22 van de 38
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
   
Mechuccio’s 16V-6 [Happy klepper]
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 02 augustus 2007 07:40 PM
  [ # 316 ]
Mechuccio schreef:

het enige dat dan nog overblijft is dat ik een geniale contraptie moet gaan verzinnen om mijn stuuruitslag naar rechts een stuk te verkleinen.

Werkt echt, maar wel eng: een touwtje oid om de as van je stuurkolom heen laten draaien, bijv. over een snaarwiel…

Ik heb zoiets ooit onbedoeld gehad, toen de kruiskoppeling in het stuur een draadje van de radioaansluiting meenam. Ik kreeg toen de opmerking voor de APK dat het stuurhuis matig was omdat het de ene kant op zwaarder ging Very Happy

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 02 augustus 2007 07:48 PM
  [ # 317 ]

hahaha Laughing
Dat is dan meer een tijdelijke oplossing om de APK keurmeester om de tuin te leiden Razz
Liever heb ik een vaste mechanische oplossing natuurlijk Very Happy

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 02 augustus 2007 08:04 PM
  [ # 318 ]
Mechuccio schreef:

hahaha Laughing
Dat is dan meer een tijdelijke oplossing om de APK keurmeester om de tuin te leiden Razz
Liever heb ik een vaste mechanische oplossing natuurlijk Very Happy

een spijker op de stuurstang lassen en een spijker op het subframe die elkaar raken vlak voordat de band de bak zou raken Wink...

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 03 augustus 2007 10:02 PM
  [ # 319 ]

En hij doet het weer Very HappyVery Happy:D:D

Vandaag lagen de knelkoppelingetjes van chyparse in de brievenbus dus meteen in de 2CV van mammie gestapt en naar mijn ouders gekneurt om een stukje TRI leiding onder de 16V te prutsen.
Toen dat geregeld was wilde ik hem starten maar de startmotor kwam heel erg moeilijk rond Rolling Eyes volgende probleem weer… tsjongejonge ik balen natuurlijk, dus ik naar de motor kijken terwijl mijn vader hem probeerde te starten tot er ineens rook onder de accu vandaan kwam Shocked ff schrikken dus, maar wat bleek ik had met mijn stomme harses vergeten de dike massakabel van de accu vast te schroeven aan het motorblok dus alles liep door een heel ielig dun kabeltje die op een gegeven moment de brui eraan gaf natuurlijk Surprisedops:
Maar ach dat was snel genoeg gefixed natuurlijk en bleek ook de oorzaak te zijn van het veel te hoge toerental (kennelijk) want daarna liep het beestje als vanouds, dus meteen maar in de16V gesprongen om met pa een testrit te maken!
Toen de motor warm was en ik naar benzine schakelde om eens goed te gassen was het een gestotter en en inhouden van jewelste dus maar weer verder gereden op LPG.
Vervolgens zijn we een bakkie bier gaan halen en thuis aangekomen zag ik nog een beetje LHM druppelen onder de auto, even lokaliseren wat dat nu was en toen zag ik de stekker van de luchtweger los bungelen Surprisedops: daarmee was het nukkige lopen op benzine ook meteen verholpen Laughing
Het enige wat nu nog rest is het afslijpen van de stabilisatorstang omdat door het kantelen van de motor de bak toch in contact hiermee komt en dat geeft een rottig geluid, bovendien zal het op de lange termijn zeker schade veroorzaken, de stuurslag moet nog beperkt worden, en de grote bocht van de LHM slang van de HD-regelaar lekt dus ietsje LHM, dus die moet ook vervangen worden, maar daar heb ik er nog een van liggen.
Verders loopt het als een feestje Very Happy enorm leuk vind ik het om terug te schakelen naar de 5 Very Happy
De 6e versnelling is ook ietsje langer dan de oude 5, ik ben zomaar even 200 toeren lager gaan rijden, 3500 ipv 3700 bij 120 KM/H.
Maar goed de dingetjes die nog moeten doen we over een maandje ofzo, eerst even genieten van de 16V (maar rustig aan natuurlijk) en ik ben ook wel weer even klaar met sleutelen. Pa krijgt een lekker flesje Chivas Regal voor zijn hulp en ik zit in de wolken op heerlijk leder!

EINDELIJK!! Very Happy

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 03 augustus 2007 10:08 PM
  [ # 320 ]

Goed bezig! Ik heb dit topic de laatste tijd met veel belangstelling en respect gelezen. Erg gaaf dat het nu bijna helemaal rond is.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27940
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 augustus 2007 12:20 AM
  [ # 321 ]
mssl schreef:

Fantastisch dit zeg Laughing  Ik heb ook zitten genieten…volgende project Tonie? Laughing

Het vervelende “kijken hoe hard die in ze 6 kan project” Wink

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 04 augustus 2007 01:26 AM
  [ # 322 ]

Laughing

Het volgende project wordt het weer een beetje op orde krijgen van mijn financiën vrees ik Very Happy
Het was weer een dure grap, maar meer dan waard, en verder hoef ik voorlopig niet veel meer aan de motor te doen (afkloppen) maar met een nieuwe koppeling, distributieset en versnellingsbak blijft er niet heel veel meer over aan (normaal) onderhoud

Mijn kosten lijstje is ook weer up to date, ik heb nu bijna 2x zoveel geld aan onderdelen uitgegeven als aan de aanschaf, en daarmee is het dan eindelijk een echte BX Laughing

check het lijstje hier

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 04 augustus 2007 03:33 AM
  [ # 323 ]
Mechuccio schreef:

De 6e versnelling is ook ietsje langer dan de oude 5, ik ben zomaar even 200 toeren lager gaan rijden, 3500 ipv 3700 bij 120 KM/H.
Maar goed de dingetjes die nog moeten doen we over een maandje ofzo, eerst even genieten van de 16V (maar rustig aan natuurlijk) en ik ben ook wel weer even klaar met sleutelen. Pa krijgt een lekker flesje Chivas Regal voor zijn hulp en ik zit in de wolken op heerlijk leder!

EINDELIJK!! Very Happy

Hee gaaf zeg! Dan schat ik dat de 6 nog net “kort” genoeg is voor enig teken van leven rond de 120/130 (ik schat schone gti 8v/turbod versnelling). Met terugschakelen is de beer natuurlijk echt los, maar ook weer niet zo belachelijk veel toeren als een normale bak in de 4 doet. Kortom: het zal best wel geniaal rijden.

Nu nog wel ff de puntjes op de i zetten natuurlijk. Wink

Maar vooralsnog kun je je idd wel even een fijne pot pils als beloning voorzetten.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 04 augustus 2007 05:45 PM
  [ # 324 ]

mooi dat het project tot een goed einde is gekomen… en mogelijk dat we nu meer bxen met 6 bak gaan zien??? (wellicht mijn toekomstige, altijd in de planning maar nooit in de maak bx)

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 04 augustus 2007 09:17 PM
  [ # 325 ]

Tsja ik ben benieuwd wie volgen gaat Very Happy
Nu is in ieder geval duidelijk wat allemaal aangepast moet worden, maar één tip voor de valvers is het verwijderen van de radiateur, dat geeft bakken meer ruimte en maakt het werken een stuk prettiger.
De stabistang is gemakkelijk kleiner te maken door de auto op blokken te zetten en de vering in de garagestand en de stuurinrichting zal ook niet al te ingewikkeld zijn om te beperken.
Dat komt allemaal over een weekje of 2, en dan zal het machientje weer helemaal up to date zijn… hopen dat ie de APK haalt in één keer, iig weet ik dat ik de linkerspoorstang nog moet vervangen maar verder lijkt het me zwaar in orde (buiten de nog af te ronden zaken mbt de 6bak)
Dadelijk nog even een stukkie crossen Laughing moet wel zeggen dat die bak als een droom schakelt, boterzacht knalt ie van versnelling naar versnelling, en ook geen gekraak meer met schakelen naar de achteruit Very Happy

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 05 augustus 2007 12:49 PM
  [ # 326 ]

hulde!!!

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 03 september 2007 09:53 PM
  [ # 327 ]

Verdomme (excusez le mot) maar ik ben zojuist aangereden door een enorme doos in een Nixan sunny Sad  Mad Crying or Very sad
Ik reed op een voorrangsweg waar ik linksaf wilde gaan, en op die weg die ik in wilde slaan wilde zij ook linksafslaan, de weg op waar ik reed.
Ze wachtte netjes tot ik voorbij was, maar dan net zo ver dat ze even haar auto in mijn flank kon parkeren.
Resultaat:
linkerachterdeur ingedeukt, spatbord ingedeukt, beplating linksachteringedeukt en bumper naar de klote.
Politie erbij laten komen omdat ik dat gewoon pers’e wilde gezien de schuld volledig bij haar lag, dat gaf ze ook toe aan de politie “ik zat gewoon niet te kijken” Maar ik mocht vervolgens niet meer verder rijden omdat mijn linkerachterwiel nu aanloopt.
Het ging allemaal niet zo heel erg hard, mijn draagarm heeft de klap iig overleefd, wieltje stond nog mooi recht, maar ik zit nu dus wel met schade die vrees ik zeker 1000 euro bedraagd, wat vrees ik hoger ligt dan de dagwaarde van mijn geliefde BiXje.
Nu staat ie droefjes tussen platgereden wrakken bij de berger, ik heb wel de sleutel op zak, en ik heb 5 dagen om te beslissen wat ik ga doen dus dat wordt nog afwachten. Morgen maar even met Emerpark gaan bellen om te vragen wat zij zeggen, en hopelijk krijg ik een hogere dagwaarde dan ik zelf in gedachte heb.
En eventueel zou het wellicht kunnen helpen om een taxatierapport te bemachtigen van eenzelfde 16V die hoog getaxeerd is om iig iets te hebben.

Maar hoe dan ook baal ik enorm, ik ben er echt enorm ziek van Sad

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 03 september 2007 09:55 PM
  [ # 328 ]

Evil or Very Mad Oei, niks erger dan dit voor je auto. In ieder geval sterkte met de afhandeling!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 03 september 2007 09:59 PM
  [ # 329 ]

aan een taxatie raport van een ander heb je nix aan Wink

laat je auto gewoon bekijken door een expert en laat hem orginele onderdelen gebruiken dus wel alles van de 16v en kijk dan hoe je uitkomt

als het bedrag te laag is niet accoord gaan en een andere oplossing zoeken laat ze eventueel een soortgelijke 16v maar zoeken

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27940
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 september 2007 10:35 PM
  [ # 330 ]

Denk dat de klap bij jou net zo hard aankomt als bij je auto Confused

Veel succes ermee Exclamation

Profiel  
 
 
22 van de 38
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook