Keezx schreef:Als er behalve de pomp niets beschadigd is, kan je gewoon de nieuwe pomp monteren , uiteraard nu met afstandsbus…...
Waarschijnlijk heeft men hier de bout door het waterpomphuis heen gedraaid. Dit waterpomphuis maakt deel uit van het onderblok. Het gat zal dus sowieso gerepareerd moeten worden, anders krijg je lekkage van jewelste.
Paar opties :stukje kneedbaar staal erin kneden.Alutite bestellen en het spul hardsolderen. Ik weet niet of dat nog een optie is omdat je het ter plekke tegen de 400 graden moet verwarmen en dat is wellicht wel wat heet voor een onderblok waar al weer een hoop componenten in gezet zijn.
En idd daarna de vulbus er WEL tussen. Ik weet dat dit fout in de vraagbaak van de BX heeft gestaan en een aantal BXers zijn er al ingestonken.
En anders weer een ander onderblok…....
hoop werk.Ik heb overigens nog een andere huls liggen. Moet je ook je cilinderbussen overzetten, aangezien deze stuk zijn.
Ophalen voor een pak gevulde koelen
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Voorlopig kan dit draadje dicht. Alles is nu weer dichtgemonteerd en we hebben nu alleen nog een probleem met de onsteking maar daar hebben we een ander draadje voor geopend.
Jos van der Voort
cb005978 schreef:Voorlopig kan dit draadje dicht. Alles is nu weer dichtgemonteerd en we hebben nu alleen nog een probleem met de onsteking maar daar hebben we een ander draadje voor geopend.
Je hebt alleen niet verteld hoe het is opgelost! Ben wel benieuwd daarnaar eigenlijk.
Marten,
De afstandsbus is op de kopbout gezet. De bout is ingesmeerd met vloeibare pakking (blauwe en hittebestendig) met een flinke dot aan de onderkant die dus door het waterpomphuis naar binnen stak.
Die pakking hebben we vlak afgesmeerd zodanig dat het gat bedekt was en vlak.
24 uur laten drogen voordat we de waterpomp hebben gemonteerd.
Volgens ons is het blok nu waterdicht.
Rest het probleem met de ontsteking.
Jos van der Voort