Totaal aantal Berichten: 586
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gisteren bij het magazijn heb ik zo’n nieuwe polyesther kinnebak gekocht. Het ding oogt erg netjes en is van een soort glanzende witte laklaag voorzien. Kan ik daar direct (na eerst even doodschuren) de lak overheen spuiten of moet er een soort hechting tussen? :
Totaal aantal Berichten: 807
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Re: Lakken polyesther kinnebak
GeraldDSuper schreef:Gisteren bij het magazijn heb ik zo’n nieuwe polyesther kinnebak gekocht. Het ding oogt erg netjes en is van een soort glanzende witte laklaag voorzien. Kan ik daar direct (na eerst even doodschuren) de lak overheen spuiten of moet er een soort hechting tussen? :
Eerst een speciale kunststof primer, zorgt voor betere hechting op -zoals de naam al aangeeft- kunststof. Op mijn werk gebruiken we een algemene kunststof primer voor al het kunststof wat we spuiten, maar ik kan me voorstellen dat er speciale primer voor polyester is. Dat moeten ze ongetwijfeld weten waar je de autolak haalt, tenslotte zijn er meer auto’s met polyester panelen (renault espace, etc)
Op mijn kunststof dak van mijn DS zit ook een kunststof primer, maar daar kan ik helaas geen details van geven, is gedaan door een spuiter en die heeft mij alleen een restje blauwe lak meegegeven.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!