je heel zeker dat de buitenmantel van de gaskabel niet ergens onder spanning staat? Anders moet je de grote stekker van de motorkabelboom, die bovenop de bak zit, eens bekijken, wellicht heb je daar een probleem.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 28 juli 2007 11:51 PM
  [ # 292 ]
karel schreef:
Mechuccio schreef:

De band kan inderdaad flink tegen de bak aanlopen (@waterman bedankt voor de tip) op zich ken ik wel zo’n ranzige keurmeester Laughing maar ik heb het liever op orde natuurlijk.

Beperken van de stuuruitslag, ik hoorde dat ze dat truukje ook bij de 306-met-6-bak uitgehaald hebben.

Ja precies, dat ga ik nog even uitvogelen, er zijn zowieso nog wat puntjes op de i te zetten, ook de vergrendelingskabel van de achteruit moet ik nog op de een of andere manier zien te bevestigen, tot mijn verbazing zag ik dat de orginele 5-bak ook ooit zo’n kabel gehad heeft, dus moet er ruimte zijn voor de kabel.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 28 juli 2007 11:54 PM
  [ # 293 ]
karel schreef:

Weet je heel zeker dat de buitenmantel van de gaskabel niet ergens onder spanning staat? Anders moet je de grote stekker van de motorkabelboom, die bovenop de bak zit, eens bekijken, wellicht heb je daar een probleem.

Ik zal er nog eens goed naar kijken, ik heb het even gauw gecontroleerd, maar omdat ie ook LHM aan het pissen was vond ik dat op dat moment niet het meest interessante probleem.
Welke stekker bedoel je precies? de stekkers die los geweest zijn zijn:

- expansievat
- luchtweger
- gasklep
- bdp sensor
- achteruitschakelaar

de rest is gewoon aan de kant gelegd, ik ga ze iig ff goed inspuiten met remreiniger en vervolgens met wd40 want het is me een baggerzooitje geweest onder de kap, de 5bak is wel zo godvergeten goor dat ik blij ben dat ik die niet meer terug hoefde te plaatsen Very Happy

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 29 juli 2007 12:01 AM
  [ # 294 ]
Mechuccio schreef:
karel schreef:

Weet je heel zeker dat de buitenmantel van de gaskabel niet ergens onder spanning staat? Anders moet je de grote stekker van de motorkabelboom, die bovenop de bak zit, eens bekijken, wellicht heb je daar een probleem.

Ik zal er nog eens goed naar kijken, ik heb het even gauw gecontroleerd, maar omdat ie ook LHM aan het pissen was vond ik dat op dat moment niet het meest interessante probleem.
Welke stekker bedoel je precies? de stekkers die los geweest zijn zijn:

- expansievat
- luchtweger
- gasklep
- bdp sensor
- achteruitschakelaar

de rest is gewoon aan de kant gelegd, ik ga ze iig ff goed inspuiten met remreiniger en vervolgens met wd40 want het is me een baggerzooitje geweest onder de kap, de 5bak is wel zo godvergeten goor dat ik blij ben dat ik die niet meer terug hoefde te plaatsen Very Happy

Er ligt een hele dikke stekker - ik denk 10 polig ofzo - op de bak, onder het binnenscherm.

Ook zou je de draadjes naar de thermosensor (onder de peilstok) even moeten checken, want als er daarvan eentje iets raakt, of als ie loszit kun je ook rare dingen verwachten.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7319
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 29 juli 2007 12:05 AM
  [ # 295 ]

dit roept bij mij ook weer herinderingen op….......
mijn biceps gaan alweer verzuren als ik aan die krachttoer terugdenk Laughing


Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 29 juli 2007 12:07 AM
  [ # 296 ]
karel schreef:

Er ligt een hele dikke stekker - ik denk 10 polig ofzo - op de bak, onder het binnenscherm.

Ook zou je de draadjes naar de thermosensor (onder de peilstok) even moeten checken, want als er daarvan eentje iets raakt, of als ie loszit kun je ook rare dingen verwachten.

pfoeh, nou ik ben benieuwd, ik hoop maar dat het een simpel probleempje is, starten doet ie verder als vanouds zonder gemekker en er branden ook geen waarschuwingslampjes. nja, alles maar even nalopen schoonmaken en extra isoleren indien nodig. klote is alleen dat ik hem nu niet starten kan omdat ie acuut zijn LHM vat leegpiest.
ach ja, je moet wat over hebben voor de hobby he Very Happy

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7319
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 29 juli 2007 12:08 AM
  [ # 297 ]

trouwens als die stappenmoter open blijft staan heb je toch ook een verhoogt stationair toerental (die stekker daarvan kan ook wel eens kuren geven).

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 29 juli 2007 12:14 AM
  [ # 298 ]
citroen23 schreef:

dit roept bij mij ook weer herinderingen op….......
mijn biceps gaan alweer verzuren als ik aan die krachttoer terugdenk Laughing

foto1
foto2

jah tering wat een zware k#tklus is het he Very Happy die 5bak is al zwaar, maar die 6bak draagt nog een paar kilootjes meer mee Very Happy
Maar ja, het is de moeite waard :d
Maar bij jouw 16V was toen toch de D-riem gebroken Sad dat lijkt me helemaal verschrikkelijk zeg! gelukkig knalt de jouwe nog lekker rond!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 29 juli 2007 12:15 AM
  [ # 299 ]
citroen23 schreef:

trouwens als die stappenmoter open blijft staan heb je toch ook een verhoogt stationair toerental (die stekker daarvan kan ook wel eens kuren geven).

ga ik ook nog even nakijken! maar daaar zijn we verder niet aangeweest en de stappenmotor heeft eigenlijk nooit raar gedaan. Maar iedere tip is meer dan welkom!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 29 juli 2007 12:57 AM
  [ # 300 ]

Gaaf project hoor. Hoop dat je het snel voor elkaar krijgt zonder problemen. Smile
Btw wil dat ding ook een keer aanshouwen? Is er binnenkort nog keer een optie? Cool

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
 
20 van de 38
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook