Bij de AX van m’n vriendin gaat heel soms het acculampje aan bij de koude start. De accu wordt altijd netjes bijgeladen dus de dynamo lijkt me goed. Het acculampje gaat trouwens echt maar heel soms aan, misschien eens in de week?
Het is trouwens een 1.1 TGE uit 1995.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Koolborstels die aan het opraken zijn of slecht contact??
Zolang het af en toe gebeurt is het moeilijk te zeggen/meten wat het exact is.
Ik zou ook liever hebben dat ‘t lampje een keer aan gaat als ik m’n multimeter in de buurt heb, is tot nu toe nog nooit gelukt. Ik dacht ook aan de koolborstels. Aan de andere kant: Ik heb nu bij twee auto’s versleten koolborstels gehad, bij geen van die auto’s ging het acculampje branden. Wel ging de verlichting een beetje ‘knipperen’ ipv constant branden. Bij deze auto is er verder niets aan de hand.
Ik kan natuurlijk wel gewoon de spanning bij draaiende motor een keer meten maar waarschijnlijk is daar niets mee aan de hand. (Wat moet dat zijn? Zo’n 14V toch?)
en de riemspanning?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:en de riemspanning?
Hee schiet me opeens binnen dat een AX waarvan ik de koppakking heb gedaan ook dit probleem had.
De riem zag er niet meer uit, miste een hoop tandjes.
Is me bij deze in ieder geval niet opgevallen. Ik ga er binnenkort wel eens naar kijken want dat heb ik nog niet gedaan. Heb natuurlijk wel eens van een afstandje gekeken of de riem er nog goed uitzag en de spanning gevoeld maar nooit goed gekeken. je hoort ‘m nooit piepen…
een getande riem piept niet zo snel als een gladde
waarom dacht ik aan de riem? bij mijn C15 net hetzelfde gehad, riem aangespannen en in orde
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
De AX van m’n vriendin deed dit ook alleen na een week sloeg de auto af met remmen en was de accu leeg!
Check ff met een multimeter de laadspanning dat voorkomt een hoop gezeik.
Is inderdaad ook zo gedaan… Wat moet de laadspanning eigenlijk zijn? Zo’n 13,5V ongeveer?
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Jah tussen de 13 en de 14 en een beetje volt. Maar zeker niet onder de 13 en niet tever boven de 14. (Helder hè )
Mja, maak nu zelf mee dat het lampje ook actief wordt bij kortsluiting en bij kapotte zekeringen. Mijn Dynamo bijv. laad heel zeker bij, maar na eerst continu gebrandt te hebben brande het alleen nog bij remmen en de ruitenwisser, bleek kortsluting te zijn… Nu is het stil in laadstroomlampjes land
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Dat klopt ja, bij mijn mègane had ik een slechte massa in een achterlichtunit, dan gaan er ook allemaal rare lampjes branden als je bijvoorbeeld remt…
Bij mij is nu gelukkig alles weer werkende en het lampje is uit…
Ik zou soweiso even de zekeringen checken want mijn AX reageerd dus ook op een kapotte zekering
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI