Snel zakken in hoogste stand
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 07 juni 2006 02:15 AM

Ik had mijn BX laatst in hoogste stand staan, maar na 2 minuten was de achterkant al voor de helft naar beneden gezakt Shocked
Heeft ie anders nooit gedaan. Als ik de motor uitzet, en op de trem trap, en deze weer los laat zakt de achterkant ook een stukje. en zo kan ik doorgaan tot hij achter op zijn kont ligt. Remmen enz zijn allemaal prima, en er zit ook geen lucht in.
Sturen gaat wel goed verder, maar in het begin vaak erg zwaar. weten jullie misschien waar dit door kan komen ??

Hoofdbol is nieuw, bollen voor zijn ook goed, achter zijn ze helemaal plat….druk 0 bar Surprisedops:
Maar komen nieuwe op, gewoon 2 bollen die voor er op horen Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 07 juni 2006 03:00 AM
  [ # 1 ]

Niet genoeg druk, misschien de hydrauliekpomp slecht?
Als je de rem in trapt pakt die de druk over omdat die primair is. Als daardoor de achterkant inzakt, betekent dat dat er niet genoeg druk in het systeem zit.

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 07 juni 2006 09:55 PM
  [ # 2 ]

Heb oktober vorig jaar compleet nieuwe LHM in het systeem gedaan en gespoeld. Daarna bleef de auto ook gewoon makkelijk een week op hoogte na deze te hebben geparkeerd.

Alles wat hij doet wat ik heb beschreven is met de motor uit. dus niet met draaiende motor. ik zat te denken aan de terugslagklep of interne lekkage in de achterste veercilinders…..  Rolling Eyes

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 07 juni 2006 09:56 PM
  [ # 3 ]
V2 schreef:

Is je LHM-niveau wel goed? En hoe vers is je LHM, heb je al gespoeld, etc ... Verder: voorbollen zijn voor zover ik weet anders qua veerkarakteristiek dan achterbollen.

Dat maakt niet zoveel uit. ik heb de auto verlaagd, dus ik laat de druk in de bollen iets terug lopen. tot ongeveer 30/35 bar Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 07 juni 2006 10:08 PM
  [ # 4 ]

Het kan zijn dat je wat interne lekkage hebt.
En als je remt met de motor uit dan zakt-ie, omdat de LHM via de retourleidingen weer terug loopt, minder smurfensnot om de boel nog overeind te houden, zeg maar.
Je brengt namelijk druk over en die druk moet ook weer weg.
Je motor loopt niet, dus pomp werkt niet, resulteert in zakken.

Groets Ruben

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 08 juni 2006 01:29 AM
  [ # 5 ]
xm_turbo schreef:

Het kan zijn dat je wat interne lekkage hebt.
En als je remt met de motor uit dan zakt-ie, omdat de LHM via de retourleidingen weer terug loopt, minder smurfensnot om de boel nog overeind te houden, zeg maar.
Je brengt namelijk druk over en die druk moet ook weer weg.
Je motor loopt niet, dus pomp werkt niet, resulteert in zakken.

Groets Ruben

Met remmen ok, maar als ie voor onderhoud in de hoogste stand mag ie niet na 2 minuten al bijna op zijn kont liggen Confused  Laughing

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 08 juni 2006 02:11 AM
  [ # 6 ]

hoogstwaarschijnlijk een van de achterveercylinders, door te kijken of er veel lekolie uit de lekzak komt, trek je de lekleiding er even uit die het dichtst bij de bol zit, dan kan je zien of dit klopt en welke kant. er mag uit de lekzak dus eigenlijk geen olie komen als je de slang eruit hebt getrokken. uit de slang komt wel olie, dat is normaal.
suc6

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook