Ben sinds kort in het bezit van een 2.0i 16v uit ‘98 en wil graag een LPG G3 installatie laten monteren. Behalve een gunstige prijs zoek ik met name een probleemloze en dus betrouwbare installatie. Iemand iets zinnigs te melden omtrent merk en type installatie? Na het inwinnen van wat informatie bij verschillende inbouwers in het Noorden van het land, valt het me op dat de helft van de bedrijven me géén installatie kan leveren en de andere helft wel. Prijzen zo rond de 2000 euro. Is dat reeel of erg prijzig?
Alle info/ gebruikerservaringen zijn welkom!
Mitchel
Totaal aantal Berichten: 820
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Redelijk wat ervaring met een 1.8i 16v of 2.0i 16v op gas:
Niet doen:
AG DGi (slechte injectoren)
AG DGC (dit is nog geen gasinjectie en dus kans op backfire)
Wel doen:
Vialle LPi
Prins VSi
Met onderstaande systemen zeer positieve ervaring. Met een Vialle installatie heb ik zelf een Xantia gereden welke tot 230.000Km perfect heeft gereden. Daarna heb ik de auto verkocht. Goede bekende van me heeft in 1996 een nieuwe Volvo 940 gekocht en 450.000 mee gereden. Ook hier een Vialle LPi. In die tijd zijn bij 150.000 de injectoren vervangen. Bij 350.000 weer, samen met de LPi pomp in de tank. Verder nooit problemen gehad.
Prins VSi heb ik ook regelamtig mee gereden. Ook een prima systeem.
Helaas is rond de 2000 euro een reeele prijs.
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ik heb zelf een AG DGI installatie en kan alleen maar beamen wat simmetje aangeeft.
Alhoewel de nieuwste lpg injectoren naar verluidt minder storingsgevoelig zijn is dit een dure grap als ze stuk gaan.
Als ik met mijn auto bij de gasboer kom kijkt hij ook niet blij, het storingsgeheugen is erg klein waardoor er niet veel uit te lezen valt.
Gelukkig heb ik er verder geen problemen mee gehad dus je kunt er geluk mee hebben..